MAN prezentuje nowy autobus pokazowy. Pierwszy raz w takiej kolorystyce
Nowy MAN Lion’s City 10 E w flocie testowej MAN Truck & Bus Polska. Kompaktowy, naszpikowany technologią i… w zaskakujących barwach
W lipcu 2025 roku MAN Polska zaprezentował najnowszy pojazd demonstracyjny w swojej testowej flocie autobusów elektrycznych. To MAN Lion’s City 10 E – kompaktowy, w pełni elektryczny midibus, który wyróżnia się nie tylko nową generacją baterii, ale i niecodzienną kolorystyką – przynajmniej w Polsce. Kto chce przetestować?
Rozkład jazdy:
- Jaką pojemność całkowitą mają baterie zastosowane w MAN Lion’s City 10 E?
- Gdzie odbywa się produkcja modelu MAN Lion’s City 10 E?
- Jakie nagrody zdobył MAN Lion’s City 10 E w latach 2023 i 2025?
Widoczne demo
Prezentowany pojazd to MAN Lion’s City 10 E, czyli 10,5-metrowy, niskopodłogowy autobus elektryczny, przeznaczony przede wszystkim do obsługi śródmiejskich i lokalnych tras, gdzie liczy się kompaktowość i zwrotność. Nowy egzemplarz trafił do floty demonstracyjnej MAN Polska i ma służyć jako pojazd pokazowy oraz testowy dla operatorów miejskich i przewoźników lokalnych. Tym razem jednak zwraca uwagę nie tylko specyfikacją, ale i odważnym malowaniem, całkowicie odmiennym od dotychczasowych, stonowanych grafik demonstracyjnych producenta.
Pojazd wyposażono w m.in. cyfrowe lusterka MAN OptiView, nowy kokpit kierowcy, monitoring 360°, asystenta pasa ruchu LDW, system awaryjnego hamowania EBA, tempomat, lodówkę kierowcy oraz kurtyny powietrzne przy wejściach. Wnętrze przygotowano z myślą o komforcie, ergonomii i bezpieczeństwie. To jeden z najbardziej kompletnych pokazowych egzemplarzy, jakie pojawiły się w Polsce.
Autobus zbudowany został na bazie najnowszej specyfikacji rocznikowej (MY 2025) i korzysta z nowej generacji baterii litowo-jonowych MAN BatteryPack, produkowanych w zakładzie MAN w Norymberdze.
Zastosowane 4 moduły baterii NMC oferują 356 kWh pojemności całkowitej, zapewniając zasięg od 300 do 380 km w warunkach rzeczywistych (testowo – nawet 550 km). Modułowa konstrukcja pozwala na swobodne konfigurowanie przestrzeni pasażerskiej. MAN deklaruje żywotność akumulatorów na poziomie 1 miliona kilometrów lub 14 lat, z możliwością recyklingu sięgającą 96%.
Silnik elektryczny o mocy 160 kW (maks. 240 kW) napędza oś centralną, zapewniając dynamiczną jazdę i cichą pracę. Dzięki promieniowi skrętu na poziomie 17,2 m, pojazd świetnie sprawdza się w ciasnych przestrzeniach miejskich.
Produkcja autobusu odbywa się w zakładzie MAN w Starachowicach, a premiera modelu z bateriami własnej produkcji miała miejsce podczas czerwcowego UITP Global Public Transport Summit 2025 w Hamburgu. Dzięki zastosowanej technologii MAN Lion’s City 10 E zdobył w 2023 roku tytuł Sustainable Bus of the Year 2024 w kategorii miejskiej,a w 2025 roku tytul Polskiego Busa 2024 w barwach MPK Kraśnik.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze