Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Nysa wybiera dostawcę 15 autobusów spalinowych. MAN wyprzedza Solarisa

infobus
15.03.2025 13:03
0 Komentarzy

14 marca 2025 r. Miejski Zakład Komunikacji w Nysie zakończył procedurę przetargową i dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na dostawę 15 autobusów niskoemisyjnych z napędem spalinowym spełniających normę Euro 6.

Decyzja o wyborze MAN-a jako dostawcy nowych autobusów oznacza, że już wkrótce 15 pojazdów Lion’s City 12C zasili flotę MZK Nysa. Zamawiający zapowiada, że podpisanie umowy nastąpi w najbliższych tygodniach, a dostawy planowane są na drugą połowę 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma wygrała przetarg na dostawę 15 autobusów niskoemisyjnych dla MZK Nysa?
  2. Jakie były dwa kryteria oceny ofert w tym przetargu?
  3. Jakie rozwiązanie technologiczne zastosowano w silnikach tych autobusów w celu zmniejszenia emisji spalin?
MZK Nysa rozstrzyga przetarg na 15 szt. autobusów spalinowych.
MZK Nysa rozstrzyga przetarg na 15 szt. autobusów spalinowych.

Dwie oferty

Przetarg dotyczył zakupu nowoczesnych autobusów klasy MAXI, które zostaną sfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (CUPT-KPO).

W postępowaniu złożono dwie oferty. MAN Truck & Bus Polska zaoferował 24.889.050 PLN brutto (20.235.000 PLN netto), co oznacza jednostkowy koszt modelu MAN Lion`s City 12 C na poziomie 1.349.000 PLN netto za autobus. Z kolei Solaris Bus & Coach przedstawił ofertę na 26.199.000 PLN brutto (21.300.000 PLN netto), a jednostkowa cena modelu Solaris Urbino 12 wynosiła 1.420.000 PLN netto.

Na realizację zamówienia MZK Nysa przeznaczyło 24.000.000 PLN brutto, jednak obie złożone oferty przekroczyły tę kwotę.

Po dołożeniu do budżetu i dokonano analizy ofert na podstawie kryteriów:
Cena – 95%
Zużycie energii – 5%

Zwycięzcą okazała się firma MAN Truck & Bus Polska, której propozycja zdobyła 100 punktów, zostawiając z tyłu konkurencyjną ofertę Solaris Bus & Coach, ocenioną na 94,87 punktu. Ponieważ kryterium ceny miało 95% wagi, a najniższego zużycia energii 5%, tańsza oferta MAN-a okazała się decydująca. Solaris uzyskał nieco lepsze wyniki w zakresie zużycia paliwa, ale różnica punktowa nie pozwoliła mu nadrobić straty w cenie.

Nyskie autobusy

Zamawiane przez MZK Nysa autobusy mają długość od 11,80 do 12,20 m i wysokość maksymalnie 3,20 m. Są to pojazdy niskopodłogowe, dostosowane do przewozu minimum 85 pasażerów, z czego co najmniej 23 miejsca będą siedzące. Konstrukcja obejmuje troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 2-2-1, zapewniając sprawną wymianę pasażerów.

Napęd pojazdu stanowi silnik wysokoprężny o mocy minimum 250 kW, spełniający normę Euro 6. Zastosowanie funkcji „start-stop” pozwala na automatyczne wyłączanie silnika podczas postoju na przystankach, co przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin i obniżenia zużycia paliwa.

Miejsce pracy kierowcy to zamknięta lub półzamknięta kabina, wyposażona w okienko do sprzedaży biletów oraz terminal płatniczy. Fotele pasażerskie wykonano z łatwego do czyszczenia tworzywa sztucznego, z możliwością ich demontażu i ponownego montażu.

Dodatkowo pojazdy zostaną wyposażone w oddzielną klimatyzację dla przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. System informacji pasażerskiej obejmie komplet tablic diodowych zewnętrznych oraz wewnętrzny wyświetlacz, informujący o numerze linii, kierunku jazdy oraz przystankach na trasie. Link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1029057

Komentarze