MAN w USA. Kolejna umowa na dostawę osi do autobusów New Flyer
W grudniu 2024 New Flyer, lider północnoamerykańskiego rynku autobusowego, i MAN Truck & Bus ogłosili przedłużenie partnerstwa na kolejne pięć lat.
Umowa, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 roku i potrwa do końca 2029 roku, obejmuje dostawę kilku tysięcy osi oraz części zamiennych o łącznej wartości przekraczającej 200 milionów dolarów.
Rozkład jazdy:
- Jakie komponenty MAN Truck & Bus będą dostarczane w ramach nowego kontraktu z New Flyer?
- Jak długo trwa współpraca między MAN Truck & Bus a New Flyer i ile osi dostarczono do tej pory?
- W jaki sposób nowa oś VOK-08-F odpowiada na rosnące wymagania rynku autobusów miejskich?
Lew w USA
Zakres kontraktu obejmuje przednie osie typu VOK-08 oraz tylne osie HY-1350. Komponenty te będą montowane w ciężkich autobusach miejskich serii Xcelsior o długości 35, 40 i 60 stóp (około 11, 12 i 18 metrów). Pojazdy te obsługują różne układy napędowe, w tym hybrydowe, wodorowe, elektryczne oraz konwencjonalne diesle i CNG.
David White, Executive Vice President Supply Management w New Flyer, podkreślił:
-„Dzięki skutecznym partnerstwom z dostawcami, New Flyer utrzymuje stabilną pozycję nawet w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych i logistycznych. Polegamy na partnerach, takich jak MAN Truck & Bus, aby zapewnić naszym klientom najwyższą jakość i niezawodność pojazdów.”
Ricardo Barbosa, Managing Director MAN Engines & Components, Inc. dodał: „Dziękujemy New Flyer jako liderowi rynku autobusów miejskich w USA za nieustające zaufanie do naszych komponentów i doświadczenia MAN Truck & Bus w branży autobusowej.”
Historia współpracy
Współpraca między New Flyer a MAN Truck & Bus trwa już od ponad 30 lat, podczas których MAN dostarczył ponad 80 000 osi autobusowych. Komponenty są dostosowane do specyfikacji amerykańskiego rynku, ze specjalnym rozstawem kół wynoszącym 102 cale (2,591 mm). Produkcja osi oraz inżynieria, serwis i wsparcie posprzedażowe są realizowane w USA przez spółkę zależną MAN Engines & Components.
W 2023 roku New Flyer nagrodził MAN za wyjątkową jakość i terminowość dostaw prestiżowym Gold Supplier Award. W efekcie długotrwałej współpracy firmy wspólnie opracowały nową oś przednią VOK-08-F, która została zaprezentowana na początku 2024 roku. Oś ta charakteryzuje się podwyższoną nośnością do ośmiu ton, co odpowiada rosnącym wymaganiom wynikającym z większej masy pojazdów z napędami hybrydowymi, wodorowymi oraz elektrycznymi.
Seria Xcelsior New Flyer została wprowadzona na rynek w 2010 roku i obejmuje autobusy o długościach 35, 40 i 60 stóp. Pojazdy dostępne są z różnymi rodzajami napędu, od tradycyjnych silników diesla i CNG, przez napędy hybrydowe i elektryczne, aż po nowoczesne technologie wodorowe i bateryjne.
New Flyer jako największy producent ciężkich autobusów miejskich w Ameryce Północnej aktywnie rozwija elektromobilność. W ofercie firmy znajduje się już ponad 35 000 autobusów w eksploatacji, z czego 8 600 wyposażonych jest w silniki elektryczne i baterie, a 1 900 to pojazdy całkowicie bezemisyjne.
MAN Engines & Components to amerykańska spółka zależna MAN Truck & Bus, jednego z czołowych europejskich producentów pojazdów użytkowych i rozwiązań transportowych. MAN Truck & Bus jest częścią Grupy TRATON, do której należą także Scania, International oraz Volkswagen Truck & Bus.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze