Mercus zaprezentował nowy minibus turystyczny. Rynek dostał to, o co prosił
Pod koniec 2025 roku Mercus oficjalnie zaprezentował swój najnowszy model turystycznego minibusa Mercedes-Mercus Sprinter MAXI, przygotowany w odpowiedzi na postulaty przewoźników i operatorów transportu pasażerskiego.
Premiera została ogłoszona w mediach społecznościowych spółki, a konstrukcja od pierwszych zapowiedzi przyciągnęła uwagę sektora turystycznego i przewozów okazjonalnych. To jeden z nielicznych minibusów na rynku, który łączy kompaktowe nadwozie z pełnowymiarowymi, autokarowymi możliwościami bagażowymi.
Rozkład jazdy
- Ile miejsc oferuje nowy model turystycznego minibusa Mercusa?
- Co zmienia zastosowanie pełnych, przelotowych bagażników w minibusie?
- Dlaczego nowy Mercus MB Sprinter MAXI może być atrakcyjny dla przewoźników turystycznych?
Co zmienia nowy model Mercusa?
Nowy Mercedes-Mercus Sprinter MAXI jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie przewoźników na minibusa, który łączy cechy klasycznego autokaru z mobilnością pojazdu do 3,5–6 ton. Producent deklaruje, że projekt powstał „według wskazań rynku”, co znalazło odzwierciedlenie w rozwiązaniach konstrukcyjnych.
Największą zmianą w porównaniu z dotychczas dostępnymi minibusami są duże, przelotowe bagażniki boczne oraz przestrzenny bagażnik tylny. W segmencie minibusów turystycznych takie rozwiązanie jest stosowane rzadko, a operatorzy od lat zgłaszali zapotrzebowanie na model zdolny przewozić bardziej wymagające grupy pasażerskie – w tym sportowców, czy turystów górskich.
35 miejsc siedzących
Mercus zastosował układ wnętrza umożliwiający montaż do 35 miejsc siedzących, co czyni model jednym z najbardziej pojemnych minibusów opartych na platformie Mercedes-Benz Sprinter. Konstrukcja została wyposażona w dedykowane drzwi kierowcy – element, o który wnioskowali operatorzy ze względu na ergonomię i bezpieczeństwo pracy. Jednocześnie cały projekt spełnia wymagania normy GSR2, co przekłada się na komplet systemów bezpieczeństwa obowiązkowych w pojazdach wdrażanych od lipca 2024 roku. Producent podkreśla także wydajne systemy ogrzewania i klimatyzacji, element kluczowy przy realizacji przewozów długodystansowych.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Mercus, nowy minibus ma być pojazdem dedykowanym przewoźnikom realizującym turystykę wyjazdową, przewozy pracownicze i transport okazjonalny, gdzie wysoki komfort pasażera i duża przestrzeń bagażowa są równie ważne jak zwrotność pojazdu.
Operatorzy, którzy analizowali dotychczas rynek, zauważali brak modeli łączących kompaktową platformę Sprintera z autokarowymi bagażnikami podpodłogowymi. Ten wariant konstrukcyjny plasuje nowy produkt Mercusa bliżej segmentu MIDI coachów niż klasycznych minibusów 20–30 miejscowych.
Naszym zdaniem
Oferta Mercus wpisuje się w trend, który w ostatnich latach obserwowaliśmy w Polsce i Europie: przewoźnicy coraz częściej poszukują pojazdów pośrednich między klasycznym minibusem a pełnowymiarowym autokarem. Dotychczas tę przestrzeń najskuteczniej zagospodarowywały zabudowy na Iveco Daily. Premiera Mercus MB Sprinter MAXI może wypełnić lukę w segmencie minibusów bazujących na Sprinterze, szczególnie że przewoźnicy regularnie zgłaszali potrzebę zwiększenia przestrzeni bagażowej w pojazdach tej klasy. Wprowadzenie przelotowych bagażników i zwiększenie pojemności do 35 miejsc stawia Mercusa w korzystnej pozycji wobec konkurencji i może być jednym z najważniejszych debiutów polskiego producenta w ostatnich latach.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze