Kto spełnia wszystkie wymogi MPK Legnica na kolejne elektrobusy? Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy szuka dostawcy sześciu autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania.
Inwestycja będzie realizowana przy dofinansowaniu z programu „Zielony Transport Publiczny”. O ogłoszeniu przetargu na zakup kolejnych elektrobusów pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Ostatnim dostawcą takich autobusów był Solaris. Czy Legnica chce podobnych autobusów? Sprawdzamy SWZ.
Spis treści:
- Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy?
- Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy elektryczne w Legnicy?
- Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy elektryczne zamawiane przez MPK Legnica?
Punkty dla producentów
Zamawiający wyróżnił trzy kryteria oceny ofert. Są to: cena (60%), warunki techniczno-eksploatacyjne (35%), gwarancja na magazyn energii (5%). Skupmy się zatem na kryteriach technicznych, gdzie zamawiający przyzna najwięcej punktów za:
- silnik trakcyjny umieszczony centralnie – 5 pkt,
- przetwornice napięcia wykonanie w technologii SiC – 1 pkt,
- najniższe zużycie energii elektrycznej – 5 pkt,
- materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia oraz elementów konstrukcyjnych podwozia (ramy-kratownicy) – elementy wykonane ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN–EN 10088) lub aluminium niewymagające zabezpieczenia antykorozyjnego lub stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL – kataforezy) całej kompletnej konstrukcji w zamkniętym cyklu technologicznym – 3 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia (dach i nadkola) – blacha ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej lub aluminium – 4 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 2 pkt,
- spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 EKG ONZ w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 2 pkt,
- spełnienie wymogów Regulaminu nr 93 EKG ONZ w zakresie urządzeń zabezpieczających przed wjechaniem pod przód pojazdu – 2 pkt,
- zawieszenie przednie: oś sztywna – 3 pkt,
- przednia szyba: dzielona w osi pojazdu – 4 pkt,
- możliwość wymiany elementów poszycia bocznego bez konieczności: spawania, klejenia, nitowania, zgrzewania – 4 pkt.
Elektryki klasy MAXI
Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 11,8 m do 12,2 m i wysokości maksymalnie 3,3 m. Wymianę pasażerów zapewni troje drzwi pasażerskich, dwuskrzydłowych, otwieranych do wnętrza autobusu o szerokości efektywnej min. 1200 mm. Nad wszystkimi drzwiami autobusów muszą być zamontowane bramki do liczenia pasażerów. Jednostką napędową elektryków ma być silnik lub silniki elektryczne o mocy zapewniającej trakcję autobusu o mocy nie mniejszej niż 160 kW. Baterie (akumulatory trakcyjne) mają pozwalać przejechanie w ruchu miejskim minimum 120 km na jednym cyklu ładowania oraz umożliwiać szybkie ładowanie z mocą do 300 kW. Ładowanie baterii będzie się odbywać zarówno poprzez zewnętrzną ładowarkę plug-in, jak i za pomocą pantografu opuszczanego na dach autobusu.
Wymagana jest kabina kierowcy typu zamkniętego. Stanowisko pracy kierowcy wyposażone ma być m.in. w radiotelefon, radio, oświetlenie LED. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego skorupowych, o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu. W przestrzeni pasażerskiej zostaną zamontowane cztery podwójne porty USB.
Elektrobusy będą wyposażone w elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe oraz wewnętrzną tablicę informacyjno-reklamową. Ma to być ekran 22 calowy na bazie matryc LCD, przeznaczony do prezentacji przebiegu linii komunikacyjnej, przystanków, daty, godziny oraz innych informacji.
„Kopiuj/wklej”
Aktualne SWZ legnickiego przetargu to kopia specyfikacji z poprzedniego zamówienia, w którym wygrał Solaris. Sztywny zapis dotyczący maksymalnej wysokości elektrobusów (3,3 m), ale i kryteria techniczne (szyba przednia dzielona w pionie, przetwornice napięcia wykonanie w technologii SiC, przednia oś sztywna, itd.) w zasadzie nie zachęcają konkurentów do złożenia oferty. Czekamy zatem na otwarcie ofert, które odbędzie się w dniu 6 listopada.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6dc641ef-6784-4fed-9027-40d47bd49247
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze