Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Poznań będzie szkolić kierowców nowym autobusem

infobus
19.04.2023 19:05
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu szuka dostawcy nowego autobusu przeznaczonego do szkolenia kierowców.

Pojazd o wysokiej podłodze – klasy MIDI – ma być dostarczony do przewoźnika do 31 marca 2024 roku. Zapowiada się ciekawie.

Kryteria oceny ofert

MPK chce wybrać dostawcę autobusu szkoleniowego w drodze przetargu otwartego (na podstawie regulaminu MPK, z wyłączeniem przepisów PZP). Zamawiający przewidział pięć kryteriów oceny ofert:

  • cenę – 80 pkt,
  • najniższą wielkość zużycia energii – 3 pkt,
  • najniższą emisję CO2 – 3 pkt,
  • okres gwarancji na cały autobus – co najmniej 60 miesięcy – 10 pkt,
  • rabat przy dostawie części zamiennych – w wysokości 30% – 4 pkt.

Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 28 kwietnia.

fot. MPK Poznań

Specyfikacja techniczna

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego autobusu wysokopodłogowego o długości całkowitej 10,5-12m, przeznaczonego do szkolenia kierowców kat. D i szkolenia kwalifikacyjnego. Oferowany typ autobusu musi być wdrożony do produkcji seryjnej, tj. nie może być prototypem lub produktem jednostkowym. Pojazd ma posiadać drzwi w układzie 1-1-0 lub 1-0-1. Mają to być drzwi jednoskrzydłowe, odskokowo-uchylne, o szerokości powyżej 720 mm, otwierane na zewnątrz. Autobus będzie napędzany czterosuwowym, rzędowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, umieszczonym z tyłu pojazdu, spełniającym normę czystości spalin minimum Euro 6. Jego moc ma wynieść powyżej 200 kW. Autobus musi osiągać prędkość maksymalną 100 km/h.

W kabinie kierowcy znajdzie się siedzenie kierowcy ISRI na zawieszeniu pneumatycznym wyposażone w: 3 – punktowy pas bezpieczeństwa, zagłówek zintegrowany z oparciem, 2 podłokietniki – prawy oraz lewy, regulację w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Stanowisko pracy kierowcy będzie wyposażone w dodatkowy fotel (stanowisko) instruktora jazdy z prawej strony fotela kierowcy oraz w dodatkowy pedał hamulca roboczego umieszczony po stronie siedzenia instruktora, usytuowany w miejscu umożliwiającym swobodne wchodzenie do autobusu w części przedniej. Do dyspozycji kierowcy i instruktora będzie gniazdo zapalniczki oraz gniazdo USB umieszczone na pulpicie.

Z kolei w przestrzeni pasażerskiej będą zamontowane półki bagażowe umieszczone nad siedzeniami pasażerskimi (zabezpieczone przed przemieszczaniem się bagażu w przestrzeni pasażerskiej). Dodatkowo, pod podłogą umiejscowiony będzie bagażnik o pojemności minimum 3,0 m3. Dla pasażerów zaplanowano fotele typu turystycznego wysokie, miękkie, ukształtowane ergonomicznie, wyposażone w uchylne oparcie, podłokietnik, regulowany podnóżek oraz uchwyt od strony przejścia. Wszystkie siedzenia muszą mieć zamontowane co najmniej 2-punktowe pasy bezpieczeństwa, natomiast fotele znajdujące się w miejscach eksponowanych 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.

Dodatkowym wyposażeniem pojazdu będą m.in.: automat do napojów, zasłony okienne tkaninowe, trójkąt ostrzegawczy, latarka, apteczka pierwszej pomocy.

fot. MPK Poznań

Komentarze