Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miękkie hybrydy dla JLA. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ

infobus
05.02.2025 06:05
0 Komentarzy

Jarocińskie Linie Autobusowe są na zakupach nowych autobusów hybrydowych. Przewoźnik chce pozyskać nowe pojazdy klasy I kategorii MIDI przez leasing operacyjny.

O ogłoszeniu przetargu na nowe hybrydy pisaliśmy już w InfoBusie. Sprawdzamy teraz, jakie oczekiwania co do nowych pojazdów ma zamawiający. Postępowanie ma dofinansowanie z konkursu CUPT-KPO.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria oceny ofert przyjęto w przetargu na nowe autobusy hybrydowe dla Jarocińskich Linii Autobusowych?
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać nowe autobusy hybrydowe?
  3. Którzy producenci są faworytami do zdobycia zamówienia na nowe autobusy dla JLA?
JLA celuje w miękkie hybrydy. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ
JLA celuje w miękkie hybrydy. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ / fot. JLA

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny dwóch kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (40%). W kryteriach technicznych najwięcej punktów można zdobyć za następujące rozwiązania:

  • szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane z aluminium lub ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnej przez zanurzenie w kąpieli katoferycznej – 16 pkt,
  • ten sam producent silnika, co całego pojazdu (również w ramach grupy kapitałowej) – 5 pkt,
  • system oczyszczania spalin oparty na systemie katalitycznej redukcji spalin SCR (bez systemu EGR) – 16 pkt,
  • zastosowanie technologii 48V w układzie rekuperacji energii – 3 pkt.
JLA celuje w miękkie hybrydy. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ
JLA celuje w miękkie hybrydy. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ / fot. JLA

Specyfikacja techniczna

Nowe autobusy mają mieć długość od 10,5 do 11,0 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 50 pasażerów, w tym minimum 33 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie poprzez dwoje drzwi w układzie 1-2-0.

Jednostką napędową będzie silnik o mocy 350 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6e. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy. Napęd ma być realizowany z zastosowaniem tzw. miękkiej hybrydy z układem rekuperacji energii hamowania. Wymagana jest funkcja „start-stop”.

Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy (brak całkowitego odizolowania kierowcy od przestrzeni pasażerskiej). W kabinie znajdzie się schowek, wieszak, radioodbiornik. Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, o ergonomicznie wyprofilowanym kształcie, wyposażone w uchwyty dla pasażerów stojących.

Informację pasażerską zewnętrzną zapewni komplet diodowych, elektronicznych tablic informacyjnych. Wewnątrz znajdą się tablica podsufitowa, dwurzędowa wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu. Do tego, wymagany jest panel LCD zamontowany z przodu przedziału pasażerskiego w sposób nieograniczający widoczności kierowcy na przedział pasażerski, oparty na monitorze LCD w celu prezentacji realizowanego przebiegu trasy oraz ewentualnych treści reklamowych.

JLA celuje w miękkie hybrydy. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ
JLA celuje w miękkie hybrydy. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ / fot. JLA

Podsumowanie

JLA dokładnie wie, jakich autobusów potrzebuje. Widać to po parametrach technicznych, których waga to aż 40%. Takie kryteria, jak nadwozie w technologii KTL, czy silnik tego samego producenta co autobus, jednoznacznie wskazują na dwóch faworytów. Chodzi o duet – MAN i Mercedes. Jeśli nie obaj producenci, to na pewno jeden z nich złoży ofertę.

Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 lutego. Postępowanie przetargowe znajduje się na stronie: https://jarocin.ezamawiajacy.pl/pn/jarocin/demand/notice/public/153435/details

Komentarze