Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Słupsk przez testy szuka następców autobusów Scania: Po Solarisie – MAN

infobus
23.06.2024 17:00
0 Komentarzy

22 czerwca Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku rozpoczął testy przegubowego autobusu elektrycznego MAN Lion’s City 18E.

Przypomnijmy, że do 10 czerwca przewoźnik sprawdzał model Solaris Urbino 12 electric. Oba te testy pozwolą ocenić efektywność i operacyjność pojazdów w regularnym ruchu miejskim, przygotowując MZK Słupsk do przyszłych inwestycji w ekologiczny transport publiczny. Przypomnijmy, że na samym początku elektromobilnej drogi MZK postawiło na markę Scania, która jednak wycofała się z miejskiego rynku.

Spis treści:

  1. Jakie są główne różnice w efektywności i operacyjności między testowanym autobusem MAN Lion’s City 18E a Solaris Urbino 12 electric?
  2. Jakie były główne powody wycofania się marki Scania z miejskiego rynku elektromobilności w Słupsku?
  3. Jakie są plany MZK Słupsk dotyczące dalszych inwestycji w zeroemisyjny transport publiczny po zakończeniu obecnych testów?
MZK Słupsk przez testy szuka następców autobusów Scania
MZK Słupsk przez testy szuka następców autobusów Scania

Przegubowy lew

Autobus klasy I kategorii MEGA – MAN Lion’s City 18E będzie woził pasażerów przez aż trzy tygodnie na liniach 1, 5 i 25. Pojazd ten został wyprodukowany przez fabryką MAN Bus Starachowice i wyróżnia się tytułem „Bus of the Year 2023”. Do tego przegubowy lew ma 18 metrów długości i 120 miejsc dla pasażerów, z czego 40 siedzących.

Elektryk jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 160kW każdy, z bateriami o pojemności 640 kWh na dachu, pozwalającymi na przejechanie 270-300 km na jednym ładowaniu.

Autobus MAN, wyposażony w najnowsze technologie, posiada m.in. klimatyzację, oświetlenie ambientowe LED, ekrany LCD systemu informacji pasażerskiej oraz porty USB. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, z miejscami dla wózków inwalidzkich. Pojazd zawiera również innowacyjne panele boczne ze szkła oraz piankowy dach.

Wszystkie prowadzone przez MZK Słupsk testy pozwolą ocenić efektywność i operacyjność pojazdów w regularnym ruchu miejskim, przygotowując firmę do przyszłych inwestycji w zeroemisyjny transport publiczny.

MZK Słupsk przez testy szuka następców autobusów Scania
MZK Słupsk przez testy szuka następców autobusów Scania

Komentarze