Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Londyn testuje elektrobusy BYD

infobus
19.12.2013 22:18
0 Komentarzy
Od 19 grudnia dwie prestiżowe linie w Londynie: 507 relacji Waterloo –Victoria i 521 Waterloo – London Bridge obsługują dwa przystosowane do lewostronnego ruchu elektrobusy BYD. To pierwsze testy autobusów elektrycznych w stolicy Anglii. Ich eksploatacją zajmuje się firma Go-Ahead London. Przygotowanie specjalnych wersji z układem kierowniczym po prawej stronie świadczy o dużych nadziejach, jakie chiński producent wiąże z brytyjskim rynkiem. Z kolei dla Londynu to wyśmienita okazja, aby sprawdzić w praktyce opracowywane właśnie plany wprowadzenia autobusów elektrycznych w centrum miasta. Mike Weston, odpowiedzialny za dział autobusowy w TfL powiedział: -„Będziemy ściśle monitorować wydajność tych pojazdów. Jeżeli ich zasięg, sprawność i niezawodność w trudnych londyńskich warunkach zdadzą egzamin to może to być ważny krok w kierunku przyjęcia nowej strategii w zakresie wprowadzenia bezemisyjnego taboru w stolicy.”Z kolei szef BYD Europe, Isbrand Ho podkreślił:-„Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że nasze dwa pojazdy rozpoczęły regularną obsługę linii Londynie. Jesteśmy przekonani, że nasza technologia może mieć ogromny wpływ na obniżenie poziomu zanieczyszczenia w dużych miastach, dlatego testy w Londynie, jednej z największych metropolii na świecie, mają dla nas ogromne znaczenie. Oczywiście liczymy także na długotrwałe partnerstwo zarówno z Transport for London, jak i Go-Ahead.”
BYD eBus w Londynie w barwach Go-AheadBYD eBus w Londynie w barwach Go-Ahead
O skali przedsięwzięcia świadczy fakt, że BYD na czas testów zorganizował w stolicy Anglii własne zaplecze serwisowe Będzie ono zajmować się nocnym ładowaniem elektrobusów, które zajmuje od 4 do 5 godzin Jak podaje producent –w pełni naładowane pojazdy bez problemu osiągają zasięg 250 km, co powinno wystarczyć, aby obsłużyć londyńskie linie przez cały dzień – bez przerwy na ładowanie i bez emisji spalin. Zalety ekologiczne tych pojazdów to jednak nie wszystko. Według danych BYD zużycie energii w warunkach miejskich elektrycznych pojazdów wynosi ok. 130kWh/100km, co w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami daje do 75% oszczędności w zakresie kosztów paliwa. Z kolei we wrażliwym temacie trwałości baterii firma ocenia ich długowieczność na ponad 4000 cykli ładowań, co przekłada się na ok. 10 lat pracy w normalnych warunkach.
Przypomnijmy, że chińskie elektrobusy objechały już prawie całą Europę, promując ekologiczny i ekonomiczny napęd elektryczny. 12-metrowy eBUS został już przetestowany przez takie miasta jak: Paryż, Brema, Bonn, Madryt, Barcelona, Salzburg, Warszawa, Amsterdam, Bruksela i Budapeszt. Ich pozytywne wyniki przekonały pierwszych europejskich przewoźników do ich zakupu. Niewątpliwie największym kontraktem może pochwalić się holenderska firma Schiermonnikoog, która zamówiła 35 szt. elektrobusów do obsługi lotniska w Schiphol w Amsterdamie, tym samym wymieniając całość dotychczasowej floty. Jednak zdecydowanie najwięcej autobusów elektrycznych na świecie jeździ w mieście Shenzhen na południu Chin. Od stycznia 2011 r. w codziennej eksploatacji jest tam 220 elektrobusów BYD, które do końca października 2013 r. pokonały w sumie ponad 13 milionów kilometrów. Warto tutaj dodać, że ich maksymalna pojemność eBusów w chińskich warunkach określana jest na 120 osób.

Komentarze