Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto będzie dostawcą minibusów dla Komunikacji Beskidzkiej? Analiza SWZ

infobus
23.04.2024 17:06
0 Komentarzy

Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny poszukuje dostawcy dwóch sztuk fabrycznie nowych, autobusów klasy MINI, zasilanych olejem napędowym.  

Zamówienie to jest dofinansowane w ramach programu Polski Ład. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Sprawdzamy pozostałe wymagania SWZ.

Punktacja wykonawców

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:

  • ceny – 60 pkt,
  • terminu realizacji zamówienia – skrócenie terminu realizacji dostawy o 30 dni – 20 pkt,
  • okresu gwarancji na cały autobus – 48 miesięcy – 10 pkt,
  • czasu reakcji serwisowej – do 24 godzin – 10 okt.
Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny poszukuje dostawcy dwóch sztuk fabrycznie nowych, autobusów klasy MINI, zasilanych olejem napędowym.  
Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny poszukuje dostawcy dwóch sztuk fabrycznie nowych, autobusów klasy MINI, zasilanych olejem napędowym. / fot. Komunikacja Beskidzka

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla BZPG mają mieć długość od 7,8 m do 8,6 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z niską podłogą na powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących, min. od drzwi przednich do drzwi środkowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem wysokoprężnym, wyposażonym w elektroniczny system wtrysku bezpośredniego typu „COMMON RAIL”, turbodoładowanym, z chłodzeniem powietrza. Silnik powinien spełniać normę czystości spalin Euro 6, zaś jego moc ma wynosić minimum 130 kW. Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.

Dla pasażerów przewidziano siedzenia typu miejskiego z wkładkami tapicerskimi o wysokiej odporności na zużycie oraz ergonomicznym kształcie. Aranżacja wnętrza autobusów powinna uwzględniać potrzeby wszystkich pasażerów, w tym na wózkach inwalidzkich, z wózkiem dziecięcym i z bagażem podręcznym.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wyposażona w zamykane kluczem drzwi, okienko do sprzedaży biletów i otwory w szybie ułatwiające komunikację głosową z pasażerem. Wyposażona będzie m.in. w: fotel pneumatyczny z regulacją i zagłówkiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto, w wieszak na ubranie, dwa schowki.

System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz wewnętrzna tablica LCD, o przekątnej minimum 21,5 cali.

Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny poszukuje dostawcy dwóch sztuk fabrycznie nowych, autobusów klasy MINI, zasilanych olejem napędowym.  
Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny poszukuje dostawcy dwóch sztuk fabrycznie nowych, autobusów klasy MINI, zasilanych olejem napędowym. / fot. Komunikacja Beskidzka

Liberalne SWZ

Jeśli mowa o MINI Dieslach to patrząc na SWZ potencjalnym oferentem wydaje się być Mercus. Nie bez szans jest również firma Karsan. Specyfikacja techniczna pozostawia drzwi otwarte dla każdego producenta, który ma w ofercie minibusy o odpowiedniej długości, z silnikiem Diesla. Dodajmy jeszcze, że otwarcie ofert zaplanowano na dzień 24 maja.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-076ebebc-f8a3-11ee-8d01-6607a228ef1b

Komentarze