Mimo wojny Ukraina kupuje nowe autobusy elektryczne. Przykład Charkowa
Pomimo trwającej wojny, Ukraina podejmuje kroki w kierunku zakupu zeroemisyjnego taboru komunikacji miejskiej. Ze wsparciem Unii Europejskiej.
W marcu Rada Miasta Charkowa ogłosiła ambitny plan zakupu nowych autobusów elektrycznych, który zostanie zrealizowany przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Termin składania ofert był już kilkakrotnie zmieniany, także teraz prezentujemy najnowszą wersję według stanu na 5 czerwca.
Spis treści:
- Jakie autobusy elektryczne chce kupić Charków?
- Jaka instytucja europejska udzieliła ukraińskiemu miastu wsparcia w tym zakresie?
Klasa I kategoria MAXI
Zamówienie Charkowa zakłada dostawę elektrycznych autobusów miejskich, niskopodłogowych, o długości 12 metrów (± 0,5 m), wraz z niezbędnymi częściami zamiennymi, materiałami eksploatacyjnymi, sprzętem i narzędziami do konserwacji i naprawy oraz usługami powiązanymi. Całkowity budżet projektu wynosi 15 milionów euro, nie uwzględniając podatku VAT i ewentualnych ceł.
Pojazdy mają spełniać wymogi Rozporządzenia UNECE nr 107 dotyczącego rozmieszczenia i rozmiaru przestrzeni pasażerskiej. Autobusy te będą wyposażone m.in. w miejsca dla wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz siedzenia dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
W punktach poszukiwane parametry techniczne autobusów klasy I kategorii MAXI dla Charkowa są następujące:
- Dwuosiowe, miejskie autobusy elektryczne.
- W 100% niskopodłogowe, bezstopniowe przy wszystkich drzwiach pasażerskich.
- System napędowy oparty na akumulatorach.
- Maksymalna liczba pasażerów zgodnie z wymogami Rozp. UNECE nr 107.
- Wyposażenie w 1 miejsce dla wózka inwalidzkiego, 1 miejsce na wózek dziecięcy oraz 4 miejsca dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Europejskie wsparcie
Wymagany termin przybycia pierwszej dostawy na teren projektu to nie później niż 12 miesięcy od dnia otrzymania zaliczki przez dostawcę, a pełna realizacja zamówienia musi zostać zakończona w ciągu 15 miesięcy od tego momentu.
Dokumentacja przetargowa jest udostępniana bezpłatnie, a wszystkie oferty muszą zostać złożone w formie elektronicznej do 31 lipca 2024 roku.
Zamówienie jest finansowane przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i podlega jego wytycznym dotyczącym zamówień publicznych. Chociaż sam podprojekt nie angażuje środków UE, pomoc techniczna podprojektu jest finansowana przez UE. Oferenci muszą spełniać szereg wymagań, w tym dostarczenie wadium w wysokości 330,000 euro.
Jak napisali organizatorze przetargu, inicjatywa zakupu nowych autobusów elektrycznych w Charkowie jest kluczowym krokiem w kierunku poprawy jakości życia mieszkańców oraz redukcji emisji zanieczyszczeń. Wsparcie Unii Europejskiej odgrywa tu istotną rolę, pokazując solidarność i współpracę międzynarodową w dążeniu do bardziej zrównoważonego rozwoju. Pomimo trudności związanych z wojną, Ukraina kontynuuje swoje wysiłki na rzecz modernizacji infrastruktury i inwestowania w ekologiczne rozwiązania transportowe.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze