MAN wygrywa dwa przetarg na łącznie osiem autobusów CNG dla PKS Rzeszów
16 lipca Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargach na dostawę ośmiu autobusów CNG klasy MAXI.
W I postępowaniu (na 6 sztuk) zamawiający otrzymał aż cztery oferty, w II – dwie o czym także pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Przypomnijmy, że oba te zamówienia mają dofinansowanie w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO.
Spis treści:
- Jakie firmy złożyły oferty w przetargach na dostawę autobusów CNG klasy MAXI dla Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie?
- Które oferty zmieściły się w budżecie zamawiającego?
- Jakie były główne kryteria oceny ofert w przetargu?
I przetarg – CZTERY OFERTY
Liberalne SWZ i kryteria oceny ofert poskutkowały otrzymaniem aż czterech ofert. Swoje propozycje dla PKS Rzeszów przedstawili:
- MAN TRUCK & BUS POLSKA Sp. z o.o. – cena 11.361.510,00 PLN brutto/ 9.237.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Lion’s City 12 G w wysokości 1.539.500,00 PLN netto,
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – cena 12.538.620,00 PLN brutto/ 10.194.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Solaris Urbino 12 CNG w wysokości 1.699.000,00 PLN netto,
- konsorcjum: VBI Busimport PL Sp. z o.o. i Vejstuprod Busimport – cena 11.872.944,00 PLN brutto/ 9.652.800,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu (prawdopodobnie) Isuzu Citiport 12 CNG na sumę 1.608.800,00 PLN netto,
- Huta Stalowa Wola S.A. Oddział Autosan w Sanoku – cena 13 589 709,12 PLN brutto/ 11.048.544,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobus Autosan Sancity 12LF CNG na poziomie 1.841.424,00 PLN netto
Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie autobusów CNG wynosi 11.400.000 PLN. Oznacza to, że tylko oferta MAN zmieściła się w budżecie zamawiającego.
Komplet punktów
Przypomnijmy – zamawiający chciał wybrać najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (35%), terminu realizacji zamówienia (5%).
Czyli „lew” miał 60 punktów za cenę, a wśród kryteriów technicznych ZGPKS przyznał najwięcej punktów za:
- poszycie boczne z podziałem poziomym i pionowym -10 pkt,
- liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 11 miejsc i więcej – 10 pkt,
- szyba przednia z podgrzewaniem elektrycznym – 5 pkt,
- liczba miejsc do przewozu pasażerów – powyżej 87 miejsc – 10 pkt.
W części technicznej zarówno MAN, jak i Solaris oraz Autosan zebrali 25 pkt, dlatego już nikt nie zdołał wyprzedzić „lwa”. Czekamy zatem na umowę!
Przetarg i SWZ można znaleźć na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-acd64c9a-129f-11ef-a7f7-6221b72ad4fc
II przetarg – dwie oferty
Z kolei w drugim postępowaniu – na dwa gazowce – 2 lipca Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” otrzymał dwie oferty. Od:
- MAN Truck & Bus Polska na sumę 3.787.170,00 PLN brutto / 3.079.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Lion`s City 12 G na poziomie 1.539.500 PLN netto;
- Huta Stalowa Wola – Oddział Autosan w Sanoku na sumę 4.566.584,10 PLN brutto / 3.712.669 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Sancity 12 LF CNG na poziomie 1.856.334 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona na realizację tego zamówienia to 3.800.000,00 zł brutto, czyli mamy jedną ofertę w budżecie.
16 lipca komisja przetargowa wybrała propozycję MAN jako najkorzystniejsza na postawie trzech kryteriów:
- Cena – 60%,
- Parametry techniczne – 35%,
- Termin realizacji zamówienia – 5%.
Przetarg i SWZ można znaleźć na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-acd64c9a-129f-11ef-a7f7-6221b72ad4fc
Rzeszowskie gazowce
Autobusy CNG mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Pojazdy muszą zapewnić przejazd dla minimum 80 pasażerów. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem spalinowym, napędzanym CNG, o mocy minimum 230 kW. Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6e. Zbiorniki kompozytowe będą zamontowane na dachu pojazdów. Pojemność zbiorników paliwa metanowego musi umożliwiać przejechanie z jednego napełnienia minimum 500 km opierając się na zużyciu paliwa przez oferowany autobus. Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej o wydajności wystarczającej do zapewnienia wysokiego komfortu podróżowania.
Stanowisko pracy kierowcy to typu półzamkniętego. W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe, lecz zamawiający dopuszcza stopnie poprzeczne za drugimi drzwiami. Pasażerowie pojadą na siedzeniach tapicerowanych miękkich, łatwych w czyszczeniu, z tkaniny ograniczającej absorpcję kurzu. Przy podwójnych siedzeniach znajdą się gniazda USB.
W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdą się dwie tablice podsufitowe, które powinny wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.
Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d1e429d8-06d0-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze