MPK Kraków wybiera wykonawców ładowarek na dwóch pętlach – Azory i Kurdwanów
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie finiszuje dwa przetargi na budowę ładowarek pantografowych na pętlach autobusowych.
Przewoźnik wybrał wykonawców, którzy zrealizują te inwestycje. Dwie stacje ładowania autobusów elektrycznych na pętli Kurdwanów postawi Mostostal Kraków. Z kolei trzy ładowarki na pętli Azory zainstaluje firma Medcom.
Spis treści:
- Jaka ofertę na szybkie ładowarki wybrało MPK Kraków na pętli Kurdwanów?
- Jaka ofertę na szybkie ładowarki wybrało MPK Kraków na pętli Azory?
Kurdwanów z dwoma ładowarkami
Pierwszy z przetargów dotyczy ładowarek na pętli Kurdwanów. MPK przewiduje dla wykonawcy następujące zadania:
- budowa dwóch stanowisk ładowania autobusów elektrycznych na pętli autobusowej Kurdwanów przy ul. Stojałowskiego w Krakowie,
- dostawa dwóch stacji ładowania szybkiego autobusów elektrycznych za pomocą pantografu na pętli autobusowej Kurdwanów Nowy ul. Stojałowskiego w Krakowie.
W skład stacji ładowania na w/w pętli wchodzą:
- dwie niezależne ładowarki o mocy wejściowej 250kW każda, zabudowane we wnętrzu stacji transformatorowej,
- dwa słupy stanowiące konstrukcję wsporczą dla dwóch platform zasilających,
- dwie niezależne platformy zasilające,
- okablowanie oraz niezbędne zabezpieczenia.
Napięcie wyjściowe każdej ładowarki ma wynosić 400-800V DC. Wymagana sprawność energetyczna to minimum 95%. Z kolei moc wejściowa ładowarek to 250kW.
Ładowarki na pętli Azory
Przedmiotem przetargu dotyczącego pętli Azory jest:
- dostawa 3 stacji ładowania szybkiego autobusów elektrycznych za pomocą pantografu,
- budowa 3 stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych na terenie pętli autobusowej Azory, ul. Weissa,
- budowa stacji transformatorowej z posadowieniem i podłączeniem 3 stanowisk do ładowania szybkiego autobusów elektrycznych za pomocą pantografu na ul. Weissa,
- doprowadzenie i podłączenie przewodów zasilających i komunikacyjnych od ładowarek do słupa z kopułą ładującą.
W skład stacji ładowania autobusów elektrycznych wchodzą:
- 3x ładowarka o mocy wejściowej 250kW, zabudowane we wnętrzu stacji transformatorowej;
- słupy stanowiące konstrukcję wsporczą dla platform zasilających;
- 3x platformy zasilające,
- okablowanie oraz niezbędne zabezpieczenia.
Napięcie wyjściowe każdej ładowarki ma wynosić 400-800V DC. Wymagana sprawność energetyczna to minimum 95%. Z kolei moc wejściowa ładowarek to 250kW.
Mostostal i Medcom zwycięzcami
Stacjami ładowania na pętli Kurdwanów i na pętli Azory były zainteresowane dwa podmioty. Ładowarki na Kurdwanów chcieli postawić:
- Medcom Sp. z o.o. – cena 2.096.892,19 PLN brutto,
- Mostostal Kraków S.A. – cena 1.842.540,00 PLN brutto.
Budżet MPK w tym przetargu opiewał na sumę 1.968.000,00 PLN brutto. Wybór najkorzystniejszej oferty padł na Mostostal Kraków.
Z kolei w postępowaniu na ładowarki na pętli Azory oferty złożyli:
- Medcom Sp. z o.o. – cena 3.955.185,12 PLN brutto,
- Mostostal Kraków S.A. – cena 4.145.100,00 PLN brutto.
W tym przypadku kwota na sfinansowanie ładowarek wynosiła 4.920.000,00 PLN brutto. Również i w tym przypadku MPK wybrało ofertę tańszą – ale tym razem była to oferta Medcom.
Więcej informacji o przetargach na nowe ładowarki znajduje się na stronach: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapytania_email,160085,f90c1a1e749c4be9bb7450429037f6fd.html oraz https://mpk-krakow.logintrade.net/zapytania_email,159774,6aabc8fae69176e0c91f4cc5bf17ca20.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze