MPK Wrocław przyspiesza: Umowa z ReloBus na dzierżawę 22 autobusów używanych
26 czerwca 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu rozstrzygnęło przyspieszone postępowanie na dzierżawę 22 używanych autobusów kategorii MAXI z silnikami diesla.
Umowa została podpisana cztery dni później – 30 czerwca 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Przypomnijmy, że od ponad półtora roku wrocławskie MPK przejmuje linie po swoich podwykonawcach, firmach Mobilis i Michalczewski. współpraca z pierwszą z nich to już historia, natomiast z końcem czerwca br. wygasła 10-letnia umowa między MPK Wrocław a spółką Michalczewski. Nowa umowa zmniejsza liczbę linii obsługiwanych przez spółkę z dziewięciu do pięciu. Stąd szybkie decyzje.
Rozkład jazdy:
- Ilu używanych autobusów dotyczyła umowa dzierżawy podpisana przez MPK Wrocław 30 czerwca 2025 roku?
- Jaką firmę wybrano jako wykonawcę w przetargu na dzierżawę autobusów dla MPK Wrocław?
- Jakie dwa główne kryteria oceny ofert zastosowano w tym postępowaniu przetargowym?
Tryb ekspresowy
Wrocławskie MPK finalizuje postępowanie ogłoszone w trybie ekspresowym. Kontrakt dotyczy dzierżawy 22 miejskich autobusów używanych, przeznaczonych do szybkiego uzupełnienia taboru wyjściu z sieci podwykonawcy – spółki Michalczewski. Nowe-stare pojazdy mają pomóc w przejęciu części linii miejskich bez przerywania obsługi. To działanie awaryjne – związane m.in. z brakiem ofert w poprzednich przetargach na nowy tabor oraz z koniecznością reorganizacji siatki połączeń w związku z pracami drogowymi w mieście.
Przewoźnik wymagał, by dzierżawione autobusy były niskopodłogowe, gotowe do natychmiastowej eksploatacji i spełniały normy emisji. MPK zabezpieczyło sobie również prawo opcji – możliwość przedłużenia najmu o dwa miesiące. Umowa obowiązuje przez 10 miesięcy od 1 lipca 2025 r. – oznacza to, że zakończy się najpóźniej w maju 2026 r.
Jedna oferta
Jedyną ofertę w przetargu złożyła Relobus Transport Polska Sp. z o.o., proponując łączną kwotę 4.286.304,00 PLN brutto, z czego wartość zamówienia podstawowego wyniosła 3.571.920,00 PLN brutto, czyli 2.904.000,00 PLN netto. W przeliczeniu, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus diesel na poziomie 132.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia podstawowego wynosiła 3.247.200,00 PLN brutto, a więc oferta Relobus przekraczała budżet zamawiającego o 324.720 PLN. Mimo to MPK zdecydowało się na jej akceptację – prawdopodobnie ze względu na brak alternatyw i pilną potrzebę zabezpieczenia floty.
Zamawiający podjął decyzję o wyborze oferty na podstawie wcześniej ogłoszonych kryteriów:
✅ Cena – 70%
✅ Ocena techniczna – 30%
Wymagania techniczne przewidywały, że pojazdy muszą mieć silnik wysokoprężny, spełniać wymogi emisji (najpewniej Euro V lub wyższe), być całkowicie sprawne, z pełnym wyposażeniem eksploatacyjnym, w tym m.in. systemami informacji pasażerskiej, ogrzewaniem i klimatyzacją. Autobusy miały być także niskopodłogowe, co było warunkiem koniecznym dla zachowania standardów miejskiego transportu publicznego. MPK preferowało pojazdy od razu gotowe do włączenia do ruchu.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapytania_email,199321,9400350ac48286a7efda8bbba9511f1a.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze