Miękkie hybrydy dla JLA. Najlepiej z silnikiem tego samego producenta co autobus. Analiza SWZ
Jarocińskie Linie Autobusowe są na zakupach nowych autobusów hybrydowych. Przewoźnik chce pozyskać nowe pojazdy klasy I kategorii MIDI przez leasing operacyjny.
O ogłoszeniu przetargu na nowe hybrydy pisaliśmy już w InfoBusie. Sprawdzamy teraz, jakie oczekiwania co do nowych pojazdów ma zamawiający. Postępowanie ma dofinansowanie z konkursu CUPT-KPO.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria oceny ofert przyjęto w przetargu na nowe autobusy hybrydowe dla Jarocińskich Linii Autobusowych?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać nowe autobusy hybrydowe?
- Którzy producenci są faworytami do zdobycia zamówienia na nowe autobusy dla JLA?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny dwóch kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (40%). W kryteriach technicznych najwięcej punktów można zdobyć za następujące rozwiązania:
- szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane z aluminium lub ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnej przez zanurzenie w kąpieli katoferycznej – 16 pkt,
- ten sam producent silnika, co całego pojazdu (również w ramach grupy kapitałowej) – 5 pkt,
- system oczyszczania spalin oparty na systemie katalitycznej redukcji spalin SCR (bez systemu EGR) – 16 pkt,
- zastosowanie technologii 48V w układzie rekuperacji energii – 3 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy mają mieć długość od 10,5 do 11,0 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 50 pasażerów, w tym minimum 33 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie poprzez dwoje drzwi w układzie 1-2-0.
Jednostką napędową będzie silnik o mocy 350 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6e. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy. Napęd ma być realizowany z zastosowaniem tzw. miękkiej hybrydy z układem rekuperacji energii hamowania. Wymagana jest funkcja „start-stop”.
Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy (brak całkowitego odizolowania kierowcy od przestrzeni pasażerskiej). W kabinie znajdzie się schowek, wieszak, radioodbiornik. Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, o ergonomicznie wyprofilowanym kształcie, wyposażone w uchwyty dla pasażerów stojących.
Informację pasażerską zewnętrzną zapewni komplet diodowych, elektronicznych tablic informacyjnych. Wewnątrz znajdą się tablica podsufitowa, dwurzędowa wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu. Do tego, wymagany jest panel LCD zamontowany z przodu przedziału pasażerskiego w sposób nieograniczający widoczności kierowcy na przedział pasażerski, oparty na monitorze LCD w celu prezentacji realizowanego przebiegu trasy oraz ewentualnych treści reklamowych.
Podsumowanie
JLA dokładnie wie, jakich autobusów potrzebuje. Widać to po parametrach technicznych, których waga to aż 40%. Takie kryteria, jak nadwozie w technologii KTL, czy silnik tego samego producenta co autobus, jednoznacznie wskazują na dwóch faworytów. Chodzi o duet – MAN i Mercedes. Jeśli nie obaj producenci, to na pewno jeden z nich złoży ofertę.
Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 lutego. Postępowanie przetargowe znajduje się na stronie: https://jarocin.ezamawiajacy.pl/pn/jarocin/demand/notice/public/153435/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze