MZK Żagań będzie miał kolejną nową markę we flocie. Po Zonsonach przyjadą Yutongi
17 października 2025 r. Miejski Zakład Komunikacyjny w Żaganiu poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w drugim postępowaniu przetargowym na elektrobusy.
Pierwsze z dofinansowaniem w ramach programu Zielony Transport Publiczny wygrało MMI z Zonsonem – o czym informowaliśmy już w TransInfo. Drugi przetarg z CUPT-KPO – Busnex Poland z autobusami marki Yutong – o tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał II przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla Żagania?
- Ile autobusów obejmuje zamówienie?
- Jaką łączną wartość ma kontrakt?
Drugi przetarg – ZTP
Żagań realizuje dwa projekty współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy w ramach komponentu E – Zielona, inteligentna mobilność. Pierwszy na cztery MIDI e-busy z ZTP, a drugi z CUPT-KPO na cztery MIDI/MAXI autobusy elektryczne oraz dwie mobilne stacje ładowania. Jego celem jest nie tylko modernizacja taboru, ale także ograniczenie emisji i podniesienie jakości usług transportu publicznego w regionie.
W postępowaniu oceniano oferty złożone przez Busnex Poland oraz Karsan Otomotiv z Turcji. Ostatecznie, zgodnie z przepisami Pzp, wybrano ofertę Busnex – jako spełniającą wszystkie wymogi i najwyżej ocenioną w punktacji. Oferta Karsana została odrzucona z powodu braku zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Tym samy najkorzystniejszą ofertę złożyła Busnex Poland Sp. z o.o., wyceniając realizację kontraktu na 11.611.200 PLN brutto / 9.441.138 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto za model Yutong E10 na poziomie 2.360.284 PLN netto. Oferta uzyskała 85,62 pkt, w tym:
- 60,00 pkt – cena
- 10,62 pkt – termin wykonania
- 10,00 pkt – gwarancja na autobus
- 5,00 pkt – gwarancja na akumulator trakcyjny
Konkurencyjną ofertę złożył Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş. z Turcji, wyceniając zamówienie na 12.642.394,50 PLN brutto / 10.276.337 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto za model e-ATAK na poziomie 2.569.084 PLN netto. Tak jak już pisaliśmy -oferta została jednak odrzucona.
Parametry techniczne
Zamówienie dotyczyło dostawy czterech autobusów elektrycznych klasy MIDI lub MAXI, o długości od 9 do 12,5 metra. Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe, bez stopni między drzwiami. Minimalna liczba miejsc pasażerskich to 30, z czego co najmniej 25 siedzących.
Napęd musi mieć co najmniej 230 kW mocy z funkcją rekuperacji. Pojazdy mają mieć akumulatory lub superkondensatory o pojemności min. 280 kWh, co pozwoli na przejazd 280 km na jednym ładowaniu. Ładowanie odbywać się będzie przez złącze CCS-Combo, a w ramach zamówienia dostarczone mają zostać mobilne ładowarki.
Zamawiający wymagał również półotwartej kabiny kierowcy, systemów informacji pasażerskiej (zewnętrzne LED, wewnętrzne LCD min. 21”), siedzeń z pasami, pełnej klimatyzacji oraz wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i komfortu.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-34a98c27-ad25-4de8-944e-e4d91b1c9107
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze