MZK Bielsko-Biała zamawia jeszcze więcej autobusów spalinowych. Leasing na 19 sztuk MAXI i MEGA
24 stycznia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na dostawę autobusów klasy MAXI i MEGA realizowaną w formie leasingu finansowego.
Zamówienie podzielono na dwie części: dostawę 15 autobusów klasy MAXI oraz 4 autobusów klasy MEGA. Przypomnijmy, że równolegle trwa jeszcze postępowanie na osiem pojazdów spalinowych: cztery mini (zadanie anulowane z ofertę Busimport) oraz trzy maxi (12-m) i jeden mega (autobus przegubowy), gdzie swoje oferty położyła firmy Solaris.
Rozkład jazdy:
- Jakie klasy autobusów są objęte najnowszym przetargiem MZK w Bielsku-Białej, ogłoszonym 24 stycznia 2025 roku?
- Jakie kryteria oceny ofert będą brane pod uwagę w tym przetargu?
- Jakie są minimalne wymagania techniczne dla autobusów klasy MAXI i MEGA w ramach tego zamówienia?
Pięć przetargów
Przetarg na leasing 19. autobusów spalinowych jest jednym z pięciu, jakie w ostatnim czasie ogłosił MZK. Poniżej rozpiska bo łatwo się można w tym zgubić. W sumie firma chce kupić aż 50 pojazdów, w tym:
- 6 szt. napędzanych wodorem, gdzie swoje oferty położyły firmy Solaris i PAK-PCE, a zadania na dwa MEGA pojazdy zostało anulowane (czekamy na powtórkę);
- 8 szt. spalinowych: cztery mini (do 7,5 m), trzy maxi (12-m) i jeden mega (autobus przegubowy) – gdzie swoje oferty położyły firmy Solaris i Isuzu w minibusach i to MINI zadanie zostało także anulowane;
- 16 elektryków: 12 maxi i cztery mega – tutaj cały czas trwa przetarg z otwarciem ofert 3 lutego .
- 1 MINI autobus elektryczny – tutaj cały czas trwa przetarg z otwarciem ofert 31 stycznia.
- 19 autobusów spalinowych, które to postępowanie właśnie się rozpoczęło.
Najnowsze zamówienie
W przetargu ogłoszonym 24 stycznia 2025 przez MZK w Bielsku-Białej zaplanowano leasing:
- 15 autobusów klasy MAXI – dostawa realizowana w ramach części 1 zamówienia.
- 4 autobusy klasy MEGA – dostawa realizowana w ramach części 2 zamówienia.
Autobusy klasy MAXI (część 1):
- Długość: od 11,50 do 12,50 m.
- Liczba miejsc: min. 85, w tym 25+1 siedzących.
- Silnik: z zapłonem samoczynnym, moc min. 205 kW, spełniający normę Euro 6.
- Wyposażenie: systemy bezpieczeństwa (ABS, ASR, EBS), klimatyzacja, monitoring, automatyczne drzwi (układ 2-2-2), przystosowanie dla osób z niepełnosprawnościami.
Autobusy klasy MEGA (część 2):
- Długość: od 17,50 do 18,75 m.
- Liczba miejsc: min. 138, w tym 38+1 siedzących.
- Silnik: moc min. 230 kW, spełniający normę Euro 6.
- Wyposażenie: cztery podwójne drzwi (układ 2-2-2-2), zaawansowany system klimatyzacji, przestrzeń na wózki dziecięce i inwalidzkie, system zliczania pasażerów.
Oba typy autobusów muszą spełniać wymagania ekologiczne oraz zostać wyposażone w systemy zintegrowane z miejskim Inteligentnym Systemem Transportowym (ITS) i Centralnym Systemem Informacji Pasażerskiej (CeSIP). Szczegóły techniczne można znaleźć w dokumentach przetargowych dostępnych na platformie zakupowej MZK.
Przetargowe wymagania
- Wykonawcy muszą wykazać realizację dostaw 5 autobusów klasy MAXI i 1 autobusu klasy MEGA w ciągu ostatnich 3 lat.
- Posiadanie środków finansowych (min. 3 mln zł dla części 1, 1,5 mln zł dla części 2) oraz odpowiedniego ubezpieczenia OC.
- Złożenie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości zamówienia.
Na oferty zamawiający czeka do 25 lutego, a komisja przetargowa oceni je według kryteriów:
- Cena: 60%.
- Rozwiązania techniczne: 30%.
- Warunki gwarancji: 10%.
Link do pełnej dokumentacji zamówienia: Platforma Zakupowa MZK.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze