Mrągowo wybrało wykonawcę zaplecza pod elektrobusy. Najtańsza oferta wygrywa
19 listopada 2025 r. Gmina Miasto Mrągowo ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru komunikacji miejskiej.
Decyzją zamawiającego zwyciężyła propozycja P.H.U. MARPOL Marcin Szutowicz z Bartoszyc, która uzyskała najwyższą liczbę punktów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Jaką ofertę złożył zwycięski wykonawca?
- Kto startował w przetargu i jakie były ceny poszczególnych propozycji?
- Jakie były kryteria oceny ofert i co zdecydowało o wyborze?
Kontrakt w Mrągowie
Postępowanie dotyczyło budowy nowoczesnej strefy technicznej dla potrzeb miejskiego transportu publicznego, w tym infrastruktury obsługującej przyszły tabor autobusów elektrycznych realizowanych w projekcie „Energia z Natury”. Nowy obiekt ma powstać na działce nr 380 w obrębie Polska Wieś i obejmuje m.in. budowę budynku dyspozytorni, wykonanie dróg wewnętrznych, placów manewrowych, wiaty nad stacją ładowania, instalacji energetycznych, wodno-kanalizacyjnych, oświetlenia oraz zagospodarowanie zieleni. Realizacja robót została przewidziana na 7 miesięcy od podpisania umowy.
W przetargu wpłynęło siedem ofert. Najtańszą propozycję złożyła firma P.H.U. MARPOL Marcin Szutowicz z ceną 3.253.583,64 PLN brutto, czyli ok. 2.644.451,75 PLN netto. Pozostałe oferty kształtowały się między 3.631.072,00 PLN brutto a 4.785.663,40 PLN brutto, natomiast propozycja firmy TOMIGO Tomasz Niedbała wyniosła 4.439.855,16 PLN brutto. Z kolei ZUK Piotr Lubowidzki zaoferował 3.631.072,00 PLN brutto.
W postępowaniu nie występował podział na części ani oferty wariantowe, a zamówienie — zgodnie z dokumentacją — miało zostać ocenione wyłącznie na podstawie ceny. Zwycięska oferta była jednocześnie najniższą spośród wszystkich złożonych, co przełożyło się na 100 punktów w ocenie. Pozostali wykonawcy otrzymali odpowiednio: TOMIGO – 73,28 pkt, ZUK Piotr Lubowidzki – 89,60 pkt, MABUD Sp. z o.o. – 68,58 pkt, EMbudownictwo – 67,99 pkt, Piotr Pachucki – 78,25 pkt, FRONTDOM – 78,21 pkt.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.972.250 PLN, co oznacza, że wybrana oferta zmieściła się w budżecie z komfortową rezerwą finansową.
Analizując ofertę P.H.U. MARPOL, jej największym atutem była cena, która zdecydowanie odbiegała od kosztów zaproponowanych przez konkurentów. Zamawiający nie oceniał doświadczenia wykonawców czy parametrów technicznych pod kątem punktów, jednak wszystkie firmy spełniły formalne warunki udziału, a żadna oferta nie została odrzucona. Różnice cenowe wynikały najprawdopodobniej z odmiennych kalkulacji kosztów robocizny, materiałów oraz podwykonawstwa. W informacji o umowie wskazano, że podwykonawcą części robót (m.in. budynku dyspozytorni i części nawierzchni) będzie firma ADA-LIGHT Sp. z o.o.. Decyzja zamawiającego została podjęta na podstawie jednoznacznych przetargowych kryteriów oceny:
- ✅ Cena – 100%
Parametry techniczne
Budowa obejmuje kompleksowe przygotowanie terenu pod przyszły tabor elektrobusów, w tym wykonanie dróg, placów i infrastruktury technicznej zgodnie z projektem budowlanym. W ramach robót przewidziano m.in. konstrukcję budynku dyspozytorni z pełnym wyposażeniem instalacyjnym, wykonanie wiaty nad stacją ładowania, instalację rozdzielni energetycznej RPM, instalacje zewnętrzne oraz zagospodarowanie terenów zielonych. Zamawiający preferował wykonawców mających doświadczenie w robotach drogowych i kubaturowych oraz dysponujących odpowiednim zespołem kierowniczym. Zakończenie prac powinno nastąpić w połowie 2026 r., co umożliwi przyjęcie przyszłych elektrobusów planowanych do zakupu w tym samym projekcie.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na:
https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/id/08de2ce9-b323-1486-0560-4900014135c6
Jeśli chcesz, mogę przygotować również skróconą wersję materiału do social mediów lub infografikę.




Komentarze