MZK Bydgoszcz ponownie chce kupić nowe autobusy. Ponownie 12 przegubowych diesli

28 czerwca Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ponownie ogłosiły przetarg na dostawę 12 fabrycznie nowych autobusów przegubowych zasilanych olejem napędowym
Wszystko to w formie leasingu finansowego. Przypomnijmy, że jest to już drugie podejście do tego zakupu – pierwsze miało miejsce … prawie rok temu i wówczas spółka nie otrzymała żadnej oferty. Czy tym razem się uda? Krótko mówiąc: musi, bo flota MZK szybko się starzeje, a miasto już zabezpiecza się na ewentualność niespełnienia progów wynikających z ustawy elektromobilności i coraz mocniej stawia na Mobilis.
Spis treści:
- Jakie są główne powody, dla których pierwsze podejście do zakupu autobusów w 2023 roku zakończyło się brakiem ofert?
- Jakie konkretne zmiany wprowadzono w specyfikacji przetargowej na 2024 rok w porównaniu do poprzedniego przetargu?
- W jaki sposób MZK Bydgoszcz planuje zrealizować wymogi ustawy o elektromobilności, jeśli otrzyma dofinansowanie na zakup autobusów elektrycznych?
Co chce MZK Bydgoszcz?
Specyfikacja poszukiwanych autobusów jest następująca:
- Typ: Autobusy klasy I kategorii MEGA przegubowy niskopodłogowy
- Zasilanie: Olej napędowy
- Norma emisji: EURO VI
- Rok produkcji: Nie starsze niż 2025
- Długość leasingu: 84 miesiące
Terminy:
- Termin składania ofert: 7 sierpnia 2024, 10:50
- Termin realizacji zamówienia: Maksymalnie 340 dni na dostawę ostatniego autobusu, leasing trwa 84 miesiące od odbioru ostatniego pojazdu.
Wymagania Doświadczenia:
- Wykonawca musi wykazać się dostawą co najmniej 10 sztuk podobnych autobusów w ciągu ostatnich trzech lat, maksymalnie w dwóch kontraktach.
Kryteria Oceny Ofert:
- Cena: 82%
- Konstrukcja nadwozia i poszycia: 15%
- Liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi: 3%
Więcej informacji i dostęp do dokumentów przetargowych można znaleźć na https://platformazakupowa.pl/pn/mzk_bydgoszcz
za pierwszym razem
1 sierpnia 2023 roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły przetarg na zakup 12 nowych autobusów przegubowych zasilanych olejem napędowym. Niestety, do 29 sierpnia, terminu otwarcia ofert, MZK nie otrzymało żadnych zgłoszeń.
Wówczas przewoźnik poszukiwał
- Typ: Autobusy przegubowe, 18-metrowe
- Zasilanie: Olej napędowy, norma EURO 6
- Rok produkcji: Nie starszy niż 2024
- Termin realizacji: 320 dni od podpisania umowy
- Wymagania: Miejsce dla minimum 135 pasażerów, w tym 40 miejsc siedzących
Dodajmy, że MZK Bydgoszcz złożyło również wniosek o dofinansowanie zakupu 11 autobusów elektrycznych (7 przegubowych i 4 krótkich) w trzeciej edycji konkursu „Zielony transport publiczny” organizowanego przez NFOŚiGW. Wniosek przeszedł ocenę formalną i merytoryczną. Czekamy na umowę.
- Dofinansowanie: Do 100% na autobusy, do 50% na OZE i infrastrukturę
- Termin realizacji: Do końca 2025 roku
MZK planuje budowę własnej infrastruktury ładowania na terenie zajezdni, co pozwoli na bardziej efektywną eksploatację autobusów elektrycznych. Jeśli dofinansowanie zostanie przyznane, pierwsze w historii MZK autobusy elektryczne mogłyby wyjechać na ulice Bydgoszczy w czwartym kwartale 2025 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze