Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Biała Podlaska z jedną ofertą na jeden autobus z silnikiem diesla

infobus
20.08.2024 19:09
0 Komentarzy

20 sierpnia do Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Białej Podlaskiej wpłynęła jedna oferta na dostawę jednego autobusu klasy I kategorii MAXI z silnikiem diesla.

MZK szuka dostawcy autobusu w formie zapytania ofertowego. Wymagany termin dostawy autobusu to 28 lutego 2025 r. O tym kolejnym kontrakcie ze strony podlaskiego przewoźnika pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.

SPIS TREŚCI:

  1. Jaki producent złożył ofertę na dostawę autobusu dla MZK Biała Podlaska?
  2. Jaka jest wartość oferty złożonej przez Solaris Bus & Coach?
  3. Do kiedy MZK Biała Podlaska oczekuje dostarczenia zamówionego autobusu?
MZK Biała Podlaska z jedną ofertą na jeden autobus z silnikiem diesla
MZK Biała Podlaska z jedną ofertą na jeden autobus z silnikiem diesla

Co chce MZK?

Wśród kryteriów technicznych MZK przyzna najwięcej punktów za:

  • zastosowanie rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 35 pkt,
  • szyba przednia jednoczęściowa – 15 pkt,
  • zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy – profile ze stali odpornej na korozję lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 25 pkt.

Analizując kryteria oceny ofert, na pierwszy plan wysuwa się premia za materiał konstrukcyjny nadwozia w postaci stali odpornej na korozję przy jednoczesnym braku punktów za KTL. To oznacza, że największe szanse na zwycięstwo mieli Autosan i Solaris. Jak się okazało 20 sierpnia tylko producent z Bolechowa, która ma długą tradycją dostaw dla MZK –  podszedł do tego zamówienia.

MZK Biała Podlaska z jedną ofertą na jeden autobus z silnikiem diesla
MZK Biała Podlaska z jedną ofertą na jeden autobus z silnikiem diesla

jedna oferta

20 sierpnia firma Solaris Bus & Coach zaproponowała swojemu staremu klientowi ofertę na sumę 1.390.000 PLN netto za model Urbino 12. Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 1.425.000 PLN netto. W tej sytuacji sprawa jest jasna, a MZK Biała Podlaska może szykować się na przyjazd kolejnego pojazdu z fabryki w Bolechowie.

Będzie to autobus klasy I kategorii MAXI o długości od 11,8 m do 12,1 m. Pojazd musi posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Wysokość wejścia (od podłoża) w drzwiach nie może wynosić więcej niż 320 mm. Podłoga ma być płaska na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Jednostką napędową będzie silnik rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, o mocy w przedziale 180 – 220 kW. Silnik ma być przystosowany do zasilania czystym olejem napędowym (w okresie zimowym) oraz olejem napędowym z biododatkami (o zawartości estrów metylowych do 7%) oraz mieszaniną w/w paliw.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu półotwartego posiadająca oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów, z ogrzewaniem gwarantującym utrzymanie odpowiedniej temperatury we wnętrzu, z nawiewem ciepłego powietrza na nogi kierowcy oraz z dodatkowym grzejnikiem w strefie siedzenia kierowcy. Z kolei siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Wyłożenie siedzeń ma być wandaloodporne.

Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w oparciu o technologie LED, wyposażone w układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od aktualnie panujących warunków, zapewniające kontrast i ostrość z tłem niezależnie od pory dnia i nocy. MZK dopuszcza zastosowanie w nich wyłącznie kolorów dających duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Wewnątrz znajdzie się tablica kierunkowa wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o minimalnej przekątnej 22 cale. Tablica musi umożliwiać jednoczesne wyświetlanie informacji dotyczącej przebiegu linii (np. w dolnej lub górnej części ekranu) w sekwencji określonej przez MZK, w postaci numerycznej lub alfanumerycznej, nazwy linii lub końcowego przystanku, przebiegu trasy – minimum trzy przystanki przed i trzy po, na którym znajduje się aktualnie pojazd. Dodatkowo w pojeździe zamontowana ma być tablica o rozmiarze minimum 38 cali, pełniąca funkcję wizualizacji graficznej trasy przejazdu w postaci tzw. „koralików” oraz umożliwiająca wyświetlanie komunikatów specjalnych.

Zapytanie ofertowe znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/963109

Komentarze