MPK Poznań będzie szkolić kierowców nowym autobusem
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu szuka dostawcy nowego autobusu przeznaczonego do szkolenia kierowców.
Pojazd o wysokiej podłodze – klasy MIDI – ma być dostarczony do przewoźnika do 31 marca 2024 roku. Zapowiada się ciekawie.
Kryteria oceny ofert
MPK chce wybrać dostawcę autobusu szkoleniowego w drodze przetargu otwartego (na podstawie regulaminu MPK, z wyłączeniem przepisów PZP). Zamawiający przewidział pięć kryteriów oceny ofert:
- cenę – 80 pkt,
- najniższą wielkość zużycia energii – 3 pkt,
- najniższą emisję CO2 – 3 pkt,
- okres gwarancji na cały autobus – co najmniej 60 miesięcy – 10 pkt,
- rabat przy dostawie części zamiennych – w wysokości 30% – 4 pkt.
Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 28 kwietnia.
Specyfikacja techniczna
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego autobusu wysokopodłogowego o długości całkowitej 10,5-12m, przeznaczonego do szkolenia kierowców kat. D i szkolenia kwalifikacyjnego. Oferowany typ autobusu musi być wdrożony do produkcji seryjnej, tj. nie może być prototypem lub produktem jednostkowym. Pojazd ma posiadać drzwi w układzie 1-1-0 lub 1-0-1. Mają to być drzwi jednoskrzydłowe, odskokowo-uchylne, o szerokości powyżej 720 mm, otwierane na zewnątrz. Autobus będzie napędzany czterosuwowym, rzędowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, umieszczonym z tyłu pojazdu, spełniającym normę czystości spalin minimum Euro 6. Jego moc ma wynieść powyżej 200 kW. Autobus musi osiągać prędkość maksymalną 100 km/h.
W kabinie kierowcy znajdzie się siedzenie kierowcy ISRI na zawieszeniu pneumatycznym wyposażone w: 3 – punktowy pas bezpieczeństwa, zagłówek zintegrowany z oparciem, 2 podłokietniki – prawy oraz lewy, regulację w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Stanowisko pracy kierowcy będzie wyposażone w dodatkowy fotel (stanowisko) instruktora jazdy z prawej strony fotela kierowcy oraz w dodatkowy pedał hamulca roboczego umieszczony po stronie siedzenia instruktora, usytuowany w miejscu umożliwiającym swobodne wchodzenie do autobusu w części przedniej. Do dyspozycji kierowcy i instruktora będzie gniazdo zapalniczki oraz gniazdo USB umieszczone na pulpicie.
Z kolei w przestrzeni pasażerskiej będą zamontowane półki bagażowe umieszczone nad siedzeniami pasażerskimi (zabezpieczone przed przemieszczaniem się bagażu w przestrzeni pasażerskiej). Dodatkowo, pod podłogą umiejscowiony będzie bagażnik o pojemności minimum 3,0 m3. Dla pasażerów zaplanowano fotele typu turystycznego wysokie, miękkie, ukształtowane ergonomicznie, wyposażone w uchylne oparcie, podłokietnik, regulowany podnóżek oraz uchwyt od strony przejścia. Wszystkie siedzenia muszą mieć zamontowane co najmniej 2-punktowe pasy bezpieczeństwa, natomiast fotele znajdujące się w miejscach eksponowanych 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Dodatkowym wyposażeniem pojazdu będą m.in.: automat do napojów, zasłony okienne tkaninowe, trójkąt ostrzegawczy, latarka, apteczka pierwszej pomocy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze