Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leszno wybrało ofertę na pierwsze elektrobusy i ładowarki dla MZK. Od Solarisa

infobus
20.05.2025 19:08
0 Komentarzy

20 maja 2025 roku Urząd Miasta Leszna ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę siedmiu autobusów elektrycznych oraz czterech dwustanowiskowych ładowarek plug-in.

Projekt zakupu nowoczesnych pojazdów jest współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO), w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”. Gwarantowane dofinansowanie wynosi: 50 procent wartości netto dla ładowarek i 90 procent wartości netto dla zakupu autobusów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych ma dostarczyć Solaris Bus & Coach do Leszna?
  2. Jaka była wartość brutto jedynej oferty złożonej w przetargu?
  3. Jakie trzy kryteria były brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu?
Leszno stawia na elektromobilność – wybór oferty Solarisa na dostawę elektrobusów

Jedna oferta

Przedmiotem zamówienia była dostawa siedmiu 12-metrowych autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz czterech dwustanowiskowych ładowarek plug-in dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie. To pierwsze elektrobusy we flocie miasta, wspierane dofinansowaniem z programu „Zielony Transport Publiczny”.

W przetargu wpłynęła jedna oferta od firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa. Zaproponowana cena wyniosła 21.137.550 PLN brutto (czyli 17.181.750 PLN netto), co daje jednostkową cenę netto za model Urbino 12 electric 2.454.536 PLN.

Oferta ta była niższa od przewidzianego budżetu wynoszącego 25.597.172,50 PLN brutto, co oznacza oszczędność ponad 4,4 mln PLN brutto. Inne mocne strony oferty to:

  • Parametry techniczne: Autobusy spełniają wymagania dotyczące pojemności baterii powyżej 400 kWh oraz mocy silnika co najmniej 200 kW.
  • Dostosowanie do potrzeb pasażerów: Pojazdy są niskopodłogowe i w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Leszno wybrało ofertę na pierwsze elektrobusy i ładowarki dla MZK. Od Solarisa
Leszno wybrało ofertę na pierwsze elektrobusy i ładowarki dla MZK. Od Solarisa

Kryteria oceny ofert:

Decyzja została podjęta na podstawie następujących kryteriów przetargowych:

✅ Cena – 60%
✅ Parametry techniczno-eksploatacyjne – 30%
✅ Gwarancja na magazyn energii – 10%

Autobusy mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m i wysokość do 3,30 m. Każdy z nich pomieści co najmniej 70 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Wejście będzie realizowane przez trzy dwuskrzydłowe drzwi. Silniki – o mocy minimum 200 kW – muszą być centralnie umieszczone lub, jeśli są w osi napędowej, posiadać minimum 10-letnią gwarancję. Pojazdy wyposażone będą w akumulatory litowo-jonowe (min. 400 kWh) ładowane przez plug-in, tablice informacyjne LED, Wi-Fi, system zliczania pasażerów oraz monitoring. Kabina kierowcy będzie zamknięta, z osobnym wejściem i okienkiem do sprzedaży biletów.

Ładowarki zostaną zamontowane na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji przy ul. Leśnej. Planowany termin dostawy nie został jeszcze dokładnie określony, jednak według wcześniejszych informacji pojazdy mają trafić do Leszna do połowy 2026 roku. Link do SWZ: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1076692

Komentarze