Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Radom ma ofertę na leasing 10 autobusów spalinowych. Zmiana marki

infobus
17.03.2025 13:15
0 Komentarzy

17 marca 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu dokonało otwarcia ofert w ramach przetargu na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI.

Pojazdy o długości 12 m zasilane olejem napędowym mają zostać zakupione w ramach leasingu operacyjnego. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, przewoźnik chce dokonać dywersyfikacji marek w ramach swojej floty pojazdów spalinowych i dlatego tym razem otrzymał ofertę od duetu Solaris i Millennium Leasing

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów miejskich zamierza kupić MPK Radom w ramach tego przetargu?
  2. Jaki typ finansowania zostanie zastosowany przy zakupie pojazdów?
  3. Które firmy złożyły ofertę w przetargu?
MPK Radom ma ofertę na leasing 10 autobusów spalinowych

Jedna oferta

17 marca w postępowaniu wpłynęła jedna oferta – od konsorcjum firm Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o., które zaproponowało dostarczenie autobusów w cenie 24.984.670,20 PLN brutto / 20.308.674,15 PLN netto, co oznacza jednostkową cenę Urbino 12 na poziomie 2.030.867,41 PLN netto za jeden autobus.

Z kolei budżet przeznaczony na realizację zamówienia wynosi 28.583.521,85 PLN brutto.

Tym samym złożona oferta mieści się w budżecie przewidzianym przez zamawiającego, co otwiera drogę do powrotu marki Solaris do floty MPK radom – w wersji spalinowej i w ramach leasingu operacyjnego. Teraz pozostaje decyzja MPK Radom, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ 80% cena,

✅ 20% kryteria techniczne.

MPK Radom ma ofertę na leasing 10 autobusów spalinowych
MPK Radom ma ofertę na leasing 10 autobusów spalinowych

Radomskie diesle

Nowe autobusy to pojazdy klasy I kategorii MAXI o długości 12 metrów (+/- 2%), o następującej charakterystyce technicznej:

  • Niskopodłogowa konstrukcja – bez stopni pośrednich, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, zwłaszcza osobom starszym, niepełnosprawnym i podróżnym z wózkami dziecięcymi.
  • Układ drzwi 2-2-2 – szerokie, dwuskrzydłowe drzwi zapewniają sprawną wymianę pasażerów na przystankach.
  • Silnik Diesla spełniający normę Euro VI – nowoczesna jednostka napędowa o mocy co najmniej 200 kW, dostosowana do surowych wymagań w zakresie emisji spalin i efektywności paliwowej.
  • Wyposażenie wnętrza – ergonomiczne, wandaloodporne siedzenia, odporne na zabrudzenia i zniszczenia tapicerowane wkładki, oświetlenie LED oraz porty USB dla pasażerów.
  • Komfort pracy kierowcy – częściowo odseparowana kabina kierowcy z wysokimi szybami, przeszklonymi drzwiami do przedziału pasażerskiego, okienkiem do sprzedaży biletów oraz otworami ułatwiającymi komunikację głosową.
  • Systemy informacyjne – zewnętrzne tablice LED w kolorze białym, a wewnątrz pojazdu co najmniej dwa ekrany TFT LCD o przekątnej 22 cale, na których będą wyświetlane informacje dla pasażerów.
  • System zliczania pasażerów – nowoczesna technologia, która pozwala na monitorowanie napełnienia pojazdów i optymalizację siatki połączeń.
  • Bezpieczeństwo – pojazdy zostaną wyposażone w monitoring, system przeciwpożarowy oraz rozwiązania zwiększające ochronę pasażerów i kierowców.

Nowe autobusy zastąpią wysłużone pojazdy we flocie MPK Radom, zapewniając mieszkańcom komfortowe i bardziej ekologiczne podróże po mieście. Szczegóły przetargu są dostępne pod adresem: https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/156019/details.

Komentarze