MPK Poznań dokłada do koszyka 23 przegubowe autobusy diesla. Też z opcją
15 listopada Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu ogłosiło jeszcze jeden przetarg na dostawę fabrycznie nowych autobusów o napędzie konwencjonalnym.
Tym razem wielkopolski przewoźnik chce kupić 17 przegubowych pojazdów klasy I kategorii MEGA. Przetarg uwzględnia prawo opcji, które pozwala zamawiającemu na zwiększenie zamówienia o dodatkowe 5 pojazdów. Podobnie jak we wcześniej ogłoszonym zamówieniu „na solówki”, finansowanie „na przeguby” pochodzi z portfela MPK.
Spis treści:
- Ile przegubowych autobusów planuje zakupić MPK Poznań w ramach podstawowego zamówienia oraz w ramach prawa opcji?
- Jakie kryterium ma największą wagę podczas oceny ofert w tym przetargu?
- Jakie doświadczenie muszą posiadać oferenci, aby wziąć udział w przetargu na autobusy przegubowe dla MPK Poznań?
Szczegóły techniczne zamówienia
Zamówienie obejmuje dostawę pojazdów o długości od 17,5 do 18 metrów, spełniających najnowsze normy emisji spalin oraz standardy niskopodłogowego transportu publicznego. Autobusy muszą być jednej marki, identyczne pod względem konstrukcji, parametrów technicznych oraz wyposażenia.
Zamawiający wymaga, aby autobusy były:
- wyprodukowane nie wcześniej niż 8 miesięcy przed datą dostawy,
- nieeksploatowane,
- wyposażone w pełną dokumentację techniczną oraz komponenty PEKA-ITS, które dostarczy MPK Poznań.
Kryteria oceny ofert
Oferty będą oceniane na podstawie następujących kryteriów:
- Cena całkowita brutto – 75%,
- Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 14%,
- Warunki gwarancji i serwisu – 6%,
- Gotowość techniczna – 5%.
Zamawiający oczekuje, że oferenci spełnią wymagania dotyczące zdolności technicznych i zawodowych, w tym doświadczenie w dostawach co najmniej 10 fabrycznie nowych autobusów przegubowych w ciągu ostatnich 3 lat. Wadium to 640 000 zł.
Terminy i finansowanie
- Termin składania ofert: do 17 grudnia 2024 roku.
- Termin związania ofertą: do 16 marca 2025 roku.
- Planowana realizacja zamówienia: od 2 marca do 29 maja 2026 roku.
Szczegółowe informacje o przetargu oraz dokumentacja zamówienia są dostępne na platformie zakupowej MPK Poznań: Platforma Logintrade.
Ostatnie inwestycje MPK Poznań
Podobne uzupełnienie floty o pojazdy z napędem konwencjonalnym przeprowadzają obecnie także miasta Wrocław i Kraków, w ramach przygotowań do nowelizacji ustawy o elektromobilności, która od 2026 roku nakłada obowiązek zakupu wyłącznie pojazdów bezemisyjnych. Dodajmy, że w tym roku poznańska spółka zamówiła aż 26 takich pojazdów (z opcjami).
Łącznie MPK Poznań dysponuje obecnie jedną z najnowocześniejszych flot w Polsce, obejmującą obecnie ponad 450 pojazdów, w tym autobusy konwencjonalne, hybrydowe i elektryczne. W latach 2019–2023 do floty dołączyły łącznie 58 autobusów elektrycznych marki Solaris, w tym:
- Solaris Urbino 12 electric (37 sztuk, wprowadzone w 2020 roku),
- Solaris Urbino 18 electric (21 sztuk, wprowadzone w 2019 roku).
W 2023 roku MPK Poznań wprowadziło 25 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen, wyposażonych w napęd wodorowy, co stanowi jedno z największych tego typu wdrożeń w Polsce.
W tym roku firm domówiła kolejne pojazdy bezemisyjne:
- 5 + 4 autobusów wodorowych od Solaris Bus & Coach
- 9 + 8 autobusów elektrycznych też od Solaris Bus & Coach.
Natomiast cały czas większość autobusów w MPK Poznań to pojazdy z napędem konwencjonalnym. W ostatnich latach zmodernizowano flotę o nowoczesne modele, m.in.: Mercedes-Benz Conecto G (20 sztuk, wprowadzone w 2023 roku).
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze