MAN SL200 ponownie na ulicach Krakowa. Debiut odrestaurowanego oldtimera
W niedzielę, 16 czerwca, miłośnicy komunikacji miejskiej mieli okazję przeżyć wyjątkową podróż w czasie - na pokładzie odrestaurowanego oldtimera MAN SL 200
Ale nie tylko. W ramach trwającego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej uruchomiona została specjalna linia nr 170, którą obsługiwały zabytkowe autobusy. Na trasie pojawiły się również historyczne tramwaje kursujące na linii nr 0. To było prawdzie święto komunikacji miejskiej, przygotowane przez MPK Kraków
Spis treści:
- Jak jest historia odrestaurowanego autobusu MAN SL200?
- Jaką trasę pokonywał autobus MAN SL200 podczas swojego debiutu?
- Jakie inne zabytkowe pojazdy obsługiwały linię nr 170 w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej?
Stary ale jary
MAN SL200 z 1982 roku, będący częścią kolekcji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, został poddany gruntownej renowacji, której prezentacja odbyła się w grudniu 2023 roku w zajezdni autobusowej w Bieńczycach. Prace remontowe obejmowały zarówno aspekty techniczne, jak i estetyczne, przywracając autobus do jego dawnej świetności.
Historycznie pierwsze autobusy MAN trafiły do Krakowa z Norymbergi w 1989 roku jako pojazdy używane. Model SL200 był częścią większej strategii modernizacji floty autobusowej, mającej na celu poprawę jakości transportu publicznego w Krakowie. MAN SL200, po latach służby, stał się jednym z symboli krakowskiej komunikacji miejskiej i zyskał status pojazdu historycznego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki zrealizowanej renowacji przez MPK Kraków, MAN SL200 może teraz pełnić rolę nie tylko środka transportu, ale również mobilnego eksponatu, przypominającego o historii i ewolucji miejskiego transportu w Krakowie. To też doskonała okazja dla mieszkańców i turystów, aby doświadczyć podróży w czasie i zobaczyć, jak wyglądała komunikacja miejska kilka dekad temu.
Zabytkowe trasy
Podczas swojego debiutu, autobus MAN SL200 kursował na trasie „Podgórze SKA” – „Cracovia Stadion”, przemierzając ulice Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślną, Wielopole, Westerplatte, Basztową, Dunajewskiego, Straszewskiego i Piłsudskiego. Linia nr 170 była obsługiwana również przez inne zabytkowe autobusy, takie jak San H01B, Ikarus 260 i Scania 113CLL.
Z kolei zabytkowe tramwaje kursowały na trasie: „Dajwór” – ul. św. Wawrzyńca, pl. Bohaterów Getta, ul. Limanowskiego, ul. Krakowska, ul. Stradomska, ul. św. Gertrudy, pl. Wszystkich Świętych, ul. Franciszkańska, ul. Piłsudskiego, al. 3 Maja – „Cichy Kącik” – al. 3 Maja, ul. Piłsudskiego, ul. Podwale, ul. Dunajewskiego, ul. Basztowa, ul. Westerplatte, ul. Starowiślna – „Dajwór”. Do obsługi tej linii skierowany został pociąg złożony z trzech wagonów - N, ND i PN2.
Komentarze