MZK Bydgoszcz kupuje pierwsze autobusy elektryczne. Jedenastka z ZTP 3.0
16 grudnia 2024 Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury ładowania i dodatkowych rozwiązań technicznych.
Projekt realizowany jest w ramach III edycji programu Zielony Transport Publiczny, współfinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. O listopadowej umowie MZK – na pojazdy z silnikami Diesla – pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Dzieje się w Bydgoszczy!
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić MZK Bydgoszcz w ramach ogłoszonego przetargu i jakie są ich typy?
- Jakie dodatkowe elementy infrastruktury przewiduje zamówienie, oprócz elektrobusów?
- Jakie kryterium oceny ofert ma największą wagę w przetargu ogłoszonym przez MZK Bydgoszcz?
MAXI i MEGA
Przedmiot bydgoskiego zamówienia obejmuje zakup 11 elektrobusów, w tym:
- 7 pojazdów przegubowych MEGA;
- 4 pojazdy standardowych, 12-metrowych MAXI.
Wszystkie elektrobusy mają być wyposażone w system ładowania plug-in oraz zaawansowaną technologię umożliwiającą monitorowanie stanu baterii, lokalizacji pojazdów i działania układów klimatyzacyjnych. Specyfikacje techniczne zakładają m.in. określenie pojemności baterii, efektywność energetyczną oraz zużycie energii w cyklu SORT-2.
Integralną częścią zamówienia jest zaprojektowanie i budowa infrastruktury:
- 14 punktów ładowania (12 stacjonarnych i 2 mobilnych),
- dwóch zadaszonych parkingów dla autobusów,
- elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 1 MWp z magazynem energii o pojemności do 4 MWh.
Wymagania przetargowe
W przetargu ma zastosowanie Dyrektywa 2014/25/UE, dotycząca zamówień sektorowych i wspierająca unijny przemysł.
Na oferty zamawiający czeka do 30 stycznia 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
- Cena oferty (waga 77%)
- Materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów (waga 10%) Punkty przyznawane są za zastosowanie wysokiej jakości materiałów i technologii: Stal nierdzewna, aluminium lub stal o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczona metodą kataforezy – 10 pkt / Inne technologie – 0 pkt
- Zwiększony przebieg autobusów do 300 km (waga 5%) Autobusy muszą osiągnąć dzienny przebieg co najmniej 300 km przy jednokrotnym ładowaniu w określonych warunkach.Minimalny wymagany przebieg to 250 km; oferty niespełniające tego progu zostaną odrzucone.
- Silnik centralny (waga 3%) Autobusy z centralnym silnikiem napędowym otrzymają 3 pkt, natomiast rozwiązania alternatywne, takie jak silniki w piastach osi – 0 pkt.
- Termin dostawy części zamiennych (waga 1%) Kryterium to nagradza szybkość dostaw części zamiennych:
- Termin wykonania naprawy gwarancyjnej (waga 4%) Punkty przyznawane za deklarowany czas naprawy:
Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na 66 mln zł, z czego 48,75 mln zł pochodzi z dofinansowania w ramach programu Zielony Transport Publiczny, a dodatkowe 5 mln zł w formie pożyczki. Finalizacja projektu, w tym dostawa autobusów i infrastruktury, planowana jest do połowy 2026 roku.
Szczegóły przetargu dostępne są na stronie MZK Bydgoszcz: https://mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/ogloszenia-o-zamowieniach-publicznych/.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze