Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Pabianice ma nowego prezesa: Marcin Chmielewski

infobus
04.11.2024 09:44
0 Komentarzy

Marcin Chmielewski jest od 1 listopada nowym prezesem zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Pabianicach.

Wcześniej Rada Nadzorcza MZK Pabianice Sp. z o.o. przyjęła rezygnację Jarosława Habury z funkcji prezesa zarządu spółki. Do czasu wyboru nowego prezesa, spółką kierowała prokurent Ewa Malinowska. Jarosław Habura zarządzał Miejskim Zakładem Komunikacyjnym od 2003 roku, gdy po ulicach Pabianic jeździły stare Ikarusy i Jelcze.

Spis treści:

  1. Jakie doświadczenie zawodowe posiada Marcin Chmielewski w dziedzinie transportu publicznego?
  2. Jakie kluczowe projekty transportowe realizował nowy prezes MZK Pabianice przed objęciem stanowiska?
  3. Jak długo Jarosław Habura pełnił funkcję prezesa zarządu MZK w Pabianicach?
Rada nadzorcza MZK Pabianice wybrała Marcina Chmielewskiego na nowego prezesa zarządu spółki.
Rada nadzorcza MZK Pabianice wybrała Marcina Chmielewskiego na nowego prezesa zarządu spółki.

nowy sternik

34-letni Marcin Chmielewski był dotychczas naczelnikiem Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji Urzędu Miejskiego w Pabianicach. W pabianickim magistracie pracował przez ostatnich 12 lat. W tym czasie zajmował się m.in. organizowaniem komunikacji miejskiej oraz inwestycjami w transport publiczny.

Jako przewodniczący zespołów projektowych odpowiadał za realizację i zarządzanie projektami unijnymi pn. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” (o wartości ponad 74 mln zł, z czego ponad 51 mln zł stanowiło dofinansowanie) oraz „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” (o wartości blisko 214 mln zł, w tym ponad 122 mln zł dofinansowania). Te były największe inwestycje w transport miejski w historii pabianickiego samorządu – objęły m.in. kompleksową przebudowę 9 km linii tramwajowej w Pabianicach i Ksawerowie, zakup autobusów hybrydowych, biletomatów, wdrożenie Inteligentnego Systemu Transportowego, budowę i przebudowę krańcówek, przystanków oraz modernizację zaplecza technicznego MZK (nowy budynek techniczny wraz z wyposażeniem), a także budowę blisko 15 km dróg dla rowerów.

Nowy prezes MZK Pabianice jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada certyfikat kompetencji zawodowych w drogowym transporcie osób.

Marcin Chmielewski zastąpił na tym stanowisku Jarosława Haburę, który zarządzał pabianickim MZK od 2003 roku – najpierw jako dyrektor, a od 2005 roku jako prezes zarządu spółki z o.o.

Jarosław Habura zarządzał Miejskim Zakładem Komunikacyjnym od 2003 roku, gdy po ulicach Pabianic jeździły stare Ikarusy i Jelcze.
Jarosław Habura zarządzał Miejskim Zakładem Komunikacyjnym od 2003 roku, gdy po ulicach Pabianic jeździły stare Ikarusy i Jelcze.

Komentarze