Mińsk Mazowiecki anuluje zadanie na ładowarki. Autobusy zostają w grze
4 lipca Mińsk Mazowiecki unieważnił jedno zadanie w przetargu na zakup sześciu nowych autobusów elektrycznych oraz infrastruktury do ich ładowania.
Chodzi o dostawę ładowarek. Pamiętajmy, że mińskie zamówienie ma dofinansowanie z I edycji programu Zielonego Transportu Publicznego, dlatego spodziewamy się powtórki przetargu na ładowarki – już jako osobnego zamówienia. Z kolei zadanie na dostawę elektrobusów – z ofertą od MAN – pozostaje w grze. Pojazdy mają być dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. O otwarciu ofert w tym kontrakcie pisaliśmy już w InfoBusie.
TRZY OFERTY
Przypomnijmy, że 22 czerwca mazowiecki samorząd otrzymał trzy oferty, w tym:
- w zadaniu numer 1 (na zakup autobusów) propozycję w Mińsku Mazowieckim złożyła tylko spółka MAN Truck & Bus Polska z ceną 17.652.960,00 PLN brutto / 14.352.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę za MAN Lion`s City E na poziomie 2.392.000 PLN netto.
- w zadaniu numer 2 (na ładowarki) oferty złożyły dwie firmy: Ekoenergetyka Polska z Zielonej Góry z ceną 9.018.111,06 PLN brutto oraz Medcom z Warszawy z ceną 3.564.589,20 PLN brutto.
I teraz budżet zamawiającego. Mińsk zamierzał przeznaczyć na te inwestycje kwotę 15.900.000,00 PLN brutto, w tym:
- na realizację części 1: 15 000 000,00 zł
- na realizację części 2: 900 000,00 zł.
To oznacza, że wszystkie złożone oferty nie zmieściły się w mińskim budżecie, co akurat wcale ostatnio nie dziwi. Zarówno w przypadku ładowarek od Medcomu, jak elektrobusów są to kwoty powyżej 2,5 mln zł. Całościowo suma przekroczenia wynosi powyżej 5,2 mln zł. Mimo, że miejski skarbnik „stanął na głowie”, aby pozyskać dodatkowe fundusze, miasto zdecydowało się unieważnić jedno zadaniu w tym zamówieniu – na ładowarki. Tym samym część autobusowa powinno zostać rozstrzygnięta.
Jak informuje zamawiający – „w Części 2 złożono dwie oferty, z cenami odpowiednio: 9 018 111,06 zł i 3 564 589,20 zł. Zamawiający natomiast działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp przed otwarciem ofert w prowadzonym postępowaniu wskazał kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Części 2 zamówienia tj. 900 000,00 zł. Złożone oferty przewyższają budżet Zamawiającego. Z uwagi na brak możliwości zwiększenia powyższej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu części 2 postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy.
W tej sytuacji czekamy na ogłoszenie osobnego przetargu na ładowarki – być może w okrojonej wersji. W pierwszym podejściu zamawiający chciał 6 stacji ładowania pojazdów o mocy od 15 kW do 60kW – wraz z utwardzeniem terenu oraz zadaszeniami.
MIŃSKIE AUTOBUSY
Mińsk Mazowiecki chce autobusów o długości od 10,00 m do 12,30 m i wysokości do 3,40 m. Wejście do pojazdów ma odbywać się poprzez dwoje drzwi, przy czym drugie drzwi mają być otwierane odskokowo – przesuwnie na zewnątrz. Napęd pojazdów ma być elektryczny oparty na silniku centralnym lub silnikach umiejscowionych w osi napędowej. Moc netto silnika lub silników ma wynosić minimum 150 kW. Energia elektryczna może być magazynowana w: akumulatorach lub innych urządzeniach będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii elektrycznej w stosunku do akumulatorów. Baterie powinny zapewnić zasięg autobusów – co najmniej 270 km, możliwy do zrealizowania w każdych warunkach eksploatacji. Ładowanie akumulatorów ma odbywać się przez gniazdo typu CCS Typ 2.
Przechodzimy do przedziału pasażerskiego, gdzie znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie wykonane z tworzywa sztucznego, wandaloodporne, atestowane z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną (grubość pianki na siedzisku min. 20 mm), odporne na ścieranie, zabrudzenia, łatwe do czyszczenia. Pod każdym siedzeniem znajdą się podwójne ładowarki USB.
Stanowisko pracy kierowcy to pełna kabina, oddzielona od przestrzeni pasażerskiej przeźroczystymi szybami. Kabina kierowcy ma być wyposażona w drzwi wewnętrzne otwierane w kierunku przestrzeni pasażerskiej. Pierwsza połowa pierwszych drzwi będzie wydzielona jako osobne wejście przeznaczone jedynie dla kierowcy.
Diodowe tablice informacyjne (kierunkowe) wykonane w technologii LED, w kolorze białym, mają wyposażone w czujnik światła oraz system automatycznego dopasowania natężenia jasności. Wewnątrz autobusów znajdą się dwie tablice reklamowe LCD, zamontowane w środkowej części pojazdu prostopadle do osi pojazdu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok