Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mielec chce podobne elektrobusy jak ostatnio. W dłuższej wersji. Analiza SWZ

infobus
13.05.2025 06:03
0 Komentarzy

Gmina Miejska Mielec poszukuje dostawcy siedmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.

są dofinansowane w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. O ogłoszeniu aktualnego przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Mielec eksploatuje już autobusy elektryczne kategorii MIDI od Solarisa. Czy dostawcą większych elektrobusów będzie również producent z Bolechowa? Czas na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych klasy MAXI zamierza kupić Mielec
  2. Jakie cztery rozwiązania techniczne są najwyżej punktowane w przetargu
  3. Jakie warunki dotyczą pojemności baterii trakcyjnych i ich trwałości w czasie eksploatacji
Mielec chce podobne elektrobusy jak ostatnio. W dłuższej wersji. Analiza SWZ / fot. UM Mielec

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny trzech kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (30%) i okresu gwarancji (10%). W kryteriach technicznych najwięcej punktów można zdobyć za następujące rozwiązania:

  • nominalna (energetyczna) pojemność magazynów energii 400 kWh i więcej – 10 pkt,
  • podział szyby przedniej dolnej pionowo w osi pojazdu na lewą i prawą – 5 pkt,
  • materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii: szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ ramy) podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną), aluminium – 5 pkt,
  • autobusy wyposażone w przetwornice wysokiego napięcia wykonaną w technologii SiC – 5 pkt.
Mielec chce podobne elektrobusy jak ostatnio. W dłuższej wersji. Analiza SWZ / fot. UM Mielec

Specyfikacja techniczna

Siedem nowych autobusów ma mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość nie więcej niż 3,3 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 75 pasażerów, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się ma przez troje drzwi w układzie 2-2-2. Podłoga elektrobusów ma być płaska bez stopni wejściowych wewnątrz wszystkich wejść, bez progów poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu.

Pojazdy mają być napędzane silnikiem elektrycznym, o mocy minimum 160 kW. Układ napędu musi odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów i redukcji prędkości jazdy. Baterie trakcyjne powinny mieć pojemność co najmniej 380 kWh. Magazyny energii elektrycznej mają zapewnić bezawaryjną eksploatację i zachowanie w okresie minimum 120 miesięcy pojemność energetyczną na poziomie minimum 80% ich wartości nominalnej (początkowej). Baterie będą ładowane poprzez złącze plug-in, o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania baterii zastosowanych w autobusie, w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane w czasie nie dłuższym niż 8 godzin.

Przechodzimy do środka autobusów, gdzie na przodzie znajdzie się kabina kierowcy, wydzielona i w pełni oddzielona od przestrzeni pasażerskiej. Dodatkowo pierwsza połówka pierwszych drzwi ma służyć tylko do wejścia do kabiny kierowcy i nie będzie przeznaczona dla pasażerów. Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia wykonane z tworzywa, łatwe do utrzymania w czystości, tapicerowane na całej powierzchni tkaniną o trójwymiarowej strukturze, wzmacniającej przyczepność i zapobiegającej ześlizgiwaniu się z powierzchni siedzenia, wykazującej się zdolnością absorpcji wilgoci.

Elektrobusy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej, czyli: elektroniczne tablice kierunkowe zewnętrzne LED (w kolorze żółto-pomarańczowym) i wewnętrzne LCD, system zapowiedzi głosowych aktualnego i następnego przystanku wewnątrz pojazdu oraz na zewnątrz – zapowiedzi numeru linii i kierunku docelowego (wymagane zapowiedzi w czasie rzeczywistym).

To samo co ostatnio

Mielec ma określone preferencje względem kupowanych autobusów elektrycznych. Znajduje to odzwierciedlenie w kryteriach technicznych i premii za nadwozie ze stali nierdzewnej i przetwornicę napięcia w technologii SiC. To rozwiązania charakterystyczne dla autobusów marki Solaris. W tej sytuacji stawiamy na jedną ofertę. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 27 maja.

Przetarg znajduje się na stronie: https://przetargi.um.mielec.pl/#/offer/15e62d95-9858-40ed-a50b-7606fe2092da

Komentarze