MPK Poznań bierze od Solarisa też MAXI autobusy spalinowe. Razem do 38 diesli
10 kwietnia 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu ogłosiło również wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę standardowych autobusów o napędzie konwencjonalnym. Z prawem opcji.
Jak już informowaliśmy, MPK Poznań rozstrzygnęło przetarg na MEGA autobusy spalinowe, wybierając ofertę firmy Solaris. Teraz mamy wynik na postępowania na pojazdy 12-metrowe. Łącznie przewoźnik kupi cztery standardowe oraz 19 przegubowych pojazdów, a w ramach prawa opcji może dokupić jeszcze 15 kolejnych. Razem to 38 sztuk. Decyzje o skorzystaniu z opcji jeszcze nie zapadły, natomiast wszystko wygląda na to, że to ostatni zakup pojazdów z silnikiem diesla – kolejne będą już tylko zeroemisyjne. O MAXI zamówieniu MPK pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów standardowych MPK Poznań kupuje w ramach zamówienia podstawowego?
- Która firma wygrała przetarg na dostawę 12-metrowych autobusów spalinowych?
- Jaka jest jednostkowa cena netto za jeden autobus Solaris Urbino 12 w tym przetargu?
Poznańskie dwunastki
Przedmiotem MAXI zamówienia MPK Poznań była dostawa czterech autobusów 12-mtriych oraz dziesięciu kolejnych w opcji. Zamawiający na realizację podstawowego zakresu zamówienia przeznaczył 6.022.080 PLN brutto, a na całkowite zamówienie wraz z opcją 21.077.280 PLN brutto.
W postępowaniu wpłynęły dwie oferty:
- Solaris Bus & Coach – 7.271.760 PLN brutto za zamówienie podstawowe oraz 18.361.440 PLN brutto za pełne zamówienie, w tym opcję. To daje jednostkową cenę Urbino 12 na poziomie 1.478.000 PLN netto.
- Daimler Buses Polska – 7.945.800 PLN brutto za zamówienie podstawowe oraz 19.864.500 PLN brutto za pełne zamówienie, w tym opcję. To daje jednostkową cenę Mercedes-Benz Conecto na poziomie 1.615.000 PLN netto.
Obie oferty przekraczały budżet MPK Poznań – różnica między najniższą propozycją (Solaris) a przewidzianym budżetem wynosiła 1.249.680 PLN brutto w zakresie zamówienia podstawowego oraz 5.255.920 PLN brutto przy uwzględnieniu opcji. W przypadku oferty Daimlera te różnice wynosiły odpowiednio 1.923.720 PLN brutto i 6.732.020 PLN brutto.
Ostatecznie oferta Solaris Bus & Coach uzyskała łącznie 97,86 punktów, co zapewniło jej zwycięstwo w przetargu. Punktacja w poszczególnych kryteriach przedstawiała się następująco:
- Cena całkowita brutto: 75,00%
- Właściwości techniczno-eksploatacyjne: 12,04%
- Warunki gwarancji i serwisu: 5,82%
- Gotowość techniczna: 5,00%
Szczegóły techniczne
Zamówione autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,0 m, z tolerancją długości +/- 15 cm, pod warunkiem posiadania homologacji dopuszczającej ich eksploatację na rynku polskim. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi w układzie 2-2-2. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chłodzeniem powietrza doładowującego, o mocy powyżej 200 kW. Pojazdy będą wyposażone w zbiornik główny paliwa o pojemności minimum 250 litrów, gwarantujący przebieg minimum 400 km.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, z wydzielonym wejściem dla kierowcy przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie oraz z wejściem z przestrzeni pasażerskiej przez oszklone drzwi wewnętrzne zamykane od zewnątrz na zamek patentowy z możliwością ich zablokowania od wewnątrz. Pasażerowie pojadą na siedzeniach w wersji miękkiej o budowie modułowej wykonanych z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu, w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym.
Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody w kolorze białym. Wewnątrz znajdą się tablice podsufitowe LED oraz tablice wewnętrzne boczne z przebiegiem linii tzw. termometr – będą to ekrany LCD o przekątnej minimum 38 cali. Oprócz tego, w pojazdach zamontowane mają być monitory informacji publicznej, tj. ekrany LCD o przekątnej minimum 22 cali. Ponadto, autobusy mają być wyposażone w system zliczania pasażerów.
Dostawy autobusów w ramach zamówienia podstawowego mają rozpocząć się nie wcześniej niż od 2 marca 2026 roku, a zakończyć do 29 maja 2026 roku. Link do zamówienia: https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net/zapytania_email,182035,a7cf4d85785bc156fff9d078f848fc48.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze