MZK Konin stawia na Veramo i autobusy od Golden Dragon. Jedyna taka oferta w budżecie
7 maja 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Koninie ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę jednego, zeroemisyjnego autobusu elektrycznego klasy I kategorii MAXI.
Zwycięzcą postępowania zostało Veramo S.A. z Elbląga, które jako jedyne spełniło wszystkie warunki i zmieściło się w budżecie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Która firma wygrała przetarg na dostawę autobusu elektrycznego dla MZK Konin?
- Jaką kwotę brutto zaproponowała firma Veramo S.A.?
- Jakie były główne kryteria oceny ofert w przetargu?
Jeden elektrobus
Zamówienie MZK Konin dotyczyło zakupu jednego nowego autobusu elektrycznego o długości 11,5–12,5 metra, z układem drzwi 2-2-2, pojemnością baterii co najmniej 400 kWh i zasięgiem nie mniejszym niż 250 km. Elektrobus miał być w pełni przystosowany do miejskiego transportu pasażerskiego, a jego konstrukcja musiała opierać się na niezależnym zawieszeniu osi przedniej, szkieletowej konstrukcji ze stali nierdzewnej, systemie LED, pełnym monitoringu z podglądem na ekranie postoju oraz zabudowanej kabinie kierowcy z wyposażeniem komfortowym.
Złożono dwie oferty. Veramo S.A., występujące z modelem Golden Dragon, zaproponowało cenę 2.767.500 PLN brutto (2.250.000 PLN netto). Solaris Bus & Coach sp. z o.o. wycenił dostawę autobusu na 5.067.600 PLN brutto (4.120.000 PLN netto). Oznacza to, że różnica między propozycjami wyniosła 2.300.100 PLN brutto – ponad 83%.
Analiza ofert i relacja do budżetu
Budżet, jaki zamawiający przewidział na realizację zamówienia, wynosił 4.147.683 PLN brutto, co oznacza, że tylko oferta Veramo zmieściła się w limicie – z zapasem 1.380.183 PLN brutto. Propozycja Solarisa przekraczała budżet o niemal 920.000 PLN, co wykluczyło ją z dalszych rozważań.
Choć Solaris otrzymał maksymalną liczbę punktów za parametry techniczne (20 pkt), w pozostałych kryteriach znacznie ustępował konkurentowi – zwłaszcza pod względem ceny, gdzie zdobył tylko 32,77 pkt wobec 60 pkt Veramo. W efekcie, mimo lepszych osiągów technicznych, łączna punktacja Solarisa wyniosła 59,77 pkt, a Veramo – aż 94,99 pkt.
Słabym punktem oferty Veramo był niższy wynik w kategorii warunków techniczno-eksploatacyjnych (14,99 pkt), jednak przewagę zbudowało w kryteriach: cena, termin dostawy (10 pkt) oraz pełna gwarancja na cały pojazd (10 pkt).
Kryteria oceny
Decyzja została podjęta na podstawie kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Warunki techniczno-eksploatacyjne – 20%
✅ Termin dostawy – 10%
✅ Gwarancja na cały autobus – 10%
Szczegóły techniczne i dostawa
Wybrany pojazd musi spełnić wymagania m.in. baterii o pojemności min. 400 kWh, zasięgu 250 km, napędu o mocy min. 200 kW, a także pełnej zabudowy kabiny kierowcy z dodatkami takimi jak lodówka, USB, radio czy system nagłośnienia. W pojeździe ma się znaleźć minimum 75 miejsc, z czego 25 siedzących, oraz system informacji pasażerskiej (tablice LED w kolorze białym i ekran LCD).
Dostawa ma zostać zrealizowana w terminie zadeklarowanym w ofercie, co również było oceniane punktowo.
Zamówienie jest finansowane ze środków III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Więcej:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze