MZK Słupsk przed kolejną zmianą prezesa. Rafał Zieliński składa rezygnację
9 grudnia 2025 r. podczas konferencji prasowej słupskiego Urzędu Miejskiego potwierdzono, że prezes MZK Słupsk, Rafał Zieliński, złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska.
To kolejna zmiana na stanowisku prezesa spółki świadczącej usługi publicznego transportu zbiorowego, która stoi przed poważnymi wyzwaniami w zakresie taboru zeroemisyjnego, dostosowywania sieci autobusowej do rozrastającego się miasta, zarządzaniem kosztami oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników.
Rozkład jazdy:
- Kiedy ogłoszono informację o rezygnacji prezesa MZK Słupsk?
- Jaką funkcję pełnił Rafał Zieliński przed objęciem stanowiska prezesa?
- Ile wyniósł tegoroczny zysk spółki według władz miasta?
Zmiana na stanowisku prezesa
10 grudnia 2025 r. słupski ratusz potwierdził, że Rafał Zieliński, prezes MZK Słupsk, złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska z końcem marca 2026 r. To kolejna zmiana w kierownictwie spółki odpowiedzialnej za komunikację miejską po zaledwie kilku miesiącach od ostatniej decyzji kadrowej z 1 kwietnia 2025 r. Wówczas rada nadzorcza zastąpiła na stanowisku prezes Annę Szabłowińską, powierzając kierowanie przedsiębiorstwem Rafałowi Zielińskiemu, dotychczasowemu wiceprezesowi. Teraz szef MZK złożył wniosek o rozwiązanie umowy o pracę i jednocześnie zadeklarował chęć zakończenia swojej misji w Słupsku z końcem marca 2026 r
Decyzja o powołaniu Zielińskiego była wówczas uzasadniana potrzebą wzmocnienia kompetencji strategicznych. Przewodniczący rady nadzorczej, Marcin Dadel, argumentował: „Musieliśmy spółkę wzmocnić w podejściu strategicznym, w myśleniu o finansowaniu, pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych”, wskazując jednocześnie, że Anna Szabłowińska, posiadająca wieloletnie doświadczenie operacyjne, objęła funkcję wiceprezeski, a zarząd miał działać w modelu uzupełniających się kompetencji.
Dodajmy, że część pracowników – głównie kierowców – domagała się jego odejścia, twierdząc, że miejska spółka nie powinna funkcjonować z dwuosobowym zarządem, skoro przez lata była zarządzana jednoosobowo. Liderzy załogi kwestionowali także trafność wyboru prezesa bez doświadczenia w sektorze autobusowego transportu publicznego.
Sytuacja finansowa i plany miasta
Mimo napięć kadrowych prezydent podkreśla, że jest to „rok wielu zmian”, które wprowadził nowy zarząd, a część z nich przyniosła poprawę finansów przedsiębiorstwa.
-„Spółka, o której ciągle pisaliśmy, że ma problemy finansowe, ma zysk – ponad 700 tysięcy złotych” – powiedziała Danilecka-Wojewódzka.
Miasto przygotowuje się także do powierzenia MZK Słupsk realizacji transportu publicznego na kolejne dziesięć lat. Nowa umowa ma kluczowe znaczenie dla możliwości inwestowania w tabor autobusowy, w tym w pojazdy zeroemisyjne. Prezydent przypomniała, że obecna umowa przewozowa to 35 mln zł, z czego dwadzieścia kilka milionów stanowią dopłaty miasta, pokrywające różnicę między kosztem świadczenia usług a dochodami z biletów. Podkreślała również: „Ta sytuacja jest bardzo unormowana”, wskazując na spłatę zobowiązań oraz płynność finansową.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze