Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN z ogromnym e-kontraktem z Belgii. 181 autobusów elektrycznych dla Hansea

infobus
06.08.2024 17:01
0 Komentarzy

Hansea – prywatny przewoźnik autobusowy w Belgii ma już 90 autobusów MAN Lion’s City E, które z powodzeniem eksploatuje.

Firma ta zamówiła w MAN Truck & Bus kolejnych 181 e-autobusów, co łącznie zwiększa jej flotę do 271 elektrycznych autobusów miejskich.

Spis treści:

  1. Ile autobusów elektrycznych MAN zamówiła Hansea?
  2. Jakiej długości będą zamówione autobusy MAN?
  3. Co zadecydowało o wyborze dostawcy?

271 autobusów MAN Lion’s City E

„Dzięki temu nowemu zamówieniu flota Hansea powiększy się do ponad 270 eBusów MAN, co czyni ją największą flotą autobusów o zerowej emisji w Belgii” – mówił Barbaros Oktay, dyrektor ds. autobusów w MAN Truck & Bus i dodał: „Jesteśmy niesamowicie dumni, że Hansea po raz kolejny zdecydowała się na nasz eBus. Zamówienie wyraźnie pokazuje, jak Hansea jest zadowolona z naszego Lion’s City E i że dzień po dniu udowadnia on swoją wartość.

Pojazdy zostaną dostarczone w tym i przyszłym roku.

MAN z ogromnym e-kontraktem z Belgii. 181 autobusów elektrycznych dla Hansea

„Zrównoważony rozwój jest kluczową kwestią zarówno dla nas, jak i dla MAN. Zamówienie to stanowi z pewnością kamień milowy potwierdzający nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważony rozwój” – mówił Joris Larosse, dyrektor generalny Hansea. Dodał, że: „Naszym celem jest pełna elektryfikacja całej naszej floty autobusów do 2035 r. Od samego początku polegaliśmy na firmie MAN w zakresie konwersji naszej floty. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wypracowaliśmy zaufane partnerstwo oparte na intensywnej profesjonalnej współpracy.”

Elektrobusy o różnej pojemności

Belgijski przewoźnik postawił na autobusy miejskie przyjazne dla środowiska ale także niezawodne i elastyczne. Dlatego Hansea zamówiła autobus MAN Lion’s City E w wersji 12-metrowej oraz w kompaktowej wersji 10-metrowej, który dzięki swojej wyjątkowej zwrotności szczególnie dobrze radzi sobie w wąskich ulicach centrów miast. MAN dostarcza także 18-metrowe autobusy przegubowe z napędem akumulatorowym, które pokazują swoje mocne strony na trasach o szczególnie dużej liczbie pasażerów. Dzięki różnym wariantom, Hansea może wykorzystać nowy tabor autobusowy do szerokiego zakresu zastosowań na terenie całej Flandrii. Jest to niezwykle ważne dla spółki, gdyż obsługuje lokalne i dalekobieżne linie autobusowe w ramach kontraktu z przedsiębiorstwami komunikacji miejskiej De Lijn i TEC.

Priorytetem bezpieczeństwo

Hansea przywiązuje dużą wagę do bogatego wyposażenia zapewniającego komfort i bezpieczeństwo. Na przykład MAN OptiView ułatwia kierowcy autobusu skręcanie, zwłaszcza w dużym ruchu miejskim. Dzieje się tak dlatego, że system lusterek sprawia, że ​​martwe pole staje się widoczne, a co za tym idzie, zapewnia większe bezpieczeństwo na drodze, szczególnie podczas skręcania, ale także podczas zmiany pasa ruchu i manewrowania. Na wyposażeniu autobusów znajduje się także kamera cofania, reflektory LED, elektryczna osłona przeciwsłoneczna, czujnik światła/deszczu oraz wygodny fotel kierowcy.

Sukces MAN

Kolejnym decydującym czynnikiem dla nowego zamówienia była wieloletnia dobra współpraca z belgijskim oddziałem autobusowym MAN Truck & Bus, a także możliwości dostaw i silna sieć serwisowa MAN, na której Hansea zawsze może polegać. W 2021 r. pierwszy MAN Lion’s City E jeździł już po Belgii na linii 36 w Antwerpii. Hansea przez rok testowała autobus elektryczny, który był częścią floty demonstracyjnej MAN Truck & Bus. Pomyślne wdrożenie testowe stało się podstawą kolejnych zamówień na początkowo 90, a obecnie kolejnych 181 eBusów firmy MAN.

„To prawdziwa historia sukcesu, z której jesteśmy niezwykle dumni. W zeszłym roku staliśmy się liderem rynku eBusów w Europie, a wielkość produkcji Lion’s City E stale rośnie” – wyjaśnił Oktay.

Jednak MAN jest nie tylko liderem na całym rynku europejskim, ale także numerem 1 na wielu krajowych rynkach elektrobusów – w tym w Belgii.

Komentarze