Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mercus z turystyczną premierą pod sezon 2026. Wchodzi autobus Sprinter MAXI

infobus
27.12.2025 19:08
0 Komentarzy

Pod koniec 2025 roku Mercus zaprezentował premierowo nowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Sprinter MAXI, zaprojektowany w oparciu o potrzeby operatorów i pasażerów.

Przede wszystkim łączący on w sobie wysoką pojemność, funkcjonalność i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Producent podkreśla, że nowy pojazd powstał jako odpowiedź na konkretne oczekiwania rynku transportu pasażerskiego, w tym firm realizujących przewozy turystyczne oraz okazjonalne.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie rozwiązania konstrukcyjne zastosowano w nowym autobusie turystycznym Mercus?
  2. Na jaki komfort mogą liczyć pasażerowie podróżujący MB Sprinterem MAXI?
  3. Dlaczego ten model może zainteresować operatorów transportu publicznego i turystycznego?

Turystyczna premiera od Mercus

Mercus oficjalnie zaprezentował swój najnowszy autobus turystyczny Mercedes-BenzMercus Sprinter MAXI, który – jak podkreśla producent – został zaprojektowany zgodnie z potrzebami i sugestiami klientów rynku przewozów pasażerskich.

„Z dumą prezentujemy nasz najnowszy autobus turystyczny – Mercus MB Sprinter MAXI” – powiedział przedstawiciel Paweł Staszewski, właściciel firmy Mercus. „Pojazd został zaprojektowany zgodnie z potrzebami i sugestiami naszych klientów” – dodał producent.

Nowy autobus oferuje do 35 komfortowych miejsc siedzących, co przy kompaktowych wymiarach pojazdu stanowi istotny argument dla firm obsługujących transport turystyczny, przewozy okazjonalne oraz wybrane zadania z zakresu transportu publicznego. Producent podkreśla, że układ wnętrza został zoptymalizowany tak, aby zachować równowagę między pojemnością a komfortem pasażerów.

Istotnym elementem konstrukcji Sprinter MAXI jest rozbudowana przestrzeń bagażowa. Autobus wyposażono w duży bagażnik tylny z dostępem zarówno od strony klapy tylnej, jak i bocznych, a także w przelotowe bagażniki boczne, umożliwiające przewóz długich przedmiotów, takich jak narty czy sprzęt sportowy.

„Wiemy, jak ważny jest bagaż w turystyce” – podkreślił producent.

Coś dla kierowcy

Z punktu widzenia kierowców ważnym wyróżnikiem są dedykowane drzwi kierowcy, które poprawiają ergonomię pracy i ułatwiają szybki dostęp do kabiny.

„To rozwiązanie, o które prosiło wielu kierowców” – zaznaczył przedstawiciel Mercus.

Autobus spełnia pełne wymagania unijnej regulacji GSR2, co oznacza wyposażenie w komplet nowoczesnych systemów bezpieczeństwa wymaganych przez aktualne przepisy. Producent zwraca uwagę, że bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy było jednym z kluczowych założeń projektu. „Bezpieczeństwo jest priorytetem” – podkreślił producent.

Komfort podróży zapewniają także wydajne systemy ogrzewania i klimatyzacji, pozwalające utrzymać optymalną temperaturę we wnętrzu autobusu niezależnie od warunków atmosferycznych.

„To gwarancja komfortowej temperatury dla pasażerów, niezależnie od pogody” – dodano.

Zdaniem Mercus, MB Sprinter MAXI ma być nową definicją rentownego i komfortowego transportu turystycznego, odpowiadającą zarówno potrzebom pasażerów, jak i operatorów realizujących przewozy autobusowe.

Naszym zdaniem

Mercus konsekwentnie rozwija ofertę pojazdów opartych na platformie Sprintera, kierując ją do operatorów obsługujących zarówno transport turystyczny, jak i przewozy pasażerskie o charakterze publicznym i komercyjnym. Premiera Mercus MB Sprinter MAXI wpisuje się w dotychczasowy kierunek firmy, oparty na dopasowywaniu konfiguracji autobusów do realnych potrzeb rynku, bez rewolucji, ale z wyraźnym naciskiem na funkcjonalność.

Komentarze