Kto następnym dostawcą autobusów elektrycznych dla MZK Zamość? Analiza SWZ

W toku jest przetarg Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zamościu na dostawę autobusów elektrycznych i ładowarek.
Dostarczone będą autobusy klasy I kategorii MAXI. Zakupy mają dofinansowanie z programu: „Zielony Transport Publiczny”. Na temat tego przetargu pisaliśmy już w InfoBusie tutaj. Ostatnim dostawcą autobusów elektrycznych dla MZK Zamość był MAN. Sprawdźmy zatem czy jest szansa na powtórkę.
Rozkład jazdy:
- Czy MZK Zamość liczy na powtórkę współpracy z MAN-em, czy jest otwarte na innych dostawców?
- Czy określone kryteria techniczne faworyzują konkretną markę, czy jednak dają szansę na szeroką konkurencję?
- Jakie są największe wyzwania przy elektryfikacji floty w Zamościu?
Kryteria oceny ofert
MZK będzie punktować wykonawców w sześciu kryteriach:
- cena – 60 pkt,
- okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej w autobusach – 120 miesięcy – 10 pkt,
- autobus z silnikiem centralnym – 10 pkt,
- szkielet nadwozia i szkielet (kratownicy/ramy) – aluminium lub profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL – kataforezy) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego – 10 pkt,
- wyposażenie pojazdów w moduły zdalnej diagnozy, dającej możliwość w czasie rzeczywistym, on-line, na podgląd na platformie webowej parametrów pracy pojazdów jak i diagnozę wszystkich układów, systemów zamontowanych w pojeździe – 5 pkt,
- panele poszycia zewnętrznego montowane w sposób zapewniający szybką wymianę – tzw. panele zdejmowalne – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Kolejne autobusy elektryczne dla MZK mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a ich wysokość nie może przekroczyć 3,4 m. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez troje drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Autobusy mają przewieźć minimum 75 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących.
Autobusy będą napędzane silnikami zintegrowanymi z osią napędową lub silnikiem centralnym. W przypadku silników zintegrowanych z osią, ich moc ma wynosić łącznie minimum 250 kW, zaś w przypadku silnika centralnego – minimum 160 kW. Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Pojemność użyteczna magazynów energii musi być nie mniejsza niż 350 kWh. Zamawiający preferuje magazyn energii o jak największej pojemności. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in.
Przechodzimy do przedziału pasażerskiego, gdzie będą zamontowane siedzenia o ergonomicznym kształcie, zaopatrzone w łatwo wymienialne miękkie wkładki tapicerowane na całej powierzchni w oparciu i siedzisku. Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” z pełnowymiarowymi drzwiami (przeszklonymi co najmniej w 40%), wyposażona w otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem oraz w zamykane okienko do sprzedaży biletów. MZK nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy.
Autobusy będą wyposażone w tablice kierunkowe zbudowane w oparciu o diody LED emitujące światło koloru białego. Wewnątrz elektrobusów znajdzie się tablica informacyjna wykonana w postaci ekranu LCD lub LED o przekątnej minimum 21,5 cali. Jej zadaniem będzie prezentacja rozkładu jazdy, przebiegu trasy i przystanków.
Podsumowanie
MZK w tym przetargu postawiło na określone kryteria techniczne, które dają niewielką przewagę MAN-owi nad konkurencją. W tej sytuacji jest szansa, że kolejne autobusy elektryczne przyjadą ponownie ze Starachowic. O ile oczywiście MAN nie przeszarżuje z ceną i wykorzysta swoją szansę. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 10 marca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-36260501-dc22-4b71-8750-e3563dc89f5e
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze