Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mercus rozwija sprzedaż autobusów Güleryüz w Polsce. Cztery Ecoline 12 do Trako

infobus
13.08.2025 17:06
0 Komentarzy

Mercus rozwija przedstawicielstwo marki Güleryüz w Polsce – cztery niskopodłogowe autobusy miejskie z silnikami Euro 6 trafiły do floty dolnośląskiej firmy Trako.

Wcześniej autobusy tej marki trafiły m.in. do firm Kłosok, Mikrus czy Stalko. Mercus realizuje też projekty pilotażowe – w lipcu GPA Grodzisk Mazowiecki jako pierwsze w Polsce sprawdzało nowy model Ecoline 10 o długości skróconej o 1,5 m w stosunku do wersji 12-metrowej, oferujący 30 miejsc siedzących i zwiększoną manewrowość w ciasnej infrastrukturze. O tym wydarzeniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

 Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów Güleryüz Ecoline 12 dostarczono w sierpniu 2025 r. do firmy Trako?
  2. Jakie parametry napędu posiadają te pojazdy (marka silnika, skrzynia biegów, osie)?
  3. Jaka jest deklarowana norma spalania dla modelu Ecoline 12?
Güleryüz w Polsce – cztery niskopodłogowe autobusy miejskie z silnikami Euro 6 trafiły do floty dolnośląskiej firmy Trako.
Güleryüz w Polsce – cztery niskopodłogowe autobusy miejskie z silnikami Euro 6 trafiły do floty dolnośląskiej firmy Trako.

Güleryüz w Trako

Sierpień 2025 r. przyniósł kolejny krok w ekspansji marki Güleryüz na polskim rynku. Mercus, oficjalny przedstawiciel tureckiego producenta, dostarczył cztery autobusy miejskie Ecoline 12 do prywatnej firmy Marek Wierzbicki Trako Sp. z o.o., – pod obsługę linii w gminach Długołęka i Kobierzyce. To kolejna znacząca dostawa w ramach rozwijanego od marca przedstawicielstwa, które obejmuje sprzedaż, serwis i wsparcie eksploatacyjne pełnej gamy pojazdów Güleryüz.

Dostarczone pojazdy to model Ecoline 12 to 12-metrowy, niskopodłogowy autobus miejski z 34 miejscami siedzącymi (w tym 6 dostępnych z poziomu niskiej podłogi) i 55 stojącymi. Napędzany jest jednostką Mercedes-Benz współpracującą z automatyczną skrzynią ZF oraz osiami tej samej marki. Wyróżnia się niskim spalaniem (26–30 l/100 km), wysoką jakością wykonania i możliwością konfiguracji zgodnie z potrzebami operatora.

Güleryüz w Polsce – cztery niskopodłogowe autobusy miejskie z silnikami Euro 6 trafiły do floty dolnośląskiej firmy Trako.
Güleryüz w Polsce – cztery niskopodłogowe autobusy miejskie z silnikami Euro 6 trafiły do floty dolnośląskiej firmy Trako.

Autobus testowy w trasie

Dodajmy, że Mercus udostępnia także egzemplarz demonstracyjny Ecoline 12 do testów u przewoźników w całym kraju. Możliwość krótkoterminowego wynajmu pozwala sprawdzić pojazd w warunkach codziennej eksploatacji liniowej, co już teraz przełożyło się na zainteresowanie operatorów w różnych regionach.

Komentarze