Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mercus zaprezentował nowy minibus turystyczny. Rynek dostał to, o co prosił

infobus
07.12.2025 15:02
0 Komentarzy

Pod koniec 2025 roku Mercus oficjalnie zaprezentował swój najnowszy model turystycznego minibusa Mercedes-Mercus Sprinter MAXI, przygotowany w odpowiedzi na postulaty przewoźników i operatorów transportu pasażerskiego.

Premiera została ogłoszona w mediach społecznościowych spółki, a konstrukcja od pierwszych zapowiedzi przyciągnęła uwagę sektora turystycznego i przewozów okazjonalnych. To jeden z nielicznych minibusów na rynku, który łączy kompaktowe nadwozie z pełnowymiarowymi, autokarowymi możliwościami bagażowymi.

Rozkład jazdy

  1. Ile miejsc oferuje nowy model turystycznego minibusa Mercusa?
  2. Co zmienia zastosowanie pełnych, przelotowych bagażników w minibusie?
  3. Dlaczego nowy Mercus MB Sprinter MAXI może być atrakcyjny dla przewoźników turystycznych?

Co zmienia nowy model Mercusa?

Nowy Mercedes-Mercus Sprinter MAXI jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie przewoźników na minibusa, który łączy cechy klasycznego autokaru z mobilnością pojazdu do 3,5–6 ton. Producent deklaruje, że projekt powstał „według wskazań rynku”, co znalazło odzwierciedlenie w rozwiązaniach konstrukcyjnych.

Największą zmianą w porównaniu z dotychczas dostępnymi minibusami są duże, przelotowe bagażniki boczne oraz przestrzenny bagażnik tylny. W segmencie minibusów turystycznych takie rozwiązanie jest stosowane rzadko, a operatorzy od lat zgłaszali zapotrzebowanie na model zdolny przewozić bardziej wymagające grupy pasażerskie – w tym sportowców, czy turystów górskich.

35 miejsc siedzących

Mercus zastosował układ wnętrza umożliwiający montaż do 35 miejsc siedzących, co czyni model jednym z najbardziej pojemnych minibusów opartych na platformie Mercedes-Benz Sprinter. Konstrukcja została wyposażona w dedykowane drzwi kierowcy – element, o który wnioskowali operatorzy ze względu na ergonomię i bezpieczeństwo pracy. Jednocześnie cały projekt spełnia wymagania normy GSR2, co przekłada się na komplet systemów bezpieczeństwa obowiązkowych w pojazdach wdrażanych od lipca 2024 roku. Producent podkreśla także wydajne systemy ogrzewania i klimatyzacji, element kluczowy przy realizacji przewozów długodystansowych.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Mercus, nowy minibus ma być pojazdem dedykowanym przewoźnikom realizującym turystykę wyjazdową, przewozy pracownicze i transport okazjonalny, gdzie wysoki komfort pasażera i duża przestrzeń bagażowa są równie ważne jak zwrotność pojazdu.

Operatorzy, którzy analizowali dotychczas rynek, zauważali brak modeli łączących kompaktową platformę Sprintera z autokarowymi bagażnikami podpodłogowymi. Ten wariant konstrukcyjny plasuje nowy produkt Mercusa bliżej segmentu MIDI coachów niż klasycznych minibusów 20–30 miejscowych.

Nowy Mercus MB Sprinter MAXI debiutuje. Producent reaguje na oczekiwania przewoźników
Nowy Mercedes-Mercus Sprinter MAXI debiutuje. Producent reaguje na oczekiwania przewoźników

Naszym zdaniem

Oferta Mercus wpisuje się w trend, który w ostatnich latach obserwowaliśmy w Polsce i Europie: przewoźnicy coraz częściej poszukują pojazdów pośrednich między klasycznym minibusem a pełnowymiarowym autokarem. Dotychczas tę przestrzeń najskuteczniej zagospodarowywały zabudowy na Iveco Daily. Premiera Mercus MB Sprinter MAXI może wypełnić lukę w segmencie minibusów bazujących na Sprinterze, szczególnie że przewoźnicy regularnie zgłaszali potrzebę zwiększenia przestrzeni bagażowej w pojazdach tej klasy. Wprowadzenie przelotowych bagażników i zwiększenie pojemności do 35 miejsc stawia Mercusa w korzystnej pozycji wobec konkurencji i może być jednym z najważniejszych debiutów polskiego producenta w ostatnich latach.

Nowy Mercus MB Sprinter MAXI debiutuje. Producent reaguje na oczekiwania przewoźników
Mercedes-Benz-Mercus Sprinter MAXI

Komentarze