MPK Tarnów chce odzyskać autobusowe linie do podmiejskich gmin. Pierwszy test
11 lipca odbył się testowy przejazd autobus Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Tarnowie na trasie do Wierzchosławic.
Równolegle trwają również rozmowy z przedstawicielami innych podtarnowskich gmin w sprawie uruchomienia aglomeracyjnego transportu publicznego. Przypomnijmy – autobusy MPK Tarnów nie wożą już pasażerów poza granice miasta od ponad trzech lat. Jakub Kwaśny, nowy prezydent Tarnowa chce to zmienić. Współpraca z Wierzchosławicami może być pierwszym krokiem na tej drodze.
Spis treści:
- Jakie są główne korzyści dla mieszkańców Wierzchosławic z wprowadzenia aglomeracyjnego transportu publicznego z Tarnowem?
- Czy planowana taryfa aglomeracyjna będzie obejmować zniżki dla seniorów i młodzieży szkolnej?
- Jakie są dalsze plany dotyczące rozszerzenia aglomeracyjnego transportu publicznego na inne podtarnowskie gminy?
Jazda testowa
Obecnie mieszkańcy gminy Wierzchosławice chcąc dojechać do Tarnowa korzystają m.in. z transportu oferowanego przez prywatnego przewoźnika czy Kolei Małopolskich. Tych połączeń jest jednak zdecydowanie za mało zwłaszcza dla seniorów oraz młodzieży dojeżdżającej do szkół średnich.
-„Ta jazda testowa to pierwszy krok do tego, byśmy zobaczyli, czy nasza oferta w przyszłości może być atrakcyjna i konkurencyjna wobec już istniejących przewoźników. Może to być sytuacja win-win, i dla Tarnowa i dla Wierzchosławic, bo wyobrażam sobie, że również mieszkańcy Tarnowa będą chcieli na przykład jechać na Dwudniaki w okresie wakacyjnym – mówi prezydent Jakub Kwaśny. – Skomunikowanie Wierzchosławic z Tarnowem wygodnymi, dużymi autobusami, z klimatyzacją, przystosowanymi do przewozu osób z niepełnosprawnością, to jest dwudziesty pierwszy wiek. Tego nie zapewni nam żaden prywatny przedsiębiorca, który kalkuluje de facto zysk – zaznacza prezydent Tarnowa.
Według wstępnych planów trasa autobusu ma prowadzić przez centrum Tarnowa, następnie przez zajezdnię w Mościcach, Ostrów, Kolonię, Wolę, Dwudniaki, Trzydniaki, Szujec (dokładna liczba i kolejność przystanków nie jest obecnie znana). Cena ma być konkurencyjna w porównaniu do przewoźników prywatnych, a dodatkowo ma być wprowadzona specjalna taryfa aglomeracyjna, która będzie atrakcyjna dla pasażerów.
-„Mamy świadomość, że tej komunikacji nam bardzo brakuje. Ludzie dojeżdżają nie tylko do Centrum Zdrowia, obok siedziby Gminy Wierzchosławice, ale również do Tarnowa, na przykład do lekarzy specjalistów, do szpitala. Osoby z niepełnosprawnością mają problem z poruszaniem się autobusami, które obecnie stosuje przewoźnik prywatny – podkreśla Małgorzata Moskal, wójt Gminy Wierzchosławice.
Start we wrześniu?
Jaka jest przewidywana liczba kursów?
-„Pierwsze autobusy mogłyby pojawić się na tej trasie już we wrześniu. Pół roku pozwoli nam na odpowiednie testy, by przygotować trasę i liczbę kursów do budżetu na następny rok. To jest podstawa do konkretnych działań na przyszłość – wyjaśnia Małgorzata Moskal. Kursy mają zostać dostosowane m.in. do potrzeb dzieci i młodzieży dojeżdżających do tarnowskich szkół, a także do osób pracujących na terenie miasta.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze