MZK Nysa wybiera dostawcę 15 autobusów spalinowych. MAN wyprzedza Solarisa
14 marca 2025 r. Miejski Zakład Komunikacji w Nysie zakończył procedurę przetargową i dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty na dostawę 15 autobusów niskoemisyjnych z napędem spalinowym spełniających normę Euro 6.
Decyzja o wyborze MAN-a jako dostawcy nowych autobusów oznacza, że już wkrótce 15 pojazdów Lion’s City 12C zasili flotę MZK Nysa. Zamawiający zapowiada, że podpisanie umowy nastąpi w najbliższych tygodniach, a dostawy planowane są na drugą połowę 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Która firma wygrała przetarg na dostawę 15 autobusów niskoemisyjnych dla MZK Nysa?
- Jakie były dwa kryteria oceny ofert w tym przetargu?
- Jakie rozwiązanie technologiczne zastosowano w silnikach tych autobusów w celu zmniejszenia emisji spalin?
Dwie oferty
Przetarg dotyczył zakupu nowoczesnych autobusów klasy MAXI, które zostaną sfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (CUPT-KPO).
W postępowaniu złożono dwie oferty. MAN Truck & Bus Polska zaoferował 24.889.050 PLN brutto (20.235.000 PLN netto), co oznacza jednostkowy koszt modelu MAN Lion`s City 12 C na poziomie 1.349.000 PLN netto za autobus. Z kolei Solaris Bus & Coach przedstawił ofertę na 26.199.000 PLN brutto (21.300.000 PLN netto), a jednostkowa cena modelu Solaris Urbino 12 wynosiła 1.420.000 PLN netto.
Na realizację zamówienia MZK Nysa przeznaczyło 24.000.000 PLN brutto, jednak obie złożone oferty przekroczyły tę kwotę.
Po dołożeniu do budżetu i dokonano analizy ofert na podstawie kryteriów:
✅ Cena – 95%
✅ Zużycie energii – 5%
Zwycięzcą okazała się firma MAN Truck & Bus Polska, której propozycja zdobyła 100 punktów, zostawiając z tyłu konkurencyjną ofertę Solaris Bus & Coach, ocenioną na 94,87 punktu. Ponieważ kryterium ceny miało 95% wagi, a najniższego zużycia energii 5%, tańsza oferta MAN-a okazała się decydująca. Solaris uzyskał nieco lepsze wyniki w zakresie zużycia paliwa, ale różnica punktowa nie pozwoliła mu nadrobić straty w cenie.
Nyskie autobusy
Zamawiane przez MZK Nysa autobusy mają długość od 11,80 do 12,20 m i wysokość maksymalnie 3,20 m. Są to pojazdy niskopodłogowe, dostosowane do przewozu minimum 85 pasażerów, z czego co najmniej 23 miejsca będą siedzące. Konstrukcja obejmuje troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 2-2-1, zapewniając sprawną wymianę pasażerów.
Napęd pojazdu stanowi silnik wysokoprężny o mocy minimum 250 kW, spełniający normę Euro 6. Zastosowanie funkcji „start-stop” pozwala na automatyczne wyłączanie silnika podczas postoju na przystankach, co przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin i obniżenia zużycia paliwa.
Miejsce pracy kierowcy to zamknięta lub półzamknięta kabina, wyposażona w okienko do sprzedaży biletów oraz terminal płatniczy. Fotele pasażerskie wykonano z łatwego do czyszczenia tworzywa sztucznego, z możliwością ich demontażu i ponownego montażu.
Dodatkowo pojazdy zostaną wyposażone w oddzielną klimatyzację dla przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. System informacji pasażerskiej obejmie komplet tablic diodowych zewnętrznych oraz wewnętrzny wyświetlacz, informujący o numerze linii, kierunku jazdy oraz przystankach na trasie. Link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1029057
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze