MPK Wrocław podzieli swoja najdłuższą linię autobusową. 105 minut jazdy!
W lutym 2026 roku na wrocławskie ulice wyjedzie nowa linia autobusowa nr 153, a wraz z nią pilotażowa linia szczytowa 353.
Powodem zmian jest podział jednej z najdłuższych i najbardziej wymagających linii w sieci MPK – linii 143, która w dotychczasowym kształcie pokonywała nawet 105 minut jazdy i aż 54 przystanki, przecinając niemal cały Wrocław.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne powody podziału dotychczasowej linii 143 we Wrocławiu?
- Jak przebiegać będą trasy nowych linii 153 i 353, które zastąpią część kursów linii 143?
- Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie reorganizacja siatki połączeń od lutego 2026 roku?
143 – od rekordu do reorganizacji
Linia 143 funkcjonowała na trasie Lipa Piotrowska – Sępolno, przejeżdżając przez kluczowe dzielnice: Oporów, Krzyki, Tarnogaj, Grabiszyn. Z racji długości, złożonej topografii i skomplikowanej logistyki, notorycznie łapała opóźnienia i traciła punktualność – co stało się głównym powodem planowanego podziału.
„Temat tego podziału pojawił się na wniosek kilku rad osiedli, głównie RO Tarnogaj, i wspólnie z nimi został wypracowany. Chodzi o poprawę funkcjonowania obecnej linii 143, która jest bardzo długa i notuje opóźnienia” –
potwierdza w rozmowie z Wroclife.pl Joanna Urbańska-Jaworska z UM Wrocławia.
Od lutego 2026 linia 143 zostanie skrócona. Nowa trasa poprowadzi:
- z ul. Kminkowej do ul. Racławickiej, a dalej przez ul. Skarbowców do pętli Krzyki.
Od Racławickiej pałeczkę przejmie nowa linia 153, która pojedzie przez:
- Hallera – Kamienną – Armii Krajowej – Aleję Wielkiej Wyspy – Sępolno, aż do Swojczyc.
W ten sposób południowy zachód miasta zyska bezpośrednie połączenie z wschodnią częścią – z zupełnie nowym numerem linii i lepszą kontrolą operacyjną.
„Pierwotnie wdrożenie zmian miało nastąpić w listopadzie, ale z przyczyn organizacyjnych zostało przesunięte na okres po feriach zimowych” – dodaje Joanna Urbańska-Jaworska.
Plus 353
Uzupełnieniem nowej siatki połączeń będzie linia 353, która zostanie uruchomiona pilotażowo w godzinach szczytu. Trasa:
- Księże Wielkie – Brochowska – Księże Małe – Tarnogaj – Aleja Wielkiej Wyspy – Dembowskiego – Swojczycka – Swojczyce – Miłoszycka – Mydlana – Sępolno.
Nowe linie mają poprawić dostępność komunikacyjną dla mieszkańców Brochowa, Tarnogaju, Sępolna, Swojczyc i Wielkiej Wyspy. Co zyska pasażer?
- Krótsze, bardziej punktualne kursy na linii 143.
- Nowe bezpośrednie połączenie południowego zachodu i wschodu miasta (linia 153).
- Dodatkowe kursy szczytowe (linia 353) – lepsze skomunikowanie Księża Wielkiego i Wielkiej Wyspy.
- Zwiększona elastyczność i możliwość przesiadek przy Racławickiej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok











Komentarze