Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mazowsze otworzyło oferty na roczny kontrakt autobusowy. 12 propozycji w trzech regionach

infobus
16.12.2025 18:00
0 Komentarzy

16 grudnia 2025 r. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego otworzył oferty w przetargu na świadczenie usług w zakresie transportu publicznego na liniach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

Postępowanie obejmuje trzy obszary i niemal 900 tys. wozokilometrów rocznie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Który przewoźnik zaproponował najniższe stawki za 1 wozokilometr?
  2. Czy wszystkie oferty mieszczą się w budżecie Mazowsza?
  3. Kto ma dziś największe szanse na wygraną w każdym z regionów?
Walka o linie regionalne na Mazowszu. Najtańsze oferty daleko poniżej budżetu
Walka o linie regionalne na Mazowszu. Najtańsze oferty daleko poniżej budżetu

Trzy regiony Mazowsza i roczny kontrakt

Postępowanie dotyczy województwa mazowieckiego i obejmuje roczne świadczenie usług komunikacji autobusowej w trzech regionach: Północno-Wschodnim, Południowo-Zachodnim oraz Północno-Zachodnim. Łączny planowany przebieg to 892.710 wozokilometrów wykonywanych w dni robocze i weekendy.

Zamówienie realizowane będzie własnym taborem operatorów i ma charakter pilotażowy, będący kontynuacją tegorocznych rozwiązań organizacyjnych. Przewozy obejmują kilkadziesiąt linii regionalnych, pełniących rolę uzupełniającą wobec kolei i transportu publicznego w mniejszych ośrodkach. Umowa ma obowiązywać przez 12 miesięcy od dnia jej podpisania.

Walka o linie regionalne na Mazowszu. Najtańsze oferty daleko poniżej budżetu
Walka o linie regionalne na Mazowszu. Najtańsze oferty daleko poniżej budżetu

Oferty i ceny: kto jest najtańszy?

Zamawiający przewidział na realizację zamówienia łącznie 6.065.432,00 PLN brutto, w tym:

  • część I: 2.429.733,07 PLN,
  • część II: 1.348.077,61 PLN,
  • część III: 2.287.621,32 PLN.

Część I – Region Północno-Wschodni (357.608 wzkm)

  • AUTO-TEAM Jerzy Filipski z ceną 1.309.731,88 PLN brutto / 1.212.714,70 PLN netto3,39 PLN netto / wzkm
  • Beata Górka „BUS LINE” z ceną 948.399,80 PLN brutto / 878.148,89 PLN netto2,45 PLN netto / wzkm
  • Przewóz Osób Usługi Transportowe Sławomir Dąbek z ceną 1.095.223,20 PLN brutto / 1.013.169,63 PLN netto2,83 PLN netto / wzkm
  • Sklep Medyczny „PAMED” Paweł Kowalski z ceną 1.043.745,20 PLN brutto / 966.426,11 PLN netto2,70 PLN netto / wzkm
  • Krzyś-Bus Przewozy Autokarowe Małgorzata Maliszewska z ceną 1.537.714,40 PLN brutto / 1.423.810,56 PLN netto3,98 PLN netto / wzkm
  • M-Trans Wioletta Machnio z ceną 1.182.523,60 PLN brutto / 1.094.006,11 PLN netto3,06 PLN netto / wzkm
  • Usługi Transportowe Zofia Wisińska z ceną 1.859.561,60 PLN brutto / 1.721.816,30 PLN netto4,81 PLN netto / wzkm

Część II – Region Południowo-Zachodni (198.410 wzkm)

  • Robert Opara – Przewóz Osób z ceną 1.253.951,20 PLN brutto / 1.161.067,78 PLN netto5,85 PLN netto / wzkm
  • P.T.H.U. „DAR-BUS” Dariusz Denis z ceną 909.068,40 PLN brutto / 841.731,85 PLN netto4,24 PLN netto / wzkm
  • PKS Bodzentyn Sp. z o.o. z ceną 1.444.424,80 PLN brutto / 1.337.430,37 PLN netto6,74 PLN netto / wzkm
  • ANDRE-BIS Sp. z o.o. z ceną 1.329.945,25 PLN brutto / 1.231.430,79 PLN netto6,21 PLN netto / wzkm
  • ALL-MIT AUTOMOBILE Andrzej Fabisiak z ceną 1.071.414,00 PLN brutto / 992.052,78 PLN netto5,00 PLN netto / wzkm

Część III – Region Północno-Zachodni (336.692 wzkm)

  • PKS Bodzentyn Sp. z o.o. z ceną 1.198.623,52 PLN brutto / 1.109.836,59 PLN netto3,29 PLN netto / wzkm
  • ALL-MIT AUTOMOBILE Andrzej Fabisiak z ceną 1.306.364,96 PLN brutto / 1.209.596,26 PLN netto3,59 PLN netto / wzkm
Walka o linie regionalne na Mazowszu. Najtańsze oferty daleko poniżej budżetu

Analiza i symulacja rozstrzygnięcia

Ponieważ jedynym kryterium oceny jest cena, układ sił jest czytelny. W części I zdecydowanym faworytem jest Beata Górka „BUS LINE”, w części II P.T.H.U. „DAR-BUS” Dariusz Denis, a w części III PKS Bodzentyn Sp. z o.o.. Każda z tych ofert nie tylko uzyskałaby maksymalną liczbę punktów, ale także zapewnia znaczną rezerwę finansową względem budżetu województwa.

Szybkie wnioski branżowe

  • Najniższa stawka w całym postępowaniu: 2,45 PLN netto / wzkmBeata Górka „BUS LINE” (część I)
  • Najdroższa oferta: 6,74 PLN netto / wzkmPKS Bodzentyn Sp. z o.o. (część II)
  • W każdej części najtańsza oferta znacząco mieści się poniżej budżetu, co daje zamawiającemu komfort wyboru bez konieczności zwiększania środków.

Teraz Zamawiający przystąpi do formalnej oceny ofert, po czym podejmie decyzję o wyborze wykonawców na podstawie przetargowych kryteriów oceny: ✅ cena – 100%

Mazowsze oczekuje autobusów regionalnych spełniających normę Euro 5, z minimum 30 miejscami siedzącymi, przystosowanych do przewozu pasażerów z niepełnosprawnościami. Operatorzy muszą zapewnić pełną obsługę linii, sprzedaż biletów, honorowanie ulg ustawowych, utrzymanie taboru oraz spójne oznakowanie pojazdów w standardzie województwa. Rozpoczęcie realizacji przewozów planowane jest po podpisaniu umów, na okres 12 miesięcy.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1214792

Komentarze