Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mrągowo ponownie stawia na autobusy elektryczne. Przetarg na cztery e-busy z EFRR

infobus
28.05.2025 15:07
0 Komentarzy

26 maja 2025 roku opublikowano ogłoszenie Gminy Miasto Mrągowo dotyczące przetargu na dostawę czterech zeroemisyjnych autobusów elektrycznych.

Do tego dochodzi budowa stacji ładowania, magazynu energii i farmy fotowoltaicznej. To element większego projektu pn. „Energia z Natury” – łączącego transformację komunikacyjną z inwestycją w zieloną infrastrukturę. O poprzednim zamówieniu Mrągowa na elektrobusy – z wyborem firmy ARP E-Vehicles – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić Gmina Miasto Mrągowo w nowym przetargu?
  2. Jakie dodatkowe elementy infrastruktury mają być zrealizowane wraz z dostawą pojazdów?
  3. Jakie są dwa główne kryteria oceny ofert w postępowaniu przetargowym?
Mrągowo ponownie stawia na autobusy elektryczne. Przetarg na cztery e-busy z EFRR
Mrągowo ponownie stawia na autobusy elektryczne. Przetarg na cztery e-busy z EFRR

Elektryczna czwórka

Mrągowskie postępowanie ogłoszono 23 maja 2025 roku. Dotyczy ono zakupu czterech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. Nowością, wyróżniającą mrągowski projekt, jest integralne połączenie dostawy pojazdów z budową infrastruktury towarzyszącej: ładowarek, magazynu energii i mikroinstalacji OZE (elektrowni fotowoltaicznej).

Zamówienie finansowane będzie z funduszy europejskich – najprawdopodobniej z warmińsko-mazurskiego EFRR. Warunkiem jego realizacji jest jednak ostateczne przyznanie środków – zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania jeśli finansowanie nie zostanie potwierdzone.

Oferty mogą składać podmioty, które w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowały przynajmniej dwie dostawy obejmujące minimum dwa autobusy elektryczne każda (lub jedną dostawę co najmniej czterech takich pojazdów). Autobusy muszą być niskopodłogowe, miejskie, o długości minimum 10,5 metra, dopuszczone do ruchu w kraju dostawy.

Okres realizacji zamówienia to 10 miesięcy. Planowana dostawa autobusów ma więc szansę zostać zrealizowana wiosną 2026 roku. Zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zgodnie z Dyrektywą 2014/24/UE.

Na oferty zamawiający czeka do 23 czerwca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ cena – 60%
✅ termin realizacji – 40%

Link do ogłoszenia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5b97134c-76b7-424e-8519-666528e6e29e

Mrągowo ponownie stawia na autobusy elektryczne. Przetarg na cztery e-busy z EFRR
Mrągowo ponownie stawia na autobusy elektryczne. Przetarg na cztery e-busy z EFRR

Zakupowe tło

Mrągowo zrealizowało już projekt zakupu autobusów elektrycznych, stawiając na ekologiczny transport publiczny. Dwa pojazdy ARP Pilea 8,6E obsługują bezpłatną komunikację miejską, co czyni Mrągowo jednym z nielicznych miast w Polsce oferujących takie rozwiązanie. Szczegóły zakupu

  • Dostawca: ARP E-Vehicles Sp. z o.o.
  • Model: Pilea 8,6E
  • Liczba pojazdów: 2
  • Wartość kontraktu: 4 305 000 zł
  • Dofinansowanie: 3 655 000 zł (ok. 75%) z Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”
  • Długość pojazdu: 8,6 metra
  • Pojemność pasażerska: minimum 45 osób, w tym co najmniej 22 miejsca siedzące
  • Napęd: silnik elektryczny o mocy minimum 160 kW
  • Zasięg: co najmniej 240 km na jednym ładowaniu
  • Pojemność baterii: minimum 200 kWh
  • Ładowanie: poprzez złącze plug-in
  • Dodatkowe wyposażenie: klimatyzacja, ogrzewanie hybrydowe (elektryczno-spalinowe), monitoring, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED, automatyczne zapowiedzi

Od 1 października 2024 roku oba pojazdy obsługują linie 1–4 w godzinach 6:00–15:00. Operatorem tych linii jest Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Mrągowie. Pozostałe trasy nadal obsługuje dotychczasowy przewoźnik – Przewozy Krajowe i Zagraniczne Osób Czapliccy Sp.k. z Przasnysza.

Komentarze