Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MCV na UITP 2025: Własne autobusy elektryczne obok licencyjnych Volvo 7900

infobus
21.06.2025 17:02
0 Komentarzy

Tegoroczna edycja UITP Summit 2025 w Hamburgu była okazją do pokazania nowej gamy elektrycznych autobusów marki MCV.

Egipski producent konsekwentnie rozwija swoją ekspansję na rynku europejskim – m.in. dzięki Volvo Buses, które zleciło firmie produkcję licencyjnych modeli 7900 Electric, które wcześniej były montowane w zlikwidowanej fabryce szwedzkiego koncernu we Wrocławiu. Na targach w Hamburgu pokazano dwa nowe modele: MCV C127 EV (12 m) oraz kompaktowy MCV C107 EV (10,6 m) – oba zaprojektowane z myślą o wymogach operatorów transportu publicznego w UE.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie dwa modele autobusów elektrycznych MCV zaprezentowano podczas UITP Summit 2025 w Hamburgu?
  2. Jaką maksymalną pojemność baterii oferuje model MCV C127 EV i jak wpływa to na jego możliwości eksploatacyjne?
  3. Jaki europejski operator jako pierwszy zamówił autobusy MCV C127 EV i kiedy mają zostać dostarczone?
MCV prezentuje nową generację e-busów na UITP Summit 2025
MCV prezentuje nową generację e-busów na UITP Summit 2025

Dwie odpowiedzi

Flagowym modelem stoiska był MCV C127 EV, pełnowymiarowy, 12-metrowy autobus miejski z napędem elektrycznym. Pojazd został wyposażony w aż 6 dachowych pakietów baterii o łącznej pojemności do 462 kWh, co daje realny zasięg umożliwiający pełnodniową eksploatację w warunkach miejskich. Silnik centralny przekazuje moc na tylną oś, a szybkie ładowanie typu CCS2 (do 1C) umożliwia uzupełnienie energii w zaledwie godzinę.

Model wyróżnia się nowoczesnym wyposażeniem, obejmującym pompę ciepła CO₂, system elektrycznego podgrzewania, kamerowe lusterka boczne oraz asystenta skrętu, co ma szczególne znaczenie w gęstym ruchu miejskim i ciasnych manewrach.

Z kolei MCV C107 EV to bardziej kompaktowa propozycja – autobus o długości 10,6 metra, również niskopodłogowy, z maksymalnie 385 kWh pojemności baterii (5 modułów dachowych). Ten model skierowany jest głównie do operatorów obsługujących linie miejskie o średnim natężeniu ruchu lub trasy podmiejskie. Kierowcy docenią cyfrowe stanowisko z ergonomicznym rozmieszczeniem schowków i intuicyjną deską rozdzielczą.

MCV prezentuje nową generację e-busów na UITP Summit 2025
MCV prezentuje nową generację e-busów na UITP Summit 2025

Kierunek: Europa

Obie nowości zaprojektowano specjalnie pod kątem rynków europejskich – zarówno pod względem technicznym, jak i homologacyjnym. Od 2022 roku funkcjonuje oddział MCV Deutschland GmbH, odpowiedzialny za sprzedaż i serwis na terenie Niemiec i UE. Ekspozycja w Hamburgu zbiegła się z obchodami 30-lecia istnienia firmy, która rozpoczęła działalność w 1995 roku i obecnie rozwija międzynarodową sieć dystrybucji.

Potwierdzeniem skuteczności tej strategii jest pierwsze niemieckie zamówienie na 10 egzemplarzy C127 EV, które trafią do operatora w Nadrenii Północnej-Westfalii między końcem 2024 a początkiem 2025 roku.

Obecność na UITP to nie tylko premiera produktowa, ale również deklaracja ambicji: MCV chce być postrzegane jako realna alternatywa dla europejskich marek w segmencie zeroemisyjnych autobusów miejskich. Tym bardziej, że już za moment – na październikowym Busworld – zobaczymy licencyjne modele Volvo 7900 Electric, które na zlecenie szwedzkiego koncernu będą montowane w egipskiej fabryce. Obok własnych elektrobusów.

Komentarze