MPK Wrocław z listą testów; Od Pesy przez MAN, Solarisa i Mercedesa po NesoBus
Trwają przygotowania do nowych inwestycji taborowych w MPK Wrocław. Będą testy tramwaju i autobusów, w tym premierowego w Polsce przegubowca z wodorowym ekstenderem Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell.
W przyszłym tygodniu mieszkańcy będą mieli okazję podróżować nowymi tramwajami Pesa, które już przeszły pierwsze testy homologiczne. O tym wydarzeniu pisaliśmy już w InfoTram. Równolegle firma zapowiada test autobusów hybrydowych, które mają być uzupełniniem elektromobilnej ofensywy.
Od Pesy
„Pesa spełnia wszystkie nasze oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa i wydajności,” powiedział rzecznik prasowy MPK.
Wraz z wprowadzeniem nowych tramwajów, MPK planuje także modernizację floty autobusowej poprzez zakup autobusów hybrydowych. Ten krok ma przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin i poprawy jakości powietrza w mieście.
„Autobusy hybrydowe są świetnym rozwiązaniem dla naszego miasta, pozwalając zmniejszyć negatywny wpływ komunikacji miejskiej na środowisko,” podkreślił przedstawiciel MPK.
Testy tramwajów Pesa mają ruszyć w najbliższych dniach, dając mieszkańcom szansę bliższego zapoznania się z nowymi pojazdami. Planowane są także testy autobusów wodorowych i elektrycznych, które rozpoczną się już w maju.
Po autobusy
Na ulicach Wrocławia pojawią się modele takie jak:
- MAN (elektryczny MAN Lion`s City 18 E) – maj;
- SOLARIS (Urbino 12 hydrogen) – czerwiec;
- MERCEDES (eCitaro G fuel cell) – lipiec;
- NESOBUS (autobus wodorowy) – lipiec-wrzesień.
MPK przygotowuje się również do przeprowadzenia kampanii informacyjnej, promując ekologiczne rozwiązania w transporcie publicznym.
-„Testy potrwają do końca września. Liczymy na Wasze recenzje i opinie z użytkowania – napisał rzecznik MPK Wrocław.
Spotkanie robocze z gwiazdą
W kwietniu MPLK Wrocław gościło także ekspertów z Dailmer Buses Polska – producenta autobusów elektrycznych eCitaro G, które eksploatuje spółka.
-„Wspólnie podsumowaliśmy pół roku użytkowania eCitaro we Wrocławiu. Pierwszy elektryk przejechał już ponad 20 tys. km. Nasze eCitaro sprawują się doskonale! Przy okazji okazuje się, że są podwójnie EKO – ekologiczne i ekonomiczne! Przy obecnych cenach oleju napędowego oraz prądu, przejechanie kilometra autobusem elektrycznym jest o ok. 75 groszy tańsze od pokonania tego dystansu autobusem spalinowym – przekazało MPK Wrocław.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze