Mamy raport o stanie niemieckich autobusów TÜV 2024: Coraz więcej pojazdów z usterkami
TÜV Bus-Report 2024 to ogólnokrajowa analiza stanu technicznego autobusów w Niemczech, który od 2010 roku jest publikowany co dwa lata.
To cenna publikacja, która dostarcza regularnych informacji na temat bezpieczeństwa jednego z najczęściej używanych środków transportu publicznego. Pełny raport powstaje we współpracy z czasopismem Omnibus-Revue. Bardzo chcielibyśmy wydawać podobną publikację w Polsce. Natomiast w naszym kraju brakuje takiego partnera jak TÜV.
Spis treści:
- Jakie są główne ustalenia raportu TÜV Bus-Report 2024 dotyczące stanu technicznego autobusów w Niemczech?
- Jakie usterki są najczęściej wykrywane w autobusach na niemieckich drogach?
- Jak TÜV ocenia ogólne bezpieczeństwo autobusów, mimo wykrywanych usterek technicznych?
Autobusy w Niemczech
Dla najnowszego TÜV Bus-Report 2024 przeanalizowano około 58 683 badań technicznych autobusów turystycznych i liniowych, które zostały przeprowadzone przez inspektorów organizacji TÜV. Podstawą analizy jest oficjalny katalog kontrolny dla głównych badań technicznych (HU), który zawiera ponad 145 punktów kontrolnych. Autobusy z miejscami dla ośmiu lub więcej pasażerów muszą przechodzić przegląd co roku, a dodatkowo raz na trzy lata muszą przejść przegląd bezpieczeństwa, który odbywa się co trzy miesiące, chyba że przypada termin głównej kontroli.
W raporcie TÜV Bus-Report 2024 odnotowano znaczący wzrost liczby autobusów z „poważnymi” lub „niebezpiecznymi” usterkami w porównaniu z okresem sprzed pandemii. W ciągu ostatnich dwóch lat aż 14,1% sprawdzonych autobusów nie przeszło badania technicznego, co stanowi wzrost o 2,4 punkta procentowego w porównaniu z raportem z 2022 roku. Drobne usterki zostały wykryte w 10,5% autobusów (wzrost o 0,9 punkta procentowego).
Główne ustalenia:
- 92,1% autobusów rocznych przeszło badanie techniczne bez wykrycia jakichkolwiek usterek.
- 13,8% sprawdzonych autobusów w raporcie z 2024 roku miało „poważne usterki”, co stanowi wzrost o 2,3 punkta procentowego w porównaniu do 2022 roku.
- 2% autobusów miało problemy z reflektorami mijania.
- Autobusy objęte raportem przejechały średnio 388 000 km.
Zgodnie z analizą TÜV, prawie co czwarty autobus na niemieckich drogach ma usterki techniczne. Najczęściej problemy dotyczą oświetlenia, silników oraz napędów, które mogą powodować wycieki oleju. Mimo tych usterek, badania pokazują, że techniczne problemy rzadko przyczyniają się do wypadków.
zapinanie pasów bezpieczeństwa
Jednakże TÜV zauważa, że sprawdzanie obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa w autobusach turystycznych i dalekobieżnych jest niewystarczające. Mimo to, autobusy wciąż pozostają jednym z najbezpieczniejszych środków transportu. Wypadki autobusowe są częściej wynikiem błędu ludzkiego, niż usterek technicznych.
Raport pokazuje, że choć stan techniczny autobusów w Niemczech wymaga poprawy, to wciąż stanowią one bezpieczny środek transportu, z coraz większym naciskiem na nowoczesne technologie i standardy bezpieczeństwa.
Dokument można pobrać TUTAJ.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze