MZK Ostrów Wielkopolski wybiera ofertę na sześć elektrobusów. Bez zaskoczenia
24 marca 2025 r. Miejski Zakład Komunikacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych klasy MAXI wraz z infrastrukturą ładowania.
Decyzję podjęto po analizie jedynej złożonej oferty – od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl
Rozkład jazdy:
- Kto został wybrany jako wykonawca dostawy sześciu autobusów elektrycznych dla MZK w Ostrowie Wielkopolskim?
- Ile wynosi wartość podpisanego kontraktu oraz jaka była różnica względem zakładanego budżetu?
- Jakie parametry techniczne będą miały elektrobusy zamówione przez MZK Ostrów Wielkopolski?
Szczegóły kontraktu
Zamówienie dotyczy zakupu nowoczesnych elektrobusów o długości 11,8–12,15 m wraz z dedykowanym systemem ładowania. Głównym celem inwestycji jest ograniczenie emisji spalin w miejskim transporcie publicznym. Kontrakt jest częścią szerszej strategii rozwoju zeroemisyjnej floty, a jego realizacja współfinansowana jest z programu „Zielony Transport Publiczny”.
W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – złożona przez firmę Solaris Bus & Coach. Cena całkowita brutto wyniosła 18.411.624 PLN, co przekłada się na 14.973.674,80 PLN netto. Koszt jednostkowy netto za jeden pojazd wynosi 2.495.612,47 PLN. Warto zauważyć, że oferta Solarisa okazała się o 2.621.375,20 PLN brutto niższa niż założony budżet zamawiającego, który wynosił 21.033.000 PLN brutto. To oznacza realne oszczędności na poziomie ponad 12% i dobrą wiadomość dla miejskiej kasy.
Wybór oferty nastąpił zgodnie z ustalonymi w SWZ kryteriami przetargowymi:
✅ Cena – 60%
✅ Parametry techniczno-eksploatacyjne – 32%
✅ Okres gwarancji – 8%
Oferta Solaris Bus & Coach zdobyła komplet 100 punktów, co oznacza, że spełniła wszystkie wymagania formalne i jakościowe. Jej mocną stroną była nie tylko cena, ale również wysoka jakość techniczna pojazdów oraz zaoferowane warunki gwarancyjne. Jedynym minusem całego postępowania była brak konkurencji – jedna oferta nie daje porównania rynkowego, ale z drugiej strony mieści się znacznie poniżej budżetu.
Elektrobusy dla Ostrowca Wlkp.
Zamawiane elektrobusy będą w pełni niskopodłogowe, z centralnym silnikiem o mocy min. 160 kW i bateriami trakcyjnymi o pojemności co najmniej 300 kWh, co pozwoli na przejechanie minimum 200 km bez doładowania. Ładowanie będzie możliwe zarówno przez złącze plug-in (80 kW), jak i pantograf dachowy (200 kW).
W pojeździe znajdzie się co najmniej 69 miejsc dla pasażerów, w tym minimum 24 siedzące. Konstrukcja będzie wykonana z aluminium lub stali nierdzewnej, z oświetleniem LED, zamkniętą kabiną kierowcy i nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej.
To kolejny krok Ostrowa Wielkopolskiego w kierunku transformacji transportu miejskiego – inwestycja nie tylko wpisuje się w proekologiczną politykę miasta, ale również pokazuje skuteczność w pozyskiwaniu środków zewnętrznych i sprawnej realizacji celów taborowych. 🔗 Link do przetargu – platforma eZamówienia
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze