Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MSPO 2024: Autosan z pierwszym autobusem konferencyjnym na bazie Sancity 9 LE

infobus
04.09.2024 09:01
3 Komentarzy

3 września rozpoczął się Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach, na którym Autosan zaprezentował swój premierowy autobus konferencyjny na bazie Sancity 9 LE.

Co ciekawe, spółka pokazała tę premierę na wrześniowym MSPO, a nie na październikowej wystawie Transexpo, gdzie niestety nie zobaczymy sanockiego producenta. Szkoda, aczkolwiek biorąc pod uwagę skalę stoiska właściciela firmy – Huty Stalowa Wola – oraz coraz bardziej dominujący wojskowy kierunek w portfolio fabryki, jest to zupełnie zrozumiałe.

Spis treści:

  1. Na jakich targach Autosan zaprezentował swój premierowy autobus konferencyjny na bazie Sancity 9 LE?
  2. Jaki silnik napędza premierowy autobus konferencyjny Autosan Sancity 9 LE?
  3. Jakie inne pojazdy wojskowe, oprócz autobusu konferencyjnego, zaprezentowała Huta Stalowa Wola na targach MSPO w Kielcach?
Autobus konferencyjny na bazie Autosan Sancity 9 LE dla HSW.
Autobus konferencyjny na bazie Autosan Sancity 9 LE dla HSW.

Jelcz i Autosan

3 września na targach obronnych MSPO w Kielcach MON i Agencja Uzbrojenia zatwierdziły trzy umowy na sprzęt dla polskiego wojska, w tym inżynieryjne żurawia Hiab. Została ona podpisana między spółką Jelcz oraz Agencją Uzbrojenia. Między 2025 a 2028 r. do wojska ma trafić do 90 żurawi za ok. 384 mln zł brutto. „To inwestycja w logistykę. To jest nieodłączny element dobrze funkcjonującej armii” – podkreślił szef MON.

Z kolei jedno największych stoisk na MSPO ma należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowej spółka Huta Stalowa Wola, która m.in pokazuje nowy bojowy pływający wóz piechoty Borsuk , wóz dowodzenia na podwoziu 6 x 6 Heron, wóz ewakuacji medycznej oraz opancerzony wóz dowodzenia Waran 4×4 na podwoziu Tatry, który jest produkowany przez Autosan w Sanoku. Pojazd może mieć – zależnie od wersji – różne przeznaczenie, od rozpoznania po dowodzenie, a także jako pojazd wsparcia bojowego w roli niszczyciela czołgów czy wyrzutni dronów rozpoznawczo-uderzeniowych. Może przenosić systemy obrony powietrznej bardzo krótkiego zasięgu, amunicji krążącej lub walki elektronicznej.

Autobus konferencyjny na bazie Autosan Sancity 9 LE dla HSW.
Autobus konferencyjny na bazie Autosan Sancity 9 LE dla HSW.

Autobusowy akcent

Dodatkowo wojskowa oferta Oddziału Autosan na targach obejmuje:

  • kontener warsztatowy KW1C, który może służyć jako niezależny warsztat wspierający bieżące naprawy i konserwację sprzętu wojskowego, nawet w najbardziej wymagających warunkach polowych.
  • a przede wszystkim premierowy autobus konferencyjny na bazie modelu Autosan Sancity 9 LE, czyli najmniejszy z rodziny pojazdów z Sanoka.

Z tego co wiemy, ten specjalistyczny pojazd zamówiła sama Huta Stalowa Wola, czyli właściciel. Pojazd ma służyć do różnego rodzaju wyjazdów w ramach Grupy PGZ i wspólnych konferencji. Nie znamy za dużo szczegółów w zakresie kompletacji, natomiast wszystko wskazuje na to, że „konfbus” ma standardowe wymiary Sancity 9 LE, natomiast co ciekawe w układzie napędowym mamy silnik Iveco / FPT NEF N45 EURO VI Step E o mocy moc 137kW (186 KM), który do tej pory oferowany był jako opcja.

Komentarze