Mazowsze otworzyło oferty na roczny kontrakt autobusowy. 12 propozycji w trzech regionach
16 grudnia 2025 r. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego otworzył oferty w przetargu na świadczenie usług w zakresie transportu publicznego na liniach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Postępowanie obejmuje trzy obszary i niemal 900 tys. wozokilometrów rocznie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Który przewoźnik zaproponował najniższe stawki za 1 wozokilometr?
- Czy wszystkie oferty mieszczą się w budżecie Mazowsza?
- Kto ma dziś największe szanse na wygraną w każdym z regionów?
Trzy regiony Mazowsza i roczny kontrakt
Postępowanie dotyczy województwa mazowieckiego i obejmuje roczne świadczenie usług komunikacji autobusowej w trzech regionach: Północno-Wschodnim, Południowo-Zachodnim oraz Północno-Zachodnim. Łączny planowany przebieg to 892.710 wozokilometrów wykonywanych w dni robocze i weekendy.
Zamówienie realizowane będzie własnym taborem operatorów i ma charakter pilotażowy, będący kontynuacją tegorocznych rozwiązań organizacyjnych. Przewozy obejmują kilkadziesiąt linii regionalnych, pełniących rolę uzupełniającą wobec kolei i transportu publicznego w mniejszych ośrodkach. Umowa ma obowiązywać przez 12 miesięcy od dnia jej podpisania.
Oferty i ceny: kto jest najtańszy?
Zamawiający przewidział na realizację zamówienia łącznie 6.065.432,00 PLN brutto, w tym:
- część I: 2.429.733,07 PLN,
- część II: 1.348.077,61 PLN,
- część III: 2.287.621,32 PLN.
Część I – Region Północno-Wschodni (357.608 wzkm)
- AUTO-TEAM Jerzy Filipski z ceną 1.309.731,88 PLN brutto / 1.212.714,70 PLN netto ➡ 3,39 PLN netto / wzkm
- Beata Górka „BUS LINE” z ceną 948.399,80 PLN brutto / 878.148,89 PLN netto ➡ 2,45 PLN netto / wzkm
- Przewóz Osób Usługi Transportowe Sławomir Dąbek z ceną 1.095.223,20 PLN brutto / 1.013.169,63 PLN netto ➡ 2,83 PLN netto / wzkm
- Sklep Medyczny „PAMED” Paweł Kowalski z ceną 1.043.745,20 PLN brutto / 966.426,11 PLN netto ➡ 2,70 PLN netto / wzkm
- Krzyś-Bus Przewozy Autokarowe Małgorzata Maliszewska z ceną 1.537.714,40 PLN brutto / 1.423.810,56 PLN netto ➡ 3,98 PLN netto / wzkm
- M-Trans Wioletta Machnio z ceną 1.182.523,60 PLN brutto / 1.094.006,11 PLN netto ➡ 3,06 PLN netto / wzkm
- Usługi Transportowe Zofia Wisińska z ceną 1.859.561,60 PLN brutto / 1.721.816,30 PLN netto ➡ 4,81 PLN netto / wzkm
Część II – Region Południowo-Zachodni (198.410 wzkm)
- Robert Opara – Przewóz Osób z ceną 1.253.951,20 PLN brutto / 1.161.067,78 PLN netto ➡ 5,85 PLN netto / wzkm
- P.T.H.U. „DAR-BUS” Dariusz Denis z ceną 909.068,40 PLN brutto / 841.731,85 PLN netto ➡ 4,24 PLN netto / wzkm
- PKS Bodzentyn Sp. z o.o. z ceną 1.444.424,80 PLN brutto / 1.337.430,37 PLN netto ➡ 6,74 PLN netto / wzkm
- ANDRE-BIS Sp. z o.o. z ceną 1.329.945,25 PLN brutto / 1.231.430,79 PLN netto ➡ 6,21 PLN netto / wzkm
- ALL-MIT AUTOMOBILE Andrzej Fabisiak z ceną 1.071.414,00 PLN brutto / 992.052,78 PLN netto ➡ 5,00 PLN netto / wzkm
Część III – Region Północno-Zachodni (336.692 wzkm)
- PKS Bodzentyn Sp. z o.o. z ceną 1.198.623,52 PLN brutto / 1.109.836,59 PLN netto ➡ 3,29 PLN netto / wzkm
- ALL-MIT AUTOMOBILE Andrzej Fabisiak z ceną 1.306.364,96 PLN brutto / 1.209.596,26 PLN netto ➡ 3,59 PLN netto / wzkm
Analiza i symulacja rozstrzygnięcia
Ponieważ jedynym kryterium oceny jest cena, układ sił jest czytelny. W części I zdecydowanym faworytem jest Beata Górka „BUS LINE”, w części II P.T.H.U. „DAR-BUS” Dariusz Denis, a w części III PKS Bodzentyn Sp. z o.o.. Każda z tych ofert nie tylko uzyskałaby maksymalną liczbę punktów, ale także zapewnia znaczną rezerwę finansową względem budżetu województwa.
Szybkie wnioski branżowe
- Najniższa stawka w całym postępowaniu: 2,45 PLN netto / wzkm – Beata Górka „BUS LINE” (część I)
- Najdroższa oferta: 6,74 PLN netto / wzkm – PKS Bodzentyn Sp. z o.o. (część II)
- W każdej części najtańsza oferta znacząco mieści się poniżej budżetu, co daje zamawiającemu komfort wyboru bez konieczności zwiększania środków.
Teraz Zamawiający przystąpi do formalnej oceny ofert, po czym podejmie decyzję o wyborze wykonawców na podstawie przetargowych kryteriów oceny: ✅ cena – 100%
Mazowsze oczekuje autobusów regionalnych spełniających normę Euro 5, z minimum 30 miejscami siedzącymi, przystosowanych do przewozu pasażerów z niepełnosprawnościami. Operatorzy muszą zapewnić pełną obsługę linii, sprzedaż biletów, honorowanie ulg ustawowych, utrzymanie taboru oraz spójne oznakowanie pojazdów w standardzie województwa. Rozpoczęcie realizacji przewozów planowane jest po podpisaniu umów, na okres 12 miesięcy.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1214792





Komentarze