Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Konin dokładnie wie jakich autobusów wodorowych potrzebuje. Analiza SWZ

infobus
05.09.2024 13:07
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Koninie szuka dostawcy pięciu autobusów wodorowych klasy MAXI (część 1) i pięciu autobusów wodorowych klasy MEGA (część 2).

Inwestycja ma dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny. O ogłoszeniu dwuczęściowego przetargu na nowe wodorowce pisaliśmy już w InfoBusie. Pora na szczegółową analizę SWZ.

Spis treści:

  1. Ile autobusów wodorowych planuje zakupić MZK Konin w ramach dwuczęściowego przetargu?
  2. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy wodorowe dla MZK Konin?
  3. Jaka jest minimalna pojemność zbiorników wodorowych przewidziana w specyfikacji technicznej autobusów wodorowych klasy MEGA?
MZK Konin dokładnie wie, jakich wodorowców potrzebuje. Analiza SWZ / fot. MZK Konin
MZK Konin dokładnie wie, jakich wodorowców potrzebuje. Analiza SWZ / fot. MZK Konin

Kryteria oceny ofert

MZK będzie punktowało wykonawców w trzech kryteriach: ceny (60%), warunków techniczno-eksploatacyjnych (20%), terminu dostawy (20%).

Wśród kryteriów technicznych MZK Konin najbardziej punktuje następujące rozwiązania:

  • zawieszenie osi przedniej niezależne – 20 pkt,
  • szkielet nadwozia i podwozia wykonany ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej – 20 pkt,
  • wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania – 15 pkt,
  • 2-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej (wyświetlacz) i części dolnej – 15 pkt,
  • pełne oświetlenie zewnętrzne wykonane w technologii LED – 10 pkt,
  • wyświetlanie obrazu z systemu monitoringu podczas postoju pojazdu na przystanku oraz obrazu z kamery cofania (jeden wyświetlacz) – 10 pkt,
  • zużycie wodoru do 5,9 kg/100 km (MAXI) i do 9,9 kg/100 km (MEGA) – 10 pkt.

Specyfikacja techniczna

MZK Konin dokładnie wie, jakich wodorowców potrzebuje. Analiza SWZ / fot. MZK Konin
MZK Konin dokładnie wie, jakich wodorowców potrzebuje. Analiza SWZ / fot. MZK Konin

Autobusy wodorowe mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m (MAXI) oraz od 17,5 do 18,5 m (MEGA). Pojazdy mają przewieźć minimum 80  pasażerów (i 135 – MEGA), z czego 28 (38) na miejscach siedzących. Autobusy będą napędzane przez silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy szczytowej minimum 200 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem. Magazyn energii stanowić ma bateria litowo – jonowa, o pojemności co najmniej 29,0 kWh (58,0 kWh). Autobus będzie wyposażony w zbiorniki wodorowe o pojemności minimum 1400 l (2200 l). Gniazdo do tankowania wodoru zlokalizowane ma być z prawej strony w okolicach osi przedniej. Czas tankowania wodoru to około 10-12 minut (15-20 minut). Na dachu przewidziano ogniwo paliwowe o mocy minimum 70 kW netto (95 kW).

Zamawiający ma również określone wymagania względem stanowiska pracy kierowcy. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego. Znajdzie się tam m.in. radioodbiornik oraz mała lodówka, a także gniazdo USB. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego. Tkanina użyta do obicia siedzeń w pojazdach musi zawierać minimum 85% wełny w swojej wierzchniej części oraz być pokryta środkiem zapewniającym plamoodporność oraz antybakteryjność.

System informacji pasażerskiej mają stanowić tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, w kolorze białym, dostosowujące automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących zewnętrznych warunków atmosferycznych oraz jedna wewnętrzna tablica informacyjna LCD – o przekątnej 22 cali.

MZK Konin dokładnie wie, jakich wodorowców potrzebuje. Analiza SWZ / fot. MZK Konin
MZK Konin dokładnie wie, jakich wodorowców potrzebuje. Analiza SWZ / fot. MZK Konin

Podsumowanie

MZK Konin dokładnie wie jakich autobusów wodorowych potrzebuje. Przetarg specyfikacją techniczną przypomina ostatnie postępowanie, w którym wygrał Solaris. Czy będzie zatem więcej niż jedna oferta? Nie jest to wykluczone, aczkolwiek NesoBus nie odpuści MAXI zadania. Stawiamy na remis. Otwarcie ofert odbędzie się 27 września.

Więcej informacji o przetargu znajduje się na stronie: https://mzk-konin.logintrade.net/zapytania_email,174341,7a7e3520de2c7d9831470f883b65e3d0.html

Komentarze