Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny elektryczny autobus szkolny w Polsce: Gmina Budzyń

infobus
26.04.2024 11:08
0 Komentarzy

24 kwietnia Gmina Budzyń ogłosiła przetarg na dostawę autobusu elektrycznego przystosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej.

Do tego dochodzi zakup stacji ładowania o mocy 80kW. Wielopolski samorząd na ten zakup ma dofinasowanie z „Polski Ładu”. O podobnych zamówieniach – w ramach ósmej edycji tego rządowego programu – pisaliśmy InfoBusie już wcześniej.

Co chce Budzyń?

Podstawowe parametry poszukiwanego szkolnego autobusu elektrycznego to:

  • długość od 11,90 m do 12,20 m
  • maksymalna wysokość całkowita wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym miejsca kierowcy i bateriami oraz pozostałymi akcesoriami max. do 3,50 m,
  • szerokość całkowita max. do 2,55 m,
  • liczba miejsc do przewozu pasażerów: a) minimalna ilość – 41 miejsc siedzących dla pasażerów (dopuszcza się zaoferowanie czterech pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego), siedzenia wyposażone w pasy bezpieczeństwa, b) minimalna ilość – 10 miejsc stojących ( zaleca się wykonawcy zaoferowanie autobusu z możliwie największą liczbą miejsc do przewozu pasażerów o możliwie największej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących
  • zastosowanie silnika lub silników o łącznej mocy nie mniejszej niż 160 kW, d) z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii,
  • wymagany przebieg na jednym ładowaniu minimum 250 km.
Elektryczny autobus szkolny - Yutong ICE12
Elektryczny autobus szkolny – Yutong ICE12

Przetargowe wymagania

Termin dostawy to 10 miesięcy od podpisania umowy.

W zakresie doświadczenia mamy wymóg wykonania – w okresie ostatnich 3 lat – co najmniej dwóch dostaw nowych  elektrobusów o min. 40 miejscach siedzących i min. 10 miejscach stojących, o przebiegu na jednym ładowaniu min. 250 km.

Na oferty samorząd czeka do 27 maja, a następnie oceni złożone propozycje według czterech kryteriów:

  • Cena: 60%
  • Jakość: 20%, gdzie mamy: (TN) – Rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego zaoferowanie przez wykonawcę w autobusie napędu z wykorzystaniem silnika centralnego elektrycznego asynchronicznego: TAK-10 pkt NIE-0 pkt  / Spełnienie wymogów w zakresie konstrukcji nośnej zgodnie z regulaminem nr 66: TAK- 10 pkt NIE-0 pkt;
  • Warunki gwarancji i serwisu autobusu i ładowarki: 5%, gdzie max okres gwarancji na autobus i ładowarkę nie przekroczy okresu 84 m-cy, a min. okres gwarancji nie może być krótszy niż 60 m-cy. Zamawiający przyzna punkty za wydłużenie okresu gwarancji ponad okres minimalny następująco : – za wydłużenie okresu gwarancji do 72 m-cy wykonawca otrzyma – 3 pkt. – za wydłużenie okresu gwarancji do 84 m-cy wykonawca otrzyma – 5 pkt. Niewydłużenie okresu gwarancji tj. okres gwarancji 60 m-cy wykonawca otrzyma – 0 pkt.
  • Zużycie energii elektrycznej: 15%

Link do zamówienia: https://ted.europa.eu/pl/notice/-/detail/245121-2024

Elektryczny autobus szkolny - Solaris Urbino 12 electric
Elektryczny autobus szkolny – Solaris Urbino 12 electric

Komentarze