Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leasing autobusów diesla w MZK Bydgoszcz: Co kryje specyfikacja? Analiza SWZ

infobus
20.10.2025 09:02
0 Komentarzy

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy są w trakcie poszukiwań dostawcy 10 autobusów zasilanych olejem napędowym.

Będą to pojazdy klasy I kategorii MAXI i MEGA. Wszystko to ma być finansowane w formie leasingu finansowego. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. O ogłoszeniu najnowszego przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Czas na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów planuje zakupić MZK Bydgoszcz?
  2. Jakie klasy i kategorie pojazdów obejmuje przetarg?
  3. Na kiedy zaplanowano otwarcie ofert?
Leasing diesli w MZK Bydgoszcz: Co kryje specyfikacja? Analiza SWZ
Leasing diesli w MZK Bydgoszcz: Co kryje specyfikacja? Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

MZK punktuje wykonawców w trzech kryteriach: ceny (81%), materiału lub technologii wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów (15%), liczby miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi (4%). Wśród dwóch kryteriów pozacenowych zamawiający premiuje następujące rozwiązania:

  • materiał lub technologia wykonaniakonstrukcji nadwozia i poszycia ze stali nierdzewnej, aluminium lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej całej, kompletnej karoserii w zamkniętym cyklu technologicznym dla całego zamówienia  autobusów – 15 pkt,
  • powyżej 16 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi (MEGA) i powyżej 9 miejsc (MAXI) – 4 pkt.

Specyfikacja techniczna

MZK chce autobusów o długości od 11,9 do 12,2 m (MAXI) i od 17,9 do 18,2 m (MEGA), mogących przewieźć minimum 90 (MAXI) i 135 (MEGA) pasażerów. Pojazdy mają posiadać niską podłogę na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu (z wyjątkiem stopni umożliwiających zajęcie miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń autobusu) oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu. Wymiana pasażerów ma się odbywać przez troje (MAXI) i czworo (MEGA) drzwi dwuskrzydłowych o szerokości nie mniejszej niż 1200 mm, otwieranych do wewnątrz. Pojazdy będą napędzane silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro 6, o mocy minimum 200 kW (MAXI) i 250 kW (MEGA).

Stanowisko pracy kierowcy to wydzielona kabina w pełni zabudowana na pełnej szerokości autobusu oddzielająca pierwsze skrzydło pierwszych drzwi od przestrzeni pasażerskiej wyposażona w okienko do sprzedaży biletów z półką na pieniądze. Wyjście kierowcy z kabiny musi być zapewnione zarówno od strony przestrzeni pasażerskiej, jak też przez pierwsze skrzydło pierwszych drzwi. W kabinie znajdzie się m.in. fotel, gniazdo USB, uchwyt do mocowania rozkładu, uchwyt (podstawka) umożliwiająca bezpieczne (bez zagrożenia dla urządzeń sterujących) postawienie lub zawieszenie typowego kubka o pojemności ok. 0,5l, a także radioodbiornik samochodowy. Pasażerowie pojadą na siedzeniach odpornych na ścieranie i zabrudzenia. Szkielety siedzeń mają być wykonane z tworzywa sztucznego, wyklejone wykładziną tapicerowaną nie palną z możliwością demontażu i montażu.

Zewnętrzny system informacji pasażerskiej to tablice wykonane w technologii LED w kolorze żółto-pomarańczowym. Z kolei wewnątrz zamontowane będą tablice w postaci wyświetlaczy elektronicznych, zbudowanych na bazie czerwonych diod dwurzędowych. Dodatkowo autobusy powinny być wyposażone w tablice zawierające wykaz przystanków w formie tzw. „koralików”, umieszczonych wewnątrz pojazdu po prawej lub lewej stronie.

Podsumowanie

Kolejny przetarg na Diesle w MZK i po raz kolejny mamy niemal identyczne SWZ jak w poprzednich latach. W konsekwencji, możemy się spodziewać minimum dwóch ofert. Najprawdopodobniej od Solarisa i Daimler Buses. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 4 listopada.

Przetargowe informacje można znaleźć na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1185996

Komentarze