Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN rozbudowuje centrum logistyczne w Salzgitter. Części do wszystkich autobusów

infobus
13.05.2025 07:02
0 Komentarzy

Nowa hala serwisowa MAN w w Salzgitter ma wielkość siedmiu boisk piłkarskich i zapewnia części zamienne m.in. do ponad 2.000 autobusów elektrycznych lwa, które już są na drogach.

A pamiętajmy, że do 2030 roku – połowa floty autobusowej MAN ma być bezemisyjna. Elektrobusy z logo lwa produkowane są w MAN Bus Starachowice, a równolegle firma właśnie ruszyła z produkcją własnych baterii w Norymberdze i przygotowała fabrykę w Ankarze do projektu e-Coach – o czym pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Gdzie znajduje się nowe centrum logistyczne MAN?
  2. Gdzie MAN produkuje autobusy elektryczne?
  3. Ile lat będą dostępne części po zakończeniu produkcji pojazdu?
MAN Logistics Center Salzgitter rośnie o 30 procent
MAN Logistics Center Salzgitter rośnie o 30 procent i zapewni lepszy dostęp części zamienne do autobusów

Centrum logistyczne

W maju 2025 roku MAN Truck & Bus oficjalnie zakończył rozbudowę swojego globalnego centrum logistycznego w Salzgitter. Po zaledwie 12 miesiącach budowy, kompleks powiększył się o nową halę o powierzchni 53.000 m², co oznacza wzrost całkowitej powierzchni centrum do 235.000 m² – niemal jednej trzeciej więcej niż wcześniej. To strategiczna inwestycja w związku z dynamicznie rosnącą flotą pojazdów bezemisyjnych, w tym autobusów elektrycznych i przyszłych modeli wodorowych.

Podczas oficjalnego otwarcia obiektu obecni byli Michael Kobriger, członek zarządu MAN Truck & Bus SE ds. produkcji i logistyki, oraz Frank Klingebiel, burmistrz miasta Salzgitter. Jak podkreślił Kobriger, nowe centrum to nie tylko przestrzeń – to kluczowa odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów i warsztatów w aż 120 krajach.

Naszym priorytetem jest szybka i niezawodna dostawa części, niezależnie od rodzaju napędu – podkreślił Kobriger.W Salzgitter gromadzimy komponenty do pojazdów elektrycznych, wodorowych, ale też nowych modeli zasilanych wysokosprawnym napędem diesla PowerLion.

MAN planuje do 2030 roku, by połowa nowo dostarczanych pojazdów, w tym autobusów, była w pełni elektryczna. Już teraz firma ma na drogach ponad 2.000 elektrycznych autobusów, które wożą pasażerów na całym świecie, a eTrucks pokonały już ponad 2 miliony kilometrów bez lokalnej emisji spalin.

MAN Logistics Center Salzgitter rośnie o 30 procent
Zakład MAN Norymberga uruchomił w tym roku produkcję baterii

Zakupowe tło

Nowa hala logistyczna pomieści aż 12.000 różnych komponentów e-mobility, w tym baterie trakcyjne i podzespoły do autobusów zeroemisyjnych. W przyszłości centrum będzie także obsługiwać części z TRATON Modular System (TMS) – wspólnej platformy części dla marek należących do grupy TRATON, co dodatkowo zwiększy jego strategiczne znaczenie.

W sumie ponad 220.000 części zamiennych – od najmniejszej śruby po kompletne kabiny – będzie dostępnych w magazynach w Salzgitter nawet do 15 lat po zakończeniu produkcji danego modelu. Oznacza to, że autobusy MAN – niezależnie od napędu – będą mogły być serwisowane przez wiele lat z zachowaniem pełnej dostępności części.

Rozbudowane centrum będzie obsługiwane przez 800 pracowników, a logistyka została dostosowana do najwyższych standardów efektywności, by maksymalnie skrócić czas dostaw do warsztatów i punktów serwisowych na całym świecie.

To kolejny krok MAN w budowie kompleksowego zaplecza dla nowoczesnego i zróżnicowanego taboru – w tym autobusów przyszłości.

MAN Norymberga
Zakład MAN Norymberga uruchomił w tym roku produkcję baterii

Komentarze