Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla

infobus
26.08.2024 19:02
0 Komentarzy

26 sierpnia Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej wybrał najkorzystniejsza ofertę w przetargu dostawę jednego autobusu klasy I kategorii MAXI z silnikiem diesla.

MZK szukało dostawcy pojazdu w formie zapytania ofertowego. Wymagany termin dostawy autobusu to konkretna data – 28 lutego 2025 r. O tym kolejnym kontrakcie ze strony podlaskiego przewoźnika pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.

Spis treści:

  1. Kto wygrał przetarg na dostawę autobusu dla MZK Biała Podlaska?
  2. Jaka była kwota oferty złożonej przez zwycięzcę przetargu?
  3. Jakie wymagania techniczne musiał spełniać autobus zamawiany przez MZK Biała Podlaska?
MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla
MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla / fot. MZK Biała Podlaska

CO CHCiAŁO MZK?

Wśród kryteriów technicznych MZK przyznawało najwięcej punktów za:

  • zastosowanie rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 35 pkt,
  • szyba przednia jednoczęściowa – 15 pkt,
  • zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy – profile ze stali odpornej na korozję lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 25 pkt.

Analizując kryteria oceny ofert, na pierwszy plan wysuwa się premia za materiał konstrukcyjny nadwozia w postaci stali odpornej na korozję przy jednoczesnym braku punktów za KTL. To oznacza, że największe szanse na zwycięstwo w Białej Podlasce mieli Autosan i Solaris. Jak się okazało 20 sierpnia tylko producent z Bolechowa – który ma długą tradycją dostaw dla MZK – podszedł do tego zamówienia.

MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla
MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla

JEDNA OFERTA

20 sierpnia firma Solaris Bus & Coach zaproponowała swojemu staremu klientowi ofertę na sumę 1.390.000 PLN netto za model Urbino 12.

Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 1.425.000 PLN netto.

26 sierpnia ta propozycja została zaakceptowana , MZK Biała Podlaska może szykować się na przyjazd kolejnego pojazdu z fabryki w Bolechowie.

Będzie to autobus klasy I kategorii MAXI o długości od 11,8 m do 12,1 m. Pojazd musi posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Wysokość wejścia (od podłoża) w drzwiach nie może wynosić więcej niż 320 mm. Podłoga ma być płaska na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Jednostką napędową będzie silnik rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, o mocy w przedziale 180 – 220 kW. Silnik ma być przystosowany do zasilania czystym olejem napędowym (w okresie zimowym) oraz olejem napędowym z biododatkami (o zawartości estrów metylowych do 7%) oraz mieszaniną w/w paliw.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu półotwartego posiadająca oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów, z ogrzewaniem gwarantującym utrzymanie odpowiedniej temperatury we wnętrzu, z nawiewem ciepłego powietrza na nogi kierowcy oraz z dodatkowym grzejnikiem w strefie siedzenia kierowcy. Z kolei siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Wyłożenie siedzeń ma być wandaloodporne.

Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w oparciu o technologie LED, wyposażone w układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od aktualnie panujących warunków, zapewniające kontrast i ostrość z tłem niezależnie od pory dnia i nocy. MZK dopuszcza zastosowanie w nich wyłącznie kolorów dających duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Wewnątrz znajdzie się tablica kierunkowa wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o minimalnej przekątnej 22 cale. Tablica musi umożliwiać jednoczesne wyświetlanie informacji dotyczącej przebiegu linii (np. w dolnej lub górnej części ekranu) w sekwencji określonej przez MZK, w postaci numerycznej lub alfanumerycznej, nazwy linii lub końcowego przystanku, przebiegu trasy – minimum trzy przystanki przed i trzy po, na którym znajduje się aktualnie pojazd. Dodatkowo w pojeździe zamontowana ma być tablica o rozmiarze minimum 38 cali, pełniąca funkcję wizualizacji graficznej trasy przejazdu w postaci tzw. „koralików” oraz umożliwiająca wyświetlanie komunikatów specjalnych.

Zapytanie ofertowe znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/963109

MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla
MZK Biała Podlaska akceptuje ofertę Solarisa na kolejny autobus z silnikiem diesla

Komentarze