MZK Oświęcim zamawia autobusy elektryczne. Po raz pierwszy MEGA
21 lutego Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu ogłosił przetarg na dostawę dziewięciu autobusów o napędzie elektrycznym wraz z montażem dedykowanych ładowarek mobilnych.
Wszystko to w ramach projektu: „Transformacja klimatyczna dla Miasta Oświęcim oraz ościennych gmin…”. Dodajmy, że MZK posiada już jeden elektrobus – Solaris Urbino 12 electric, który został zakupiony w 2020 roku. Także z unijnym wsparciem.
Zakres zamówienia
W ramach zamówienia MZK chce zakupić następujący tabor:
- Autobus o długości od 9,2 do 10,5 m (MIDI) – 6 szt. z terminarzem dostaw: 2 szt. w 64 tygodniu, 2 szt. w 76 tygodniu, 2 szt. – w 88 tygodniu
- Autobus o długości od 11,8 do 12,2 m (MAXI) – 2 szt. z terminarzem dostaw: 1 szt. w 76 tygodniu, 1 szt. w 88 tygodniu
- Autobus o długości od 17,9 do 18,20 m (MEGA) – 1 szt. z terminarzem dostaw: w 52 tygodniu.
Oferenci składają propozycje do każdej części osobno, co oznacza, że każdym zadaniu może wygrać kto inny.
Przetargowe wymagania
Na oferty firma czeka do 27 marca, a następnie oceni złożone propozycje według trzech kryteriów:
- Cena: 60
- Warunki techniczne i eksploatacyjne: 30
- Gwarancja i serwis: 10
Dodajmy, że MZK odrzuci ofertę w której udział produktów, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej nie przekracza 50%.
W zakresie doświadczenia – w największym zadaniu MIDI – wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed wykonał należycie zamówienie polegające na łącznej 5 autobusów o długości od 9,2 m do 10,5 m.
Link do zamówienia na https://mzk-oswiecim.logintrade.net/rejestracja/przetargi.html
Z dofinansowaniem
Zakup elektrobusów przez MZK Oświęcim był możliwe dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach projektu „Transformacja klimatyczna dla Miasta Oświęcim oraz ościennych gmin polegająca na poprawie jakości powietrza i redukcji zanieczyszczeń stałych w powietrzu poprzez wymianę taboru autobusowego z napędem konwencjonalnym na autobusy zeroemisyjne oraz rozwój infrastruktury wspomagającej” w ramach Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.
Fundusz ten stanowi wsparcie dla obszarów, które stają przed wyzwaniami związanymi z odchodzeniem od górnictwa i gospodarki opartej na węglu. Oświęcim złożył tutaj dwa projekty. Jeden z nich przygotowała właśnie spółka MZK Oświęcim (dziewięć autobusów elektrycznych z ładowarkami mobilnymi); drugi – miasto w zakresie zagospodarowania bulwarów nad Sołą.
Oprócz taboru, projekt MZK obejmuje budowę stacji transformatorowej na terenie zajezdni MZK przy ul. Leszczyńskiej oraz pantografu po drugiej strony miasta przy ul. Unii Europejskiej, gdzie także będą mogły ładować się autobusy bez konieczności powrotu do bazy. Inwestycja ta ma ruszyć jeszcze w tym roku.
-„Realizacja projektu przewidziana jest na dwa lata. Pierwsze nowe „elektryki” powinny pojawić się w połowie 2025 roku – powiedział „Gazecie Krakowskiej” Bożena Fraś, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Oświęcimiu.
Dodajmy na koniec, że MZK Oświęcim eksploatuje już jeden elektrobus, który szedł na linie pod koniec 2020 roku. Solaris Urbino 12 electric kosztował 2,5 mln zł, a na jego zakup spółka także zdobyła unijną dotację w wysokości 2 mln zł. Z kolei największa wymiana taboru w flocie przewoźnika miała miejsce w latach 2018 – 2019, kiedy spółka zakupiła aż 20 fabryczne nowych pojazdów, czyli prawie połowę taboru. Wszystkie marki Solaris. Na ich zakup firma uzyskała wówczas 18 mln zł unijnego wsparcia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze