MZK Biała Podlaska ma kolejnego Solarisa. Ostatni autobus diesla przed elektrobusami
6 marca 2025 r. Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej oficjalnie zaprezentował kolejny autobusu Solaris Urbino 12 z silnikiem diesla.
W marcu MZK Biała Podlaska wzbogacił się o kolejny nowoczesny autobus. Zanim do taboru dołączą pierwsze elektryki, przewoźnik odebrał 12-metrowego Solarisa spełniającego normę emisji Euro 6. To już 14 nowy autobus w miejskiej flocie.
Rozkład jazdy:
- Jaki autobus został zaprezentowany przez MZK Biała Podlaska 6 marca 2025 roku?
- Jakie nowoczesne wyposażenie posiada nowy Solaris Urbino 12?
- Jakie są plany MZK Biała Podlaska dotyczące elektryfikacji floty?
Ostatni diesel
Nowy Solaris Urbino 12 to niskopodłogowy autobus, mogący pomieścić 90 pasażerów. Pojazd wyposażono w trzy kamery wewnętrzne i trzy zewnętrzne, a także trzy kasowniki elektroniczne, z których jeden – umieszczony przy kierowcy – umożliwia zakup biletu zbliżeniowo kartą lub telefonem.
– To kolejna inwestycja w komfort podróżnych. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu i spełnianiu najwyższych norm ekologicznych, nowy autobus podniesie jakość transportu w Białej Podlaskiej – dodał prezydent miasta Michał Litwiniuk.
Choć nowy Solaris jest klasycznym dieslem, prawdziwa rewolucja w miejskiej komunikacji nastąpi w ciągu kilku miesięcy. Na ulice Białej Podlaskiej wyjedzie 12 autobusów elektrycznych tej samej marki. Miasto przeznaczyło na ten zakup 43 mln zł, korzystając z dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
To oznacza, że już niedługo transport publiczny w Białej Podlaskiej stanie się bardziej ekologiczny i nowoczesny, a nowy Solaris Urbino 12 będzie jednym z ostatnich spalinowych autobusów wprowadzonych do floty.
– Obecnie flota MZK liczy 35 pojazdów, a w ciągu ostatnich sześciu lat zakupiono już 14 nowych autobusów – dodał prezydent Michał Litwiniuk.
Jedyny oferent
MZK Biała Podlaska poszukiwało dostawcy jednego autobusu w ramach uproszczonej procedury zakupowej, o czym pisaliśmy już w TransInfo. Solaris okazał się jedynym oferentem, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ producent ma długą historię dostaw dla tego przewoźnika.
Zakupiony „pojazd „jamnik” spełnia wysokie standardy nowoczesnego transportu publicznego:
- Długość pojazdu: 11,8 – 12,1 m
- Liczba drzwi: 3 w układzie 2-2-2 lub 1-2-2
- Wysokość wejścia: maksymalnie 320 mm (pełna niskopodłogowość)
- Silnik: rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony w tylnej części pojazdu
- Moc silnika: 180 – 220 kW
- Rodzaj paliwa: olej napędowy (z możliwością stosowania biododatków do 7%)
- Kabina kierowcy: półotwarta, oszklona, z oddzielnym ogrzewaniem i nawiewem
- Siedzenia pasażerskie: wandaloodporne, łatwe w wymianie tapicerki
Autobus wyposażony jest w nowoczesne systemy informacyjne:
- Tablice LED na zewnątrz pojazdu, z regulacją natężenia światła
- Tablica LCD 22 cale wewnątrz, prezentująca trasę oraz przystanki
- Dodatkowy ekran 38 cali z dynamiczną wizualizacją trasy przejazdu
Cały kontrakt opiewał na 1.390.000 PLN netto (1.709.700 PLN brutto). Dostawa pojazdu miała nastąpić do 28 lutego 2025 roku i tak się stało.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze